Citat:
Ursprungligen postat av
Centurylink
Backstory: jag är en kille på 21 år med rötter från iran, min mormor kom till Sverige och födde upp min mor som sedan skapade mig. Detta har gjort att vi har blivit väldigt svenska av oss, vi firar samma traditioner som alla andra svenskar och beter oss på samma sätt (kanske dock att vi är lite mer lätta med ärlighet). Det finns alltså inget på mig som säger "mellanöstern" förutom mitt hår.
Nu är min fråga, hur ska jag lättast attrahera svenska tjejer? Jag har väldigt lätt för att attrahera tjejer från mellanöstern men helt ärligt så klarar jag inte av de. Manipulativa, jobbiga som in i helvete och otroligt kontrollerande jag orkar inte med den skiten. Jag gillar svenska tjejer och tills idag har jag bara scoreat en brud som då var svensk (och en modell...).
Mina svenska vänner attraherar tjejer utan att göra något egentligen, jag har dock inte samma tur. Är oftast relativt kort jämfört med mina vänner (175). För övrigt, okej ansikte och bredaxlad.
Någon som kan ge ett råd? Tinder har inte gett något och jag börja nyss universitet
Edit: Halvsvensk med överlappande iranskt utseende.
Edit 2: Alla i min social cirkel är också svenskar, både killar och tjejer.
Kläderna spelar roll, liksom symboler. Det mest effektiva sättet att övertyga mig om dina sekulära skandinaviska värderingar vore en tatuering eller någon hednisk, historisk symbol för vårt språkområde så som ett solkors, en runa eller liknande. En tröja med döds- eller svartmetallmotiv skulle också ha en lugnande effekt.
Detta inte nödvändigt så klart men det signalerar liksom att äga en hund, att dricka alkohol eller att äta bacon att du inte är muslim vilket är ett orosmoment för många, tyvärr - hur välgrundad oron är låter jag dock vara osagt då jag inte har någon direkt personlig erfarenhet av att dejta religiösa människor av något slag. (Zoroastrianism vore inte nödvändigtvis en deal breaker, inte heller daoism eller buddhism... men representanter för den abrahamitiska guden går bort oavsett om dem är judar, kristna eller muslimer. Gillar iranska drag och anser att du bör vara stolt över din mor, mormor och bakgrund. Hade vi mötts ute som jämnåriga och jag vore singel så hade jag mycket möjligt gladeligen tagit med dig hem!)
Således; Skaffa hund, visa upp dina kulturpreferenser på något sätt och/eller tänk på stilen.
Universitetet är ett perfekt ställe att komma nära människor. Finns där någon debatt- eller filosofiverksamhet? Humanistisk, djur- eller människorättslig organisation? Spelklubb?
EDIT: Du behöver först få tjejerna att slappna av avseende sina uttalade eller omedvetna fördomar, som du ju delar... se'n gör humor och charm resten. Lycka till! Önskar dig allt gott.
// Kvinna, 30+