2019-09-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
NA
(...)
Jag var på begravningen och såg inte Pedram. En annan kille på tråden har bekräftat detta. Vilka fler har inte sett honom?

Jag är nog inte helt med på varför Pedram skulle dykt upp på begravningen - begravningar går man väl huvudsakligen på som anhörig eller vän till den avlidne. Skulle KH någon gång varit i direktkontakt med Pedram?

Har vid något tillfälle läst i Sydsvenskan om att det dykt upp fiender till någon gängkriminell som skjutits i samband med dess begravning, men om det nu skulle vara så att Pedram har ett finger med i spelet denna gång och att NA är medveten om det, så låter det ju ännu konstigare att han skulle kommit dit (?).
Citera
2019-09-19, 15:37
Medlem
Intressant med dessa socialsekreterare som dejtar kriminella blattar. I Opinion Live förra veckan var där en grupp som kallade sig "Malmö-mammor", flera av dem var tydligen socialtanter också. Uppsminkade, fula, feta rasförrädare som verkade tycka att retorik och semantik kring kriminella var värre än mordet på en kvinna

Håller med dig, för jävligt
Raskrig är det ända som funkar mot babbarna.
Citera
2019-09-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Så du jämför män men ett passivt objekt utan ansvar
Vad menar du?
Citera
2019-09-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
NA

Har livnärt sig på att sälja kokain från att han släpptes. En gång kriminell alltid kriminell. Det är väldigt få kriminella som vill lämna det livet. Men vad har det men mordet på Karolin att göra?

Med er retorik så menar ni att alla kriminellas partner och familjemedlemmar ska dö. Så även dem som köper knark ska dö och även deras familjemedlemmar.

Slutta pissa ner tråden och tillför något vettigt istället.

Jag var på begravningen och såg inte Pedram. En annan kille på tråden har bekräftat detta. Vilka fler har inte sett honom?

Var NA där?
Citera
2019-09-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakomgaller
Var NA där?

Japp, han var där.
Citera
2019-09-19, 17:20
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
Vad menar du?
Om det nu behövs förklaras. Eld är ett objekt som är passivt. "Gå för nära elden så blir du bränd". Att jämföra en man, (i detta fallet NA) som är ett subjekt som agerar, med eld som är ett passivt objekt är rimligtvis irrelevant.

Satslära lärs ut i högstadiet och rimligtvis borde du veta vad som åsyftas. Karolin brände sig inte på eld. Hon föll offer för en mans brutala handlingar.
Senast redigerad av Kent62 2019-09-19 kl. 17:22. Anledning: Förtydligande
Citera
2019-09-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
19 åringen häktades som skäligen misstänkt. 23 åringen på sannolika skäl och denna person vet nog mer än vad han sagt. Sen hur långt det räcker eller om han börjar sjunga som en fågel återstår att se.
Det finns många korrupta poliser i Malmö ja överallt egentligen jag är helt övertygad om att polisen och andra vet vem mördaren är just saying!!!
Citera
2019-09-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Om det nu behövs förklaras. Eld är ett objekt som är passivt. "Gå för nära elden så blir du bränd". Att jämföra en man, (i detta fallet NA) som är ett subjekt som agerar, med eld som är ett passivt objekt är rimligtvis irrelevant.

Satslära lärs ut i högstadiet och rimligtvis borde du veta vad som åsyftas. Karolin brände sig inte på eld. Hon föll offer för en mans brutala handlingar.
Ja. Men samtidigt så är det som någon skrev inte en slump att just K.H blev BO istället för "t ex Lisa 28 som bor på Östermalm och som inte känner några kriminella överhuvudtaget..."

Det kan man inte komma ifrån....Men det är upp till var och en vad man tycker. Men varför skulle K.H hyllas av alla journalister och malmöbor?

När ska alla vanliga svenska BO uppmärksammas då? Som blir rånade eller våldtagna?

K.H är BO men det finns många BO som är mer "oskyldiga"!
Citera
2019-09-19, 18:14
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Vad fanns att hylla henne för, när hon förstört sin framtid genom val av man och sedan blir mördad av samma skäl? Att hon skaffat barn med en feg usling till gangster som inte bara övergav henne när de hamnade i fara utan dumpade dottern på marken först? Att hon valde ett liv som ledde till en tidig död?

Så du menar alltså att bara för att hon skaffade barn med en kriminell så finns det enligt dej ingen som helst anledning för familj och vänner att sörja hennes död,En sak ska du ha jävligt klart för dej,om någon ur min familj eller någon av mina vänner dör så skiter jag högaktningsfullt i vad han eller hon skulle ha gjort här i livet,sätt för helvete ett tak över detta jävla land och kalla det för världens största sinnessjukhus
Citera
2019-09-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så du menar alltså att bara för att hon skaffade barn med en kriminell så finns det enligt dej ingen som helst anledning för familj och vänner att sörja hennes död,En sak ska du ha jävligt klart för dej,om någon ur min familj eller någon av mina vänner dör så skiter jag högaktningsfullt i vad han eller hon skulle ha gjort här i livet,sätt för helvete ett tak över detta jävla land och kalla det för världens största sinnessjukhus
Mig veterligen har jag inte ifrågasatt någons sorg, så läs gärna inläggen du kommenterar. Det jag ifrågasatte var vad som var värt att hylla.
Citera
2019-09-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Mig veterligen har jag inte ifrågasatt någons sorg, så läs gärna inläggen du kommenterar. Det jag ifrågasatte var vad som var värt att hylla.
självklart sörjer och hyllar hennes närmaste henne, begravning i sig är ju också en sista hälsning -en sista hyllning.
Hon var omtyckt av många.
Om du själv inte förstår den djupare meningen med begravning så är det ok.
OM du inte berörs av det som hänt, så är ingen intresserad av din åsikt.
Många Malmöbor är djupt berörda
- du saknar förmågan att förstå tragiken,
- din egen ståndpunkt är ointressant.
Citera
2019-09-19, 19:48
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakomgaller
Var NA där?
Kånkade på kistan.

Han har inte fått skyddad identitet - men dottern fick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in