• 8
  • 9
2020-01-16, 14:50
Medlem
Jag tror inte detta är på riktigt.
Förmodligen en trolltråd.

Du kan ju bara strunta i att de finns, och koncentrera dig på ditt liv.

Eller är det något som du är avundsjuk på?
Citera
2020-01-16, 18:57
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Ja, man kanske skulle köra någon form av öppen terapi på youtube? Där jag liksom byter identitet(det får man ju göra idag) till en 17-årig influencer-tjej och så kör jag på tills dess att jag "äger" influencer-dekadensen.

Ja exakt. Den kanalen kan till och med jag sponsra.
Citera
2020-02-05, 19:30
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag tror inte detta är på riktigt.
Förmodligen en trolltråd.

Du kan ju bara strunta i att de finns, och koncentrera dig på ditt liv.

Eller är det något som du är avundsjuk på?

Du missar nog poängen. Handlar nog mer om att TS känner en bestörtning över hela samhällsutvecklingen, och en uppgivenhet över nästkommande generation.

Vilket är lätt att förstå när man ser människor som Amanda och diverse Paradise hotel-profiler. Men det mest sjuka är när man ser vilket genomslag Amanda och "Paradise-Josefine" har, 200,300 000 och 500 000 tittare/följare!

Det är helt sjukt att så många unga tjejer tycks leva enbart för att fylla deras hjänor med allmän dekadens och rent skit, som nästan bokstavligen får ens hjärna att ruttna.

Jag tittar genom vad som trendar på svenska Youtube, och ser något om Hemlig beundrare, Dejt med Ex osv.
Inte bara det! Man ska kolla på när diverse "influensers" reagerar till skiten. Runt en kvarts miljon har klippen. Jag tappar hakan över vad jag ser.
Citera
2020-02-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Du missar nog poängen. Handlar nog mer om att TS känner en bestörtning över hela samhällsutvecklingen, och en uppgivenhet över nästkommande generation.

Vilket är lätt att förstå när man ser människor som Amanda och diverse Paradise hotel-profiler. Men det mest sjuka är när man ser vilket genomslag Amanda och "Paradise-Josefine" har, 200,300 000 och 500 000 tittare/följare!

Det är helt sjukt att så många unga tjejer tycks leva enbart för att fylla deras hjänor med allmän dekadens och rent skit, som nästan bokstavligen får ens hjärna att ruttna.

Jag tittar genom vad som trendar på svenska Youtube, och ser något om Hemlig beundrare, Dejt med Ex osv.
Inte bara det! Man ska kolla på när diverse "influensers" reagerar till skiten. Runt en kvarts miljon har klippen. Jag tappar hakan över vad jag ser.

Det grudnar sig väl på önskan att vara viktig, egoismen, som projiceras till den man kollar på.
Lite som en sportstjärna,.... fast utan att man kan någonting överhuvudtaget. utan mest går åt andra hållet - hur plastig man kan vara.
Citera
2022-05-17, 17:07
Medlem
Belavias avatar
Nu är jag äntligen frisk! Men det var en lång resa mot psykiskt välmående! Tack till alla er som skrev uppmuntrande i tråden!
Citera
2022-05-17, 20:35
Medlem
Två vanliga människor utan större bidrag till vetenskapen ser möjlighet att få egokick via nätet.

Vad är nytt?

skit i det, och koncentrera dig på ditt eget liv.
Det finns 1000000 av dessa typer.
Citera
2025-08-22, 17:14
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Två vanliga människor utan större bidrag till vetenskapen ser möjlighet att få egokick via nätet.

Vad är nytt?

skit i det, och koncentrera dig på ditt eget liv.
Det finns 1000000 av dessa typer.

Så är det! Det är precis så man ska tackla det, genom att helt enkelt skita i det, en slags positiv ignorans. Att nonchalera dumhet är klokt ur ren självbevarelsedrift!
Citera
2025-08-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Så är det! Det är precis så man ska tackla det, genom att helt enkelt skita i det, en slags positiv ignorans. Att nonchalera dumhet är klokt ur ren självbevarelsedrift!

Exakt. ??
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in