• 1
  • 2
2019-08-26, 21:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spel som släpps imorgon och gått lite under radarn och inte fått så mycket uppmärksamhet. Vilket kan tyckas lite synd då spelet kommer från remedy. Finländska studion som ni säkert känner igen som gjort max payne. Alan wake. Och nu senast quantum break som kanske inte var någon jättehit. Har gått under radarn för mig också ska jag erkänna men efter att ha kikat på recensionerna är jag ganska taggad på detta. Låter faktiskt riktigt bra. Ligger på 82 nu på metacritic.

Citat:
The game revolves around the Federal Bureau of Control (FBC), a secret U.S. government agency tasked with containing and studying phenomena which violate the laws of reality. As Jesse Faden, the Bureau's new Director, players explore the Oldest House – the FBC's paranormal New York headquarters – and utilize powerful abilities in order to defeat a deadly enemy known only as the Hiss, which has invaded and corrupted reality

Kommer till ps4 xbox och pc. Metacritic https://www.metacritic.com/game/playstation-4/control

gameplay https://www.youtube.com/watch?v=wcF3XiztoEA

Recension https://www.youtube.com/watch?v=WllGc8OtQxQ
Citera
2019-08-27, 17:12
Är riktigt sugen men har läst att det är för många tekniska problem på konsolerna. Väntar nog tills den landar på Gamepass.

Tråkigt för övrigt att intressanta spel såsom Control inte diskuteras. Det enda som diskuteras här är WoW och Fifa. Säger ju något om svenskarna som helhet. Tråkiga och intetsägande.
Citera
2019-08-27, 19:04
Medlem
Korders avatar
Jaha, är det idag det släpps. Trodde det var imorgon. Aja, då får jag testa det lite senare ikväll. Köpte nytt grafikkort nyligen och då ingick detta spel.
Citera
2019-08-28, 00:19
Medlem
Korders avatar
Testat det några timmar. Får lov att säga att det gav mersmak, även om striderna är rätt simpla hittills (men snygga). Storyn är dock underhållande och påminner mig inte så lite om SCP Foundation, vilket är positivt för egen del men kanske inte faller alla i smaken.
Citera
2019-08-28, 20:32
Medlem
mogs avatar
Hade ingen aning om detta spel tills för någon dag sedan eller två, har lirat ett par timmar idag och jag gillar det!

Styrningen av karaktären sitter som en smäck, och det är härligt med allt man kan använda för att slänga på fienderna när pistolen behöver ladda om. "Valutan" man använder i spelet för att uppgradera hittar man överallt men det kostar också en hel del att köpa dessa uppgraderingar vilket jag uppskattar, gillar inte spel där man hittar så mycket valuta/resurser att man bara efter en liten stund kan köpa alla vapen och uppgraderingar.

Det jag inte gillar är att det inte går att få upp en ikon på det uppdrag jag valt så jag kan se om jag springer åt rätt håll eller inte, men det är ett mindre problem och absolut ingen dealbreaker.

Fastighetsskötaren Ahti är ju för jäkla skön!
Senast redigerad av mog 2019-08-28 kl. 20:39.
Citera
2019-08-29, 08:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja svenskars spelintresse är verkligen trött. Svettbögar framför datorn med wow och liknande. Men bara se på övriga samhället så ser man att svenskar är ett mycket sjukt folk.

Med det sagt så är control inte speciellt stort på dem utländska spelställena jag hänger på heller. Många som tror det blir en flopp när det gäller sales. Tyvärr tror jag det också. Var väl därför alan wake aldrig fick någon riktig uppföljare.

Har känt till spelet en längre tid men aldrig varit speciellt intresserad förrens recensionerna dök upp. Nu är det ett solklart köp när jag får chansen. Låter riktigt bra. Enda som oroar är dels det tekniska. Ska lagga och vara en hel del slowdowns på konsol. Har kikat en del gameplay och ser nästan unplayable ut ibland faktiskt. Dock inget gamebreaking. Annat orosmoln är att den del tycker storyn känns ofärdig. Vilket för tankarna tillbaka till just alan wake. Att man inte får alla svar serverade är jag okej med. Är en del av charmen med twin peaks alan wake osv, men varså uppenbart att det fanns en uppföljare i tanken med storyn i alan wake, en uppföljare vi aldrig fick, och förmodligen aldrig kommer få.

Men detta stoppar inte ett köp. Älskade alan wake och detta låter som att det är uppe på den nivån. Både gameplay och framförallt den skumma twin peaks/alan wake/lynch esque storyn.
Citera
2019-09-04, 09:37
Medlem
Väldigt vackert spel som påminner mig mycket om Half-Life. Gameplayen är väldigt rolig där man kan i princip vara superman och slå sönder allting. Skjutandet är skarpt och belåtande. World design och props är suverän, allt ser realistiskt och bra ut. Enda sak som jag inte gillade var storyn som var lite svag och fick ett abrupt slut. AI är också ibland lite efterblivna men det är en smådetalj...
Citera
2019-09-05, 06:37
Medlem
Myschs avatar
Men den stora frågan.

Är det värt att köpa det för 59.99 eur när jag inte ens har ett RTX-kort?

Älskar Remedy och Sam Lake nämligen och vill gärna supporta.
Citera
2019-09-05, 22:01
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Men den stora frågan.

Tycker du kan vänta. Spelet är bra, men skulle behöva patchas upp för att bättre hantera laggen som inträffar när det är för mycket på skärmen (gäller på både PC och PS4).
Citera
2019-09-05, 23:44
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Tycker du kan vänta. Spelet är bra, men skulle behöva patchas upp för att bättre hantera laggen som inträffar när det är för mycket på skärmen (gäller på både PC och PS4).

Tack. Kan avvakta eller önska mig i födelsedagspresent
Citera
2019-09-06, 00:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Men den stora frågan.

Kan gott vänta tills det gått ner i pris lite. Som jag skrev tidigare i tråden fick jag det själv på köpet, och det var just ett RTX-kort jag köpte. Väldigt få spel är värda 60 euro och jag tycker inte att Control är ett av dem. Med det sagt är det dock underhållande och bättre än jag förväntat mig.
Citera
2019-09-06, 05:58
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kan gott vänta tills det gått ner i pris lite. Som jag skrev tidigare i tråden fick jag det själv på köpet, och det var just ett RTX-kort jag köpte. Väldigt få spel är värda 60 euro och jag tycker inte att Control är ett av dem. Med det sagt är det dock underhållande och bättre än jag förväntat mig.

Har kollat några recensioner och det känns verkligen som ett Sam Lake-lir, vilket är jävligt positivt.

Tror du min 980 Ti klarar av spelet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in