Citat:
Ursprungligen postat av
Mohitospara
Du är den enda som skriver något som väger..
Pedram har ju stuckit skrev du tidigare. Är det inte säkert att han är involverad i detta?
Och jag håller med dig om resten med!
Jag har bott i Malmö sedan 1979, jag känner staden allt för väl, tyvärr har det blivit sämre och sämre, alla som skyller på invandrare har helt fel, Malmö är byggt för problem, staden är för tätbebyggd, speciellt i miljon programmen, samt att man har ett enormt problem med fattigdom, tidigare var det arbetslösa svenskar som ställde till det nu har man istället importerat in fattigdomen. Istället för att nyttja invandrare så låter man dem leva utanför samhället. Se bara exemplet rosengård/ almgården. Fågelvägen är 500m mellan områden men exact samma problematik. Droger, fattigdom osv. Enda skillnaden är att ena sidan domineras av svenskar och andra av invandare. Alla som lyckas i Malmö flyttar utanför staden till lomma Höllviken Vellinge osv. Detta för med sig att staden dräneras på ytterligare kompetens. Kvar blir då dem allra fattigaste, man lägger enorma resurser på att bekämpa fattigdom och kriminalitet utan någon som helst framgång.
Våra storstäder behöver att varje medborgare tar sitt ansvar, samt att man ställer krav på dem som representerar oss... problemet är så pass komplext att inga enkla lösningar duger. Det enklaste och smartaste man borde göra är att anställa dem smartaste och mest begåvade människorna och låter dem jobba ifred. Vi behöver någon form av teknokrati, vi behöver att dem främsta bland oss styr och leder oss i rätt riktning. Ta vår kära statsminister! Snubben är inte ens en färdigutbildad svetsare! Och han är vår ledare, såkallad.
Se bara på våra framgångsrika företag, är det något företag som tar in en städare och sätter honom på vd posten? Självklart inte, varför ska vi då acceptera politiker som inte har erfarenhet vilja eller kompetens?
Från kommun nivå, till regerings nivå, 90% är klantskallar som inte ens hade klarat av att leda en McDonalds restaurang.
Jag jobbar inom kommun och pendlar in till staden vardagar, jag är långt ifrån alla problem. Men det gör så ont i hjärtat att vi har låtit vår fina stad förfalla. Och snälla säg inte att Jimmy kommer rädda oss. Grabben är spelnarkoman och drar in 250,000kr i månaden. Har någon tjänat på invandring och förfall så är det den dåren.
Men jag har tyvärr dåligt med hopp, kolla bara på USA, dem rösta in en dåre som Trump nästan enbart på att manipulera folk via sociala medier....
Samma med våra politiker, dem tänker på sin lön o sin karriär. Kliar varandra på ryggen och lurar alla får.
Medans det pågår så får killar som pedram naief o andra kriminella härja fritt bland oss...
Jag får trösta mig med att jag sover gott och tryggt utanför staden, men det gör fortfarande ont att se staden man växte upp i slitas sönder...