Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-30, 17:59
  #1
Medlem
Någon som vet mer ?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...d-till-sjukhus
Citera
2019-08-30, 18:05
  #2
Avstängd
MaxVSydows avatar
kan du citera lite tror du ?
Citera
2019-08-30, 18:05
  #3
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjanorge
Någon som vet mer ?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...d-till-sjukhus


Citera lite i alla fall....

"Vid halv fyra-tiden larmades polis till Hässelby strand efter att en skadad man hittats i ett trapphus. Mannen har förts till sjukhus.

– Det verkar initialt vara allvarliga skador, säger Anders Bryngelsson vid polisens ledningscentral.

Vad för slags skador det rör sig om vill polisen inte gå in på. En person har gripits misstänkt för försök till mord."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...d-till-sjukhus
Citera
2019-08-30, 18:07
  #4
Medlem
Kan de vara kopplat till Vällingby skjutningen?
Citera
2019-08-30, 18:07
  #5
Avstängd
MaxVSydows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Citera lite i alla fall....

"Vid halv fyra-tiden larmades polis till Hässelby strand efter att en skadad man hittats i ett trapphus. Mannen har förts till sjukhus.

– Det verkar initialt vara allvarliga skador, säger Anders Bryngelsson vid polisens ledningscentral.

Vad för slags skador det rör sig om vill polisen inte gå in på. En person har gripits misstänkt för försök till mord."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...d-till-sjukhus

Låter som fyllebråk , han blev troligen jobbig och aggressiv och utslängd ur lägenheten.
Med tanke på att det finns en GM redan gripen så styrker det min gissning. Behöver inte vara fyllebråk men tiden talar för det. Kriminella brukar vara mer aktiva när solen gått ned.
Citera
2019-08-30, 18:13
  #6
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Låter som fyllebråk , han blev troligen jobbig och aggressiv och utslängd ur lägenheten.
Med tanke på att det finns en GM redan gripen så styrker det min gissning. Behöver inte vara fyllebråk men tiden talar för det. Kriminella brukar vara mer aktiva när solen gått ned.


Ja, fast jag tror de menar 15.30 tiden. Artikeln börjar med:

"Under fredagseftermiddagen hittades en allvarligt skadad person i ett trapphus i Hässelby strand. Mannen har förts till sjukhus och en person har gripits misstänkt för försök till mord. "

Lite motsägelsefullt......
Citera
2019-08-30, 18:54
  #7
Avstängd
MaxVSydows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, fast jag tror de menar 15.30 tiden. Artikeln börjar med:

"Under fredagseftermiddagen hittades en allvarligt skadad person i ett trapphus i Hässelby strand. Mannen har förts till sjukhus och en person har gripits misstänkt för försök till mord. "

Lite motsägelsefullt......
Har läst ditt inlägg flera gånger men förstår inte vad du menar vad som är motsägelsefullt?
Citera
2019-08-30, 19:04
  #8
Medlem
Jag var och hämtade mina barm i maltesholmsskolan kanske samma tid , numret som polis och ambualans steg in i var 52 jag tror kanske den heter typ persikågatan eller malteholmsvägen. dom som ståd utanför sa det var våning 1, jag trodde de hade hänt på skolan.
__________________
Senast redigerad av E1kaozE1 2019-08-30 kl. 19:20.
Citera
2019-08-30, 19:17
  #9
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Har läst ditt inlägg flera gånger men förstår inte vad du menar vad som är motsägelsefullt?
Fetstilen (under huvudrubriken) i artikeln säger "På fredagseftermiddagen....." längre ner i artikeln (det som jag tyvärr citerade) stod det "vid halv fyra-tiden", varför du tog för givet att det var halv fyra på morgonen/natten.

Därför förtydligade jag med ett annat citat från artikeln där det stod just 15.30-tiden, alltså på eftermiddagen....

Jag tänkte först själv att det hänt på morgonkvisten, men det har tydligen hänt på eftermiddagen.....därav motsägelsefull tidsangivelse i artikeln.
Citera
2019-08-30, 21:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E1kaozE1
Jag var och hämtade mina barm i maltesholmsskolan kanske samma tid , numret som polis och ambualans steg in i var 52 jag tror kanske den heter typ persikågatan eller malteholmsvägen. dom som ståd utanför sa det var våning 1, jag trodde de hade hänt på skolan.


Persikogatan heter gatan vid skolan. Var det husen vid parkeringen?
Citera
2019-08-30, 21:45
  #11
Medlem
Persikogatan 52 stämmer. Och 4e våningen enligt polis osv på plats. Uppgifterna som framkom först va ramlat från 4e våningen med skallskador som följd. Men detta ändrades senare till skador pga bråk i lägenhet. Och mordförsök, om detta berodde på just fall från 4 trappor lr ej är oklart

Personen som greps va hur lugn som helst och hade fängsel fram och ambulans/sjukhusfilt på sig och endast iförd kortbyxor/boxershorts på sig under. Lugnt rent allmänt på platsen under hela tiden jag va på plats
Citera
2019-08-30, 23:54
  #12
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigern86
Persikogatan 52 stämmer. Och 4e våningen enligt polis osv på plats. Uppgifterna som framkom först va ramlat från 4e våningen med skallskador som följd. Men detta ändrades senare till skador pga bråk i lägenhet. Och mordförsök, om detta berodde på just fall från 4 trappor lr ej är oklart

Personen som greps va hur lugn som helst och hade fängsel fram och ambulans/sjukhusfilt på sig och endast iförd kortbyxor/boxershorts på sig under. Lugnt rent allmänt på platsen under hela tiden jag va på plats

Har du någorlunda koll på åldern på den gripne?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback