Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakfront
Blir NA erbjuden skydd av myndigheterna då det finns en hotbild, även om han vägrar delta hjälpsamt i utredningen?

Nähe?? Tror du? Han blev beskjuten..kan man uppfylla kriterierna för en hotbild bättre än så?
Att han har polisbevakning beror nog på att att man inte vill se mer skjutningar i Malmö..
Citera
2019-09-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
av misstag...

Varför inte av misstag, om sex poliser kan skjuta en utvecklingsstörd grabb med 25 skott i ryggen av misstag så borde den här mördaren lätt kunna säga att han egentligen bara tänkte skoja och att han inte visste att pistolen var laddad
Citera
2019-09-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohitospara
Nähe?? Tror du? Han blev beskjuten..kan man uppfylla kriterierna för en hotbild bättre än så?
Att han har polisbevakning beror nog på att att man inte vill se mer skjutningar i Malmö..

Inte bevakning, skydd i form av ny identitet, boende etc?
Citera
2019-09-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakfront
Inte bevakning, skydd i form av ny identitet, boende etc?

NA har polisbevakning dygnet runt..låt oss då anta att han har tackat nej till ny identitet och skyddat boende..då hade han varit borta!!
Nej hämnd lär det bli...
Citera
2019-09-10, 21:14
Medlem
Citat:
NA har polisbevakning dygnet runt..låt oss då anta att han har tackat nej till ny identitet och skyddat boende..då hade han varit borta!!
Nej hämnd lär det bli...

Spännande, så snart en ny tråd med nya offer då😁
Citera
2019-09-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis.
Det ser dessvärre inte bättre ut.
Jag tvivlar också på att de kommer att hitta skyttarna. Visst polisen jobbar i det tysta. Men om de hittar dom så finns det absolut ingen garanti att de kommer att lyckas att få det hels vägen till åtal. Precis som i Galaxyskjutningen i Malmö.

Det grips och dagen efter läser man att de släpps. Förstår uppgivenheten hos polisen.
Vet inte vari det största problemet ligger. Om kompetensen hos utredande poliser inte räcker till. Om det är hos åklagarna det brister. Lagstiftningen är ju visserligen helt otidsenlig. Även om vissa lagar har skärpts. Men det räcker inte till. Vår lagstiftning är för gammal och inte anpassad till dagens gängkriminella invandrare, utan nån annan framtid. Nothing left to lose.

#vistårinteutmedflerskjutningar

Bevisbördan i rätten har blivit helt galen. Där är ett stort problem. Gått inflation i bevisning.

Lagstiftningen haltar precis som du anger. Den fungerade i ett samhälle som byggde på Luther i ryggraden och att det generellt var skamligt att inte sköta sig. Det fungerar inte i det mångkulturella samhället. Enkla saker att göra är att ta bort mängdrabatt. Efter åttonde misstanken blir det noll påföljd (upp till 8 dras det av procentuellt) det gör att man blir straffri. Att lägga ihop varje brott hade inkapaciterat etc. Samt att ta bort paragrafen som anger att man in i det längsta skall undvika att döma till fängelse.
Citera
2019-09-10, 21:32
Medlem
Finns det INGET sätt att få reda på vem som är gripen innan ev häktningsförhandling?
Citera
2019-09-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Finns det INGET sätt att få reda på vem som är gripen innan ev häktningsförhandling?

Det är sekretessbelagt vem den gripne är!
Citera
2019-09-10, 22:42
Medlem
Citat:
Du är den enda som skriver något som väger..
Pedram har ju stuckit skrev du tidigare. Är det inte säkert att han är involverad i detta?
Och jag håller med dig om resten med!
Jag har bott i Malmö sedan 1979, jag känner staden allt för väl, tyvärr har det blivit sämre och sämre, alla som skyller på invandrare har helt fel, Malmö är byggt för problem, staden är för tätbebyggd, speciellt i miljon programmen, samt att man har ett enormt problem med fattigdom, tidigare var det arbetslösa svenskar som ställde till det nu har man istället importerat in fattigdomen. Istället för att nyttja invandrare så låter man dem leva utanför samhället. Se bara exemplet rosengård/ almgården. Fågelvägen är 500m mellan områden men exact samma problematik. Droger, fattigdom osv. Enda skillnaden är att ena sidan domineras av svenskar och andra av invandare. Alla som lyckas i Malmö flyttar utanför staden till lomma Höllviken Vellinge osv. Detta för med sig att staden dräneras på ytterligare kompetens. Kvar blir då dem allra fattigaste, man lägger enorma resurser på att bekämpa fattigdom och kriminalitet utan någon som helst framgång.

Våra storstäder behöver att varje medborgare tar sitt ansvar, samt att man ställer krav på dem som representerar oss... problemet är så pass komplext att inga enkla lösningar duger. Det enklaste och smartaste man borde göra är att anställa dem smartaste och mest begåvade människorna och låter dem jobba ifred. Vi behöver någon form av teknokrati, vi behöver att dem främsta bland oss styr och leder oss i rätt riktning. Ta vår kära statsminister! Snubben är inte ens en färdigutbildad svetsare! Och han är vår ledare, såkallad.

