Citat:
Ursprungligen postat av
nizoza
Du skriver på ett sätt som gör att det känns som om det ligger en hund begraven här.
Tips: Testa kopiera klippet och imitera fjortistjejen som du pratar om medan du filmar dig själv. Gör tills du blir nöjd och ladda sedan upp på youtube. Lovar att det kommer hjälpa. Blir du duktig kanske du blir nästa stjärna men om du inte vill bli det så kan du ju stänga ner kanalen. Jävlar vilken distans till det hela du lär få.
Precis, man måste nog anamma en ointuitiv approach för att lösa upp den här problematiken, som sitter väldigt djupt vid det här laget.
Faktum är att jag redan snuddat vid den här okonventionella terapiformen som du nämner, även om det inte varit genomtänkt på det sättet du beskriver det.
Men jag fick för mig att härma/imitera en typisk fras som youtubern Cattis Eklund alltid använder för att hälsa alla välkomna. Och så lekte jag i fantasin att jag hade en egen kanal. Det var förlösande på något sätt
Denne Cattis börjar alltid sina influencer-klipp mitt i handlingen, för att senare, efter ca 15 sekunder hälsa alla välkomna på ett (i mitt tycke) väldigt korkat och tillgjort sätt.
" Hej allesammans, hoppas allt är super duper duper DUPER bra med er"
Hon säger det Tillsammans med teatraliska kroppsliga gester som signalerar lycka och kärlek som tex karaktäristiska huvudrörelser, kisande med ögonen, händerna knäppta över bröstkorgen(hjärtat), osv.
Just den frasen(som alltid återkommer) satte sig på hjärnan, och jag gick omkring en hel dag och sa den meningen högt för mig själv med alla tillhörande teatrala gester.
Tror faktiskt att det hjälpte lite.
Ja, man kanske skulle köra någon form av öppen terapi på youtube? Där jag liksom byter identitet(det får man ju göra idag) till en 17-årig influencer-tjej och så kör jag på tills dess att jag "äger" influencer-dekadensen.
Sen kan jag förhoppningsvis byta tillbaka till min riktiga identitet, och upptäcka att jag är botad.