2019-08-28, 11:08
Medlem
Passepartouts avatar
Kollektiv egoism och mental fördumning i samhället där identitetspolitiken är en av bovarna?

Här ett klipp med en kille som går runt i New York och frågar folk vad kvinnor respektive män är bra på.
https://m.youtube.com/watch?v=oxpX6IQ3GY4

Edit: Det vill säga, ALLT som kvinnor gör är ok. Det värsta de kan vara är offer, så det är bara att gegga på.

Edit 2: Råd till dig. Sluta kolla på skiten
Senast redigerad av Passepartout 2019-08-28 kl. 11:16.
Citera
2019-08-28, 11:21
Medlem
Lennart.Bladhs avatar
15-åriga tjejer driver även gamle Lennart till vansinne. Men det beror på att de är så sexiga. Lennart vill slicka dom i rövhålet hela dagen lång.
Citera
2019-08-28, 11:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Snälla! Detta var inte ens i närheten av att vara roligt eller originellt! Dagens ungdomar kan bara inte trolla seriöst - ni har ingen fantasi och detta genomskådade jag såklart direkt. Blir fruktansvärt provocerad av dessa försök till att få ryggdunkningar och det får du bara av andra debila och misslyckade nollor som ej kan genomskåda skiten. Förstår inte att dessa värdelösa trollningar inte alltid kastas i papperskorgen!

Lägg ner och försök en annan gång!
Citera
2019-08-28, 11:39
Medlem
TjackpounderFTWs avatar
Kollade ca 1 minut på klippet. Måte nog ringa psykakuten
Citera
2019-08-28, 11:40
Medlem
Trist att du mår dåligt men jag förstår inte mycket av detta, framför allt varför du tittar? Jag provade att se på tjejerna men klarade inte av 10 sekunder ens, det räckte med språk och röster. Svårt att avgöra om du är kvinna eller man här, mönstring? Har sett bra inlägg här på forumet från dig och alltid antagit att du är man.

Som sagt jag ser inte skräpet men många unga tjejer följer sånt här av olika anledningar som att dom gillar det, hatar det eller bara skrattar åt att det finns dummare människor än dom själva. Jag talar om för mina flickor att dessa typer är fel ute, WT och degenereade. Dom tittar nog ändå och till och med min mor ser skumma saker på tv och tycker det är jättekul, Wahlgrens Värld, Farmen och allt vad det är. Män omkring mig och mina pojkar ser inget av det utan det är sport, gym, jakt, bilar och gnäll över invandringen.

Kanske av nyfikenhet som sen har blivit en tvångstanke? sociala mediers makt. Släpp allt nu och gör som jag för bättre psykiskt mående om du ska titta på något, se Cartoon Network, Discovery Science, History, Nat Geo, Animal Planet och liknande. Ibland vågar man sig ut till media och tar en titt på CNN då det är bättre att se eländet i världen på ett annat språk. Ser man svenska nyheter måste man hit till FB och tömma huvudet och det är väl min terapi i denna sjuka värld. Inget mer Facebook, Instagram eller YouTube för mig och du är ju verkligen ett varnande exempel och kvitto på att man gör rätt.

Visst har du rätt, det är sjukt att någon tittar på eländet överhuvudtaget och att dom har så många visningar och följare. För mig bara en bekräftelse på var världen och landet är på väg men som tur är inget jag blir sjuk av, förbannad möjligen. Det är ju märkligt att tecknade serier, universum, djur, historia och ufo-snubbar ger en större känsla av verklighet än det flesta andra människor i all media.
Citera
2019-08-28, 11:41
Medlem
george.sthlms avatar
Psykisk sjukdom är ett helvete. Jag lider med dej. Hoppas du får hjälp.
STYRKEKRAM !!
Citera
2019-08-28, 12:02
Medlem
Du skriver på ett sätt som gör att det känns som om det ligger en hund begraven här.

Tips: Testa kopiera klippet och imitera fjortistjejen som du pratar om medan du filmar dig själv. Gör tills du blir nöjd och ladda sedan upp på youtube. Lovar att det kommer hjälpa. Blir du duktig kanske du blir nästa stjärna men om du inte vill bli det så kan du ju stänga ner kanalen. Jävlar vilken distans till det hela du lär få.
Citera
2019-08-28, 12:09
Medlem
normala vuxna män får inte upp dessa videos i sin YouTube feed...
Citera
2019-08-28, 12:26
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizoza
Du skriver på ett sätt som gör att det känns som om det ligger en hund begraven här.

Tips: Testa kopiera klippet och imitera fjortistjejen som du pratar om medan du filmar dig själv. Gör tills du blir nöjd och ladda sedan upp på youtube. Lovar att det kommer hjälpa. Blir du duktig kanske du blir nästa stjärna men om du inte vill bli det så kan du ju stänga ner kanalen. Jävlar vilken distans till det hela du lär få.