Se bara på våra framgångsrika företag, är det något företag som tar in en städare och sätter honom på vd posten? Självklart inte, varför ska vi då acceptera politiker som inte har erfarenhet vilja eller kompetens?

Från kommun nivå, till regerings nivå, 90% är klantskallar som inte ens hade klarat av att leda en McDonalds restaurang.

Jag jobbar inom kommun och pendlar in till staden vardagar, jag är långt ifrån alla problem. Men det gör så ont i hjärtat att vi har låtit vår fina stad förfalla. Och snälla säg inte att Jimmy kommer rädda oss. Grabben är spelnarkoman och drar in 250,000kr i månaden. Har någon tjänat på invandring och förfall så är det den dåren.

Men jag har tyvärr dåligt med hopp, kolla bara på USA, dem rösta in en dåre som Trump nästan enbart på att manipulera folk via sociala medier....

Samma med våra politiker, dem tänker på sin lön o sin karriär. Kliar varandra på ryggen och lurar alla får.

Medans det pågår så får killar som pedram naief o andra kriminella härja fritt bland oss...

Jag får trösta mig med att jag sover gott och tryggt utanför staden, men det gör fortfarande ont att se staden man växte upp i slitas sönder...
Citera
2019-09-10, 23:01
Medlem
dacks avatar
Angående släkten Adawi kan Sol Adawi en tjej som blev misshandlad förra året utanför någon nattklubb i Borås vara någon släkting till malmö familjen tjejen vaknade upp på sjukhuset och hade inte en aning om vad som hänt henne visste bara att hon fått ett slag i bakhuvudet.

Tänkte att så många Adawi kan det väl inte finnas i sverige
Citera
2019-09-10, 23:18
Medlem
Pandalina4s avatar
Med NA taxerad inkomster finns det ingen möjlighet att han försörjt sig själv sedan han släpptes, han begick mer brott. Han har blåst någon. Åkte fast för narkotikainnehav å fortkörning efter friheten inföll. Ja smågrus men det skulle aldrig hända mig.
Det finns för er som inte orkat läsa hela tråden böcker å artiklar från B rånet från dömda att bytet delades upp 3 dagar efter rånet. De som var inne i lokalen å fick mest pengar fick knappt 4 miljoner danska. En av dem berättar öppenhjärtligt om att han spenderade allt på 1 år. Enligt boken körde väl NA en hjullastare eller liknande. Beklagligt för K och familj. Hon var självförsörjande å förtjänar all respekt. Efter hennes död har 3 andra civila skjutits i jakten på andra. NK å två andra i Nacka.
Citera
2019-09-10, 23:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Håller med dig,Jävligt tråkigt med allt tjafs om CSN o SD snack. Vi vill ha information om morden osv. Men vissa idioter vattnar ur tråden med sitt kärring snack.

Gällande hämnd så kommer den definitivt komma, NA har många skruvar lösa och är extremt våldsbenägen. Han har missbrukat steroider i minst 10 års tid. Han har en lillebror som ser upp till NA samt är ganska lätt manipulerad, så dem är minst 2 och det räcker gott o väl för hämnd.

Dem behöver reda ut vem som har sålt NA först och dem behöver få tag på Pedram Farazdel. Men jag skulle tippa på runt våren så kommer hämnd från NA sida. Han kommer ge sig på deras familjer och nära o kära. Just nu har NA polisbevakning 24/7 så han är begränsad i sin rörlighet.

Mördarna är av arabiskt ursprung

Malmös kriminella är ganska korkade och kortsiktiga, hade staten fokuserat på störande operationer så hade dem lätt kunnat störa ut 90% av kräken. Man måste ge sig på alla runtomkring dessa individer, mamma pappa syster flickvän osv osv. Man skall fokusera på att jaga deras pengar bilar klockor osv. Istället för att lägga miljarder på att jaga knarket. Skönbeskatta deras närmaste om dem nu är involverade. Och med involverade så menar jag även om dem upplåter husrum till dessa kräk. Vi sitter och betalar deras soc bostadsbidrag osv och så huserar dem kriminella. Det måste vara nolltolerans på samröre med kriminella. Och vill du husera din kriminella son hemma så får du klara dig själv utan staten. Se bara vad Israel gör med palestinska självmordsbombare, dem kör in med bulldozer och demolerar hela din familjs hus ifall du dödar oskyldiga. Nu är jag inte för staten Israel men hårt ska mötas med hårt, man kan inte fixa lyxlägenheter och resor till kriminella skitar. Man ska straffa alla i deras krets som möjliggör att dem kan fortsätta sin kriminella karriär.

Många kriminella som är i början av sin karriär får hjälp och och stöttning av sina föräldrar och alla dessa jävla soc kärringar.

Se bara på avskummet al moghrebi som körde på en mamma och hennes spädbarn. Han fick ett pisstraff och ”stackars dig” för det. Och nu är han en torped tillsammans med sina syskon.

Mycket bra skrivet! Instämmer till fullo. Jag önskar att våta styrande politiker, lagstiftande i riksdagen och poliser hade läst detta och agerat därefter! Enklare och billigare och mer effektivare medel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in