• 1
  • 2
2019-08-26, 21:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spel som slpps imorgon och gtt lite under radarn och inte ftt s mycket uppmrksamhet. Vilket kan tyckas lite synd d spelet kommer frn remedy. Finlndska studion som ni skert knner igen som gjort max payne. Alan wake. Och nu senast quantum break som kanske inte var ngon jttehit. Har gtt under radarn fr mig ocks ska jag erknna men efter att ha kikat p recensionerna r jag ganska taggad p detta. Lter faktiskt riktigt bra. Ligger p 82 nu p metacritic.

Citat:
The game revolves around the Federal Bureau of Control (FBC), a secret U.S. government agency tasked with containing and studying phenomena which violate the laws of reality. As Jesse Faden, the Bureau's new Director, players explore the Oldest House the FBC's paranormal New York headquarters and utilize powerful abilities in order to defeat a deadly enemy known only as the Hiss, which has invaded and corrupted reality

Kommer till ps4 xbox och pc. Metacritic https://www.metacritic.com/game/playstation-4/control

gameplay https://www.youtube.com/watch?v=wcF3XiztoEA

Recension https://www.youtube.com/watch?v=WllGc8OtQxQ
Citera
2019-08-27, 17:12
r riktigt sugen men har lst att det r fr mnga tekniska problem p konsolerna. Vntar nog tills den landar p Gamepass.

Trkigt fr vrigt att intressanta spel ssom Control inte diskuteras. Det enda som diskuteras hr r WoW och Fifa. Sger ju ngot om svenskarna som helhet. Trkiga och intetsgande.
Citera
2019-08-27, 19:04
Medlem
Korders avatar
Jaha, r det idag det slpps. Trodde det var imorgon. Aja, d fr jag testa det lite senare ikvll. Kpte nytt grafikkort nyligen och d ingick detta spel.
Citera
2019-08-28, 00:19
Medlem
Korders avatar
Testat det ngra timmar. Fr lov att sga att det gav mersmak, ven om striderna r rtt simpla hittills (men snygga). Storyn r dock underhllande och pminner mig inte s lite om SCP Foundation, vilket r positivt fr egen del men kanske inte faller alla i smaken.
Citera
2019-08-28, 20:32
Medlem
mogs avatar
Hade ingen aning om detta spel tills fr ngon dag sedan eller tv, har lirat ett par timmar idag och jag gillar det!

Styrningen av karaktren sitter som en smck, och det r hrligt med allt man kan anvnda fr att slnga p fienderna nr pistolen behver ladda om. "Valutan" man anvnder i spelet fr att uppgradera hittar man verallt men det kostar ocks en hel del att kpa dessa uppgraderingar vilket jag uppskattar, gillar inte spel dr man hittar s mycket valuta/resurser att man bara efter en liten stund kan kpa alla vapen och uppgraderingar.

Det jag inte gillar r att det inte gr att f upp en ikon p det uppdrag jag valt s jag kan se om jag springer t rtt hll eller inte, men det r ett mindre problem och absolut ingen dealbreaker.

Fastighetssktaren Ahti r ju fr jkla skn!
Senast redigerad av mog 2019-08-28 kl. 20:39.
Citera
2019-08-29, 08:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja svenskars spelintresse r verkligen trtt. Svettbgar framfr datorn med wow och liknande. Men bara se p vriga samhllet s ser man att svenskar r ett mycket sjukt folk.

Med det sagt s r control inte speciellt stort p dem utlndska spelstllena jag hnger p heller. Mnga som tror det blir en flopp nr det gller sales. Tyvrr tror jag det ocks. Var vl drfr alan wake aldrig fick ngon riktig uppfljare.

Har knt till spelet en lngre tid men aldrig varit speciellt intresserad frrens recensionerna dk upp. Nu r det ett solklart kp nr jag fr chansen. Lter riktigt bra. Enda som oroar r dels det tekniska. Ska lagga och vara en hel del slowdowns p konsol. Har kikat en del gameplay och ser nstan unplayable ut ibland faktiskt. Dock inget gamebreaking. Annat orosmoln r att den del tycker storyn knns ofrdig. Vilket fr tankarna tillbaka till just alan wake. Att man inte fr alla svar serverade r jag okej med. r en del av charmen med twin peaks alan wake osv, men vars uppenbart att det fanns en uppfljare i tanken med storyn i alan wake, en uppfljare vi aldrig fick, och frmodligen aldrig kommer f.

Men detta stoppar inte ett kp. lskade alan wake och detta lter som att det r uppe p den nivn. Bde gameplay och framfrallt den skumma twin peaks/alan wake/lynch esque storyn.
Citera
2019-09-04, 09:37
Medlem
Vldigt vackert spel som pminner mig mycket om Half-Life. Gameplayen r vldigt rolig dr man kan i princip vara superman och sl snder allting. Skjutandet r skarpt och beltande. World design och props r suvern, allt ser realistiskt och bra ut. Enda sak som jag inte gillade var storyn som var lite svag och fick ett abrupt slut. AI r ocks ibland lite efterblivna men det r en smdetalj...
Citera
2019-09-05, 06:37
Medlem
Myschs avatar
Men den stora frgan.

r det vrt att kpa det fr 59.99 eur nr jag inte ens har ett RTX-kort?

lskar Remedy och Sam Lake nmligen och vill grna supporta.
Citera
2019-09-05, 22:01
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Men den stora frgan.

Tycker du kan vnta. Spelet r bra, men skulle behva patchas upp fr att bttre hantera laggen som intrffar nr det r fr mycket p skrmen (gller p bde PC och PS4).
Citera
2019-09-05, 23:44
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Tycker du kan vnta. Spelet r bra, men skulle behva patchas upp fr att bttre hantera laggen som intrffar nr det r fr mycket p skrmen (gller p bde PC och PS4).

Tack. Kan avvakta eller nska mig i fdelsedagspresent
Citera
2019-09-06, 00:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Men den stora frgan.

Kan gott vnta tills det gtt ner i pris lite. Som jag skrev tidigare i trden fick jag det sjlv p kpet, och det var just ett RTX-kort jag kpte. Vldigt f spel r vrda 60 euro och jag tycker inte att Control r ett av dem. Med det sagt r det dock underhllande och bttre n jag frvntat mig.
Citera
2019-09-06, 05:58
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kan gott vnta tills det gtt ner i pris lite. Som jag skrev tidigare i trden fick jag det sjlv p kpet, och det var just ett RTX-kort jag kpte. Vldigt f spel r vrda 60 euro och jag tycker inte att Control r ett av dem. Med det sagt r det dock underhllande och bttre n jag frvntat mig.

Har kollat ngra recensioner och det knns verkligen som ett Sam Lake-lir, vilket r jvligt positivt.

Tror du min 980 Ti klarar av spelet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in