Precis, man måste nog anamma en ointuitiv approach för att lösa upp den här problematiken, som sitter väldigt djupt vid det här laget.

Faktum är att jag redan snuddat vid den här okonventionella terapiformen som du nämner, även om det inte varit genomtänkt på det sättet du beskriver det.

Men jag fick för mig att härma/imitera en typisk fras som youtubern Cattis Eklund alltid använder för att hälsa alla välkomna. Och så lekte jag i fantasin att jag hade en egen kanal. Det var förlösande på något sätt

Denne Cattis börjar alltid sina influencer-klipp mitt i handlingen, för att senare, efter ca 15 sekunder hälsa alla välkomna på ett (i mitt tycke) väldigt korkat och tillgjort sätt.

" Hej allesammans, hoppas allt är super duper duper DUPER bra med er"

Hon säger det Tillsammans med teatraliska kroppsliga gester som signalerar lycka och kärlek som tex karaktäristiska huvudrörelser, kisande med ögonen, händerna knäppta över bröstkorgen(hjärtat), osv.

Just den frasen(som alltid återkommer) satte sig på hjärnan, och jag gick omkring en hel dag och sa den meningen högt för mig själv med alla tillhörande teatrala gester.

Tror faktiskt att det hjälpte lite.

Ja, man kanske skulle köra någon form av öppen terapi på youtube? Där jag liksom byter identitet(det får man ju göra idag) till en 17-årig influencer-tjej och så kör jag på tills dess att jag "äger" influencer-dekadensen.

Sen kan jag förhoppningsvis byta tillbaka till min riktiga identitet, och upptäcka att jag är botad.
Senast redigerad av Belavia 2019-08-28 kl. 13:09.
Citera
2019-08-28, 12:56
Medlem
Flusons avatar
Vilken Amanda är det du menar?
Citera
2019-08-28, 12:58
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Trist att du mår dåligt men jag förstår inte mycket av detta, framför allt varför du tittar? Jag provade att se på tjejerna men klarade inte av 10 sekunder ens, det räckte med språk och röster. Svårt att avgöra om du är kvinna eller man här, mönstring? Har sett bra inlägg här på forumet från dig och alltid antagit att du är man.

Som sagt jag ser inte skräpet men många unga tjejer följer sånt här av olika anledningar som att dom gillar det, hatar det eller bara skrattar åt att det finns dummare människor än dom själva. Jag talar om för mina flickor att dessa typer är fel ute, WT och degenereade. Dom tittar nog ändå och till och med min mor ser skumma saker på tv och tycker det är jättekul, Wahlgrens Värld, Farmen och allt vad det är. Män omkring mig och mina pojkar ser inget av det utan det är sport, gym, jakt, bilar och gnäll över invandringen.

Kanske av nyfikenhet som sen har blivit en tvångstanke? sociala mediers makt. Släpp allt nu och gör som jag för bättre psykiskt mående om du ska titta på något, se Cartoon Network, Discovery Science, History, Nat Geo, Animal Planet och liknande. Ibland vågar man sig ut till media och tar en titt på CNN då det är bättre att se eländet i världen på ett annat språk. Ser man svenska nyheter måste man hit till FB och tömma huvudet och det är väl min terapi i denna sjuka värld. Inget mer Facebook, Instagram eller YouTube för mig och du är ju verkligen ett varnande exempel och kvitto på att man gör rätt.

Visst har du rätt, det är sjukt att någon tittar på eländet överhuvudtaget och att dom har så många visningar och följare. För mig bara en bekräftelse på var världen och landet är på väg men som tur är inget jag blir sjuk av, förbannad möjligen. Det är ju märkligt att tecknade serier, universum, djur, historia och ufo-snubbar ger en större känsla av verklighet än det flesta andra människor i all media.

Tack för sund återkoppling. Vad lugnade det var att läsa att du förklarar för dina tjejer hur dessa fenomen är något dåligt. När jag läser mellan raderna så får jag för mig att de också tar åt sig och lyssnar på vad du har att säga.

Skulle det bara finnas en kanal som var av det här stuket, så skulle man nog tycka det mest var en lustigt och fascinerande företeelse.

Men när det finns en uppsjö av tv- & youtubekanaler som etablerar någon typ av "det nya normala", vilket därmed avvecklar "det gamla normala"..

..Ja, då sätter sig skrattet i halsen, då blir det rejält skrämmande istället..
Senast redigerad av Belavia 2019-08-28 kl. 13:06.
Citera
2019-08-28, 13:08
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Vilken Amanda är det du menar?

Lundgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto