2019-08-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Du ser inte en enda giltig poäng i TS inlägg?

Flera. Gör faktiskt riktigt bra poänger även om hen har komponerat ihop det i en text av osanning.
Citera
2019-08-29, 14:36
Medlem
Ursäkta om jag råkar le åt trådstarten men den påminner starkt om Liftarens guide till galaxen där folk "plågas" av att tvingas lyssna på vogonpoesi.
Citera
2019-08-29, 15:03
Medlem
NykteristJaVissts avatar
TS. Min vän. Jag tror att du kan avsluta din KBT Terapi efter detta klipp nedan:
https://youtu.be/Alt5PvQGoUo

Försök få din hjärna att fånga upp faktumet kring femton miljoner subscribers så är dina problem lösta. Var försiktig!
Citera
2019-08-31, 09:46
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Men hon influeras inte av sånt där längre. Hon var 12 typ.
Fara och färde med 20-åringar som sitter med sånt där meningslöst.

Skönt att din dotter inte längre intresserar sig för den där dekadenta influencervärlden.

Hon verkar snarare influerad av ditt sunda tankegods, bra!
Citera
2019-08-31, 13:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Skönt att din dotter inte längre intresserar sig för den där dekadenta influencervärlden.

Hon verkar snarare influerad av ditt sunda tankegods, bra!

Tack. Vi får väl hoppas. Jag försöker dock ligga lite lågt med tankegods, för jag vet att om jag är för tydlig så kommer hon i revolutionärt syfte tycka precis tvärtom.
En del hetsiga diskussioner kan det vara härhemma.

Btw: Förstår inte att din tråd är så överfylld av blåsta typer som tar din trådstart fullt seriöst och inte begriper ironin i den?
Citera
2019-09-01, 04:31
Medlem
Pungsvings avatar
Skriv en roman om detta. Det kan handla om en man som får ett anfall, och under tillfrisknandet blir han överkänslig för fjortisar och deras sexualitet. Det kan sluta med att han kidnapopar en fjortis eller att han gör könsbyte och skönhetsopererar sig själv i garaget till en fjortis och sedan lever ett lyckligt liv. Eller vad du själv kan komma på.
Citera
2019-12-15, 21:58
Medlem
Personligen älskar jag influenscers som Amanda.
Dom är mina stora ledstjärnor i livet.
Dom, tillsammans med Ernst Kirschtiger.
Älskar dom mer än livet.
Otroligt imponerande hur dom kan göra en video intressant av att visa sin handväska och sitta och äta pommes - det är en talang!

I ärlighetens namn tror jag världen skulle vara roligare om alla var influenscers.
Tänk dig själv:
Alla går runt med en kamera, som frånkopplade från verkligheten, och filmar sina liv - och filmar när dom kollar på andra som också filmar sina liv! Så går dom där i sin hembygd, simultant med att de berättar anekdoter om sina syskon och vad som sett på tv, besvarar frågor om sig själva, pratar om sig själva, och ställer frågor till sina tittare. Tittarna, i sin tur, som också är influencers, ställer frågor samtidigt som de filmar filmen och gör en egen film om sitt filmande av filmen. Det är klockrent ju. Förr skrev människor offentliga brev till varandra, nu gör man det i videoform och tillgängligt för alla i hela världen som har tillgång till samma internet system.

Ska du inte utmana dig i KBTn och själv börja filma dig själv?
Det tycker jag!
Du har redan en följare här!
Citat:
Har alltid känt mig grundmurat stark i psyket. Mitt lugn och stabilitet har känts omutbart, som en verklig grundbult i min personlighet, något som jag trodde skulle vara för evigt.

Inget har liksom kunnat rå på mig. Svårigheter har jag välkomnat som spännande utmaningar. Jävliga omständigheter har bara gett näring åt mitt kämparglöd och positiva tänkande.

På mönstringstesterna inför lumpen fick jag till föga förvåning högsta betyg gällande psykisk funktionsförmåga, både vad gäller ledarskapsförmåga och personlig hälsa/integritet. Testerna och mötet med psykologen på mönstringen bekräftade bara vad jag redan visste om mig själv.

Har aldrig haft anledning att tveka på min inre urstyrka..

..fram till nyligen. Det har nämligen blivit tydligt att jag har en gigantisk blotta i det som konstituerar min psykologiska persona.

Jag pratar naturligtvis om dessa unga kvinnliga youtubers/influencers.

De får mig att klappa ihop totalt, de gör mig helt matt. Mitt välmående kan på nolltid skifta till den djupaste av depressioner redan när jag ser dem dyka upp i mitt flöde, vilket de gör så fort de har släppt nytt material, så kallat "content"

Jag vårdas nu inom psykvården för detta. Jag är inte på något sätt inspärrad, men det känns nästan så, med tanke på alla tider och hållhakar man har att förhålla sig till - rapporter, återkopplingar, utvecklingssamtal, medicinsk uppföljning med mera.

Jag följer nu ett individuellt utformat vårdprogram där jag medelst KBT-terapi förhoppningsvis ska komma över min psykiska ohälsa som orsakas av dessa fjortisar, tillika youtube-stjärnor.

KBT-terapi går ut på att just utsätta sig för det som orsakar rädsla och obehag i hopp om att patienten ska se igenom sina reaktioner som icke-rationella.

I min terapi har jag tillsammans med min vårdgivare och psykolog, godtyckligt valt ut en youtuber(bland den uppsjö som finns), som jag ska följa(mot min vilja).

Återkoppling och kontrollfrågor på innehållet sker kontinuerligt, vilket gör att jag inte kan fuska, vilket troligtvis är bra(givet att kbt-terapi funkar)

Den kanal som jag fått i uppgift att följa i min terapi är Amandas youtube-kanal.

Sitter just nu och kämpar med det senaste avsnittet. Efter upprepade försök att se det i sin helhet har jag nu tagit en paus. Mitt bästa försök tog mig till minut 6 in i programmet(och det är inte ens halvvägs!!).

Är det någon som kanske kan hjälpa mig genom att se avsnittet ifråga, och som därefter kanske kan hjälpa mig att klara av de sista 10 minuterna också?

Avsnittet börjar med att Amanda går på en väg. Hon har sin sidekick "Bella" med sig, vilket såklart gör mig iskall direkt. Bella är med ibland, och hon är om möjligt än mer cynisk och nihilistisk än Amanda.

Det börjar direkt med en högerkrok rakt in i mitt psyke med att Amanda liknar sin väska vid en fitta. Hon kan inte släppa det. Sidofacken på insidan bildar liksom något som kan liknas vid blygdläppar, och kameran zoomar girigt in på väskan under fniss, varpå Amanda tar fram ett runt föremål som hon håller på ett sätt så att det påminner om en klitoris där blygläpparna(sidofacken) i väskan möter varandra.

Vi är inte ens en minut in i programmet. Förstår ni den hemska upplevelsen för en gammeldags-romantiker som jag, som alltid vill relatera till det sexuella som något värdigt, präglat av integritet, respekt och kärlek.

Parallellt med Amandas orerande om att väskan liknar en fitta, går Bella bredvid och lyssnar på musik i sina lurar. Verkar vara någon typ av rap, gangsta-rap? Hon formar sina händer på ett obehagligt sätt till pistoler som hon fyrar av i takt med musiken. Hon skrämmer skiten ur mig. Får mig att tro att hon skulle kunna skjuta folk lite på uppstuds för att markera sin kaxiga persona(om det nu var så att hon hade riktiga vapen).

Nästa scen är de på en restaurang. De ska ha en så kallad mukbang(heter det så?). De ska alltså äta mat medan de filmar sig själva. Fy fan vad obehagligt, man ser att Bella vill att kebabsåsen ska rinna ner från munnen när hon äter, någon slags cynisk äckeltrendighet hon spelar på. Under tiden sitter Amanda och filosoferar om att kyssa någon med vitlöksstanken i andedräkten som kebabsåsen ger upphov till.

Kastar ett snabbt öga på "antalet visningar" - 225.000 visningar! ÖVER TVÅ HUNDRA TUSEN JÄVLA VISNINGAR! Obehaget av insikten i hur många de influerar gör mig illamående. Nya generationer kvinnor som växer upp med "förebilder" som dyrkar dekadens, fult språk, äckel, substanslöshet, nihilism etc.

Ångesten sköljer över mig med full kraft. Jag klarar inte mer, måste stänga av.

Imorgon måste jag dock ha sett klart avsnittet då jag ska redovisa det som en del av min KBT-terapi. Och jag har som sagt bara lyckats se som mest 6 minuter hittills.

Hur tar jag mig vidare? Här behöver jag er hjälp.

Länk till avsnittet finns nedan..

https://m.youtube.com/watch?v=G0IB6xySQx0

Edit: Såg nu att avsnittet är gammalt, men det är denna länk som jag fick skickad av kbt-terapeuten, så det är detta jag måste ta mig igenom..
Citera
2019-12-18, 15:07
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Avfölj stereotypa sliddjur och inse att det bara är dumt. Det är samma stereotypa skit, någon eller några som tycker att de är så jävla speciella och har ett så intressant liv att man måste vika ut varenda liten centimeter.
Hur kan någon som är så "mentalt superior" brytas ned av småbrudar med sina skitkanaler?
Hur kom de i ditt flöde från första början? Fattar inte folk som gnäller över innehåll som får dem att må dåligt, som de själv fixat dit...
Citera
2020-01-11, 10:08
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Avfölj stereotypa sliddjur och inse att det bara är dumt.
Hur kan någon som är så "mentalt superior" brytas ned av småbrudar med sina skitkanaler?
Hur kom de i ditt flöde från första början?

Det är en rimlig frågeställning, jag tror att det påverkade mig så mycket för att dessa dekadenta fjortisar indikerade på något sätt att hela samhället är sjukt, inte bara dem själva.

De blev en markör och själva intyget på att samhället är fullständigt degenererat och sönderfallande. Tjejerna skulle inte uppträda såhär om det inte premierades från subversiva krafter, att vara vulgär, otrevlig, pervers, skränig etcetera.

Det var detta som orsakade mitt obehag. Det att de är symptom på något mycket större, samt att de har flera hundra tusen visningar som "inspirerar" unga människor.

Tack för att du kommenterade i tråden. Som du vet är jag förtjust i din "rättframma" stil. Fast vi behöver väl inte kalla någon för sliddjur? Det känns onödigt med en nedsättande referens till vad de har mellan benen.

Men jag förstår hur du tänker. Som en kvinna med värdighet och integritet vill du tydligt distansera dig från de här tjejerna och markera din avsky. Det är förståeligt och uppskattat. 💕

Skönt att det inte bara är jag som tycker sånt här är fel och samhällsvidrigt
Senast redigerad av Belavia 2020-01-11 kl. 10:12.
Citera
2020-01-11, 10:14
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Endel tjejer uppträder så illa för att de egentligen
bara vill ha uppmärksamhet från det motsatta könet. De vet inte hur de ska hantera alla hormoner som rusar runt. De menar nog inte så illa egentligen.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2020-01-11 kl. 10:23.
Citera
2020-01-11, 11:34
Medlem
Citat:
Har alltid känt mig grundmurat stark i psyket. Mitt lugn och stabilitet har känts omutbart, som en verklig grundbult i min personlighet, något som jag trodde skulle vara för evigt.

Inget har liksom kunnat rå på mig. Svårigheter har jag välkomnat som spännande utmaningar. Jävliga omständigheter har bara gett näring åt mitt kämparglöd och positiva tänkande.

På mönstringstesterna inför lumpen fick jag till föga förvåning högsta betyg gällande psykisk funktionsförmåga, både vad gäller ledarskapsförmåga och personlig hälsa/integritet. Testerna och mötet med psykologen på mönstringen bekräftade bara vad jag redan visste om mig själv.

..fram till nyligen. Det har nämligen blivit tydligt att jag har en gigantisk blotta i det som konstituerar min psykologiska persona.

De får mig att klappa ihop totalt, de gör mig helt matt. Mitt välmående kan på nolltid skifta till den djupaste av depressioner redan när jag ser dem dyka upp i mitt flöde, vilket de gör så fort de har släppt nytt material, så kallat "content"

Jag vårdas nu inom psykvården för detta. Jag är inte på något sätt inspärrad, men det känns nästan så, med tanke på alla tider och hållhakar man har att förhålla sig till - rapporter, återkopplingar, utvecklingssamtal, medicinsk uppföljning med mera.

Jag följer nu ett individuellt utformat vårdprogram där jag medelst KBT-terapi förhoppningsvis ska komma över min psykiska ohälsa som orsakas av dessa fjortisar, tillika youtube-stjärnor.

KBT-terapi går ut på att just utsätta sig för det som orsakar rädsla och obehag i hopp om att patienten ska se igenom sina reaktioner som icke-rationella.

I min terapi har jag tillsammans med min vårdgivare och psykolog, godtyckligt valt ut en youtuber(bland den uppsjö som finns), som jag ska följa(mot min vilja).

Återkoppling och kontrollfrågor på innehållet sker kontinuerligt, vilket gör att jag inte kan fuska, vilket troligtvis är bra(givet att kbt-terapi funkar)

Den kanal som jag fått i uppgift att följa i min terapi är Amandas youtube-kanal.

Sitter just nu och kämpar med det senaste avsnittet. Efter upprepade försök att se det i sin helhet har jag nu tagit en paus. Mitt bästa försök tog mig till minut 6 in i programmet(och det är inte ens halvvägs!!).

Är det någon som kanske kan hjälpa mig genom att se avsnittet ifråga, och som därefter kanske kan hjälpa mig att klara av de sista 10 minuterna också?

Avsnittet börjar med att Amanda går på en väg. Hon har sin sidekick "Bella" med sig, vilket såklart gör mig iskall direkt. Bella är med ibland, och hon är om möjligt än mer cynisk och nihilistisk än Amanda.

Det börjar direkt med en högerkrok rakt in i mitt psyke med att Amanda liknar sin väska vid en fitta. Hon kan inte släppa det. Sidofacken på insidan bildar liksom något som kan liknas vid blygdläppar, och kameran zoomar girigt in på väskan under fniss, varpå Amanda tar fram ett runt föremål som hon håller på ett sätt så att det påminner om en klitoris där blygläpparna(sidofacken) i väskan möter varandra.

Vi är inte ens en minut in i programmet. Förstår ni den hemska upplevelsen för en gammeldags-romantiker som jag, som alltid vill relatera till det sexuella som något värdigt, präglat av integritet, respekt och kärlek.

Parallellt med Amandas orerande om att väskan liknar en fitta, går Bella bredvid och lyssnar på musik i sina lurar. Verkar vara någon typ av rap, gangsta-rap? Hon formar sina händer på ett obehagligt sätt till pistoler som hon fyrar av i takt med musiken. Hon skrämmer skiten ur mig. Får mig att tro att hon skulle kunna skjuta folk lite på uppstuds för att markera sin kaxiga persona(om det nu var så att hon hade riktiga vapen).

Nästa scen är de på en restaurang. De ska ha en så kallad mukbang(heter det så?). De ska alltså äta mat medan de filmar sig själva. Fy fan vad obehagligt, man ser att Bella vill att kebabsåsen ska rinna ner från munnen när hon äter, någon slags cynisk äckeltrendighet hon spelar på. Under tiden sitter Amanda och filosoferar om att kyssa någon med vitlöksstanken i andedräkten som kebabsåsen ger upphov till.

Kastar ett snabbt öga på "antalet visningar" - 225.000 visningar! ÖVER TVÅ HUNDRA TUSEN JÄVLA VISNINGAR! Obehaget av insikten i hur många de influerar gör mig illamående. Nya generationer kvinnor som växer upp med "förebilder" som dyrkar dekadens, fult språk, äckel, substanslöshet, nihilism etc.

Imorgon måste jag dock ha sett klart avsnittet då jag ska redovisa det som en del av min KBT-terapi. Och jag har som sagt bara lyckats se som mest 6 minuter hittills.

Edit: Såg nu att avsnittet är gammalt, men det är denna länk som jag fick skickad av kbt-terapeuten, så det är detta jag måste ta mig igenom..
Jag förstår dig så väl!
Reagerar precis på samma sätt när jag tittar in på flashback.
Inbillar mig att jag ska få inblickar i hur världen och människorna funkar numera.
Och undrar varför jag levat så länge med god vilja mot allt och alla. Det blev ju så här?
Influencers försökte vi vara redan under tiden före internet. Det höll ju inte. Det blev bara sämre och här har vi dessa fjortisar, även i min familj, som man bara kan skämmas över. Och blir föraktade av som boomers, illa skötta av äldrevården och brännmärkta som parasiterande i största allmänhet. Av typer som särskriver, inte kan skilja på var och vart, de och dem och inte ens förstår att just det är klassmarkörer. Och som har ett aktivt ordförråd under 75, samma halt som deras IQ. I lyckliga fall.
KBT är inte den rätta metoden här.
Dra hellre täcket över huvudet och försök hitta något som gör ditt liv kul, spännande.
Var lite originell, var den du är och se alla bimbos som kloner av något det dummaste, tommaste man kan tänka sig.
Inte en enda personlighet, bara anknäbbar på tjejerna och billiga imitationer av stureplansbrats bland killarna.
Alternativet mjukisbyxor är att föredra - de låtsas ändå inte vara något.
Tror jag.
Senast redigerad av tantigheter 2020-01-11 kl. 11:38.
Citera
2020-01-11, 11:41
Bannlyst
Citat:

Du ska inte pyssla med Youtube. Stäng ner den. Eftersom du inte kan hantera det på en bra nivå uppenbarligen 🤷🏼‍♂️. Du riskerar din egen hälsa...för du mår dåligt av det eller hur ?

Det finns även en unsubscribe Knapp . Sedan ge du fasen o följa kanalerna.

Det känns som du skapat nått form av tvång att du " måste " följa dem . Det är inget tvång utan det är något du skapar själv . Precis som vissa måste dra i dörrhandtaget 2 ggr när dom låst dörren ..eller måste göra något annat för annars kommer något hända .
Senast redigerad av Jens86 2020-01-11 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in