2019-09-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår inte varför BO:s man skulle tiga. Han har fått mamman till sitt barn ihjälskjutet och han vet med säkerhet att han är nästa. Lika bra att samarbeta med polisen och få kanske någon slags hämnd. Han är ju död i vilket fall.

För att han vill ha sin hämnd, har man kriminell förfluten och pengar, så går det och lösa enkelt, finns heder hos muslimer i dom flesta iallafall, varför ska han peka ut dom, förmodligen är skyttarna under 21 år, dom får inte livstidsfängelse, 10 år kanske, sen är dom ute om 7 år och lever normalt igen, sen kan man inte som kriminell gola på något sätt, ens rykte förstörs och ingen vill ha med dig och göra mer, antingen är man kriminell till 100% eller så e man vanlig Svensson, man kan inte hålla på och dalta runt där, hur som helst så kommer detta leda till flera gripande inom kort tid, dom har fått hjälp av poliser runt hela Sverige nu, alla telefon master, kameror, mm kommer kollas igenom, dagarna innan fram till mordet, sånt tar tid jag tror det blir fällande domar på detta här fallet till 100%, hur som helst kommer alla veta när gripandet sker vilka som är inblandade och inte, sen om dom bli frikända är en annan sak, jag ber varje dag för såna horungar ska få sitt straff!
Citera
2019-09-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
På den film jag sett sprang gm med en aningen märklig springarstil. Jag upplevde honom som smal, gänglig med lite långa ben där knäna kom upp väldigt högt.

Jag fick för mig att han haltade el kanske var skadad i 1 ben.

Det märkliga löpstilen kan uppkommit och han blivit väldigt nervös och skakig.

Vart såg du den filmen? Länka!
Citera
2019-09-01, 23:54
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
På den film jag sett sprang gm med en aningen märklig springarstil. Jag upplevde honom som smal, gänglig med lite långa ben där knäna kom upp väldigt högt.

Jag fick för mig att han haltade el kanske var skadad i 1 ben.

Det märkliga löpstilen kan uppkommit och han blivit väldigt nervös och skakig.

Påminner om när fotboll spelar liksom kutar, eller värmer upp. Typ vrider huvudet höger och vänster, och tittar nedåt samtidigt som de arbetar med fötterna på ett konstigt sätt.

Ex, jogga sakta, och sedan arbetar med fötterna snabbt för att till slut springa.

Antar att det är stressen, som gör hans fötter stela eller något.
Citera
2019-09-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HPTMx2
Vart såg du den filmen? Länka!

Jag har inte tid att leta upp den men länk fanns i ngn kvällstidning ngn gång mellan måndag och onsdag. Den har även sänts på tv.
Citera
2019-09-02, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Den häktade bilägaren satt ju på rättegång när det hela inträffade så det ingick nog i planeringen. Själva bilinnehavet blir sekundärt och att fråga honom om vem han lånat ut bilen till blir "Inga kommentarer!"

Det har nog inte behövt vittjats några brevlådor alls för att registrera ett ägarbyte. Du vet kanske att ägarbyte sker genom en app eller via Post Nord.

Du vet kanske att man behöver bank id för det , hur fick dom nyckeln, tror inte dom kan tjuvkoppla den bilen så lätt, ingen vågar heller ta en sån risk. I ett mord, bilen kan stanna kanske inte starta, han är inblandad i skitet inse fakta bara, han är en liten fitta som försöker rentvå sig själv genom den rättegången, både polisen och personer är riktigt tröga alla siktar sig på rånet, lär bli intressant och se vad orsaken egentligen är, tror absolut inte det har något med rånet och göra, men men kan ha fel med!!
Citera
2019-09-02, 00:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Han kanske har någon form av stolthet och hederskänsla i sig och vill inte bli ihågkommen som en liten råtta som sjöng ut för polisen?

Alternativt så kan det ju t.ex. vara så att om han pekar ut GM så blir det uppenbart att det var en hämndaktion, varpå han själv plötsligt blir huvudmisstänkt för något annat mord...
Någon har precis sprängt huvudet på din nyfödda dotters mamma. Varför skulle du bry dig om att någon tycker du är "en råtta"? Uppenbarligen tänker folk redan sådana saker om dig.
Citera
2019-09-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen23
För att han vill ha sin hämnd, har man kriminell förfluten och pengar, så går det och lösa enkelt, finns heder hos muslimer i dom flesta iallafall, varför ska han peka ut dom, förmodligen är skyttarna under 21 år, dom får inte livstidsfängelse, 10 år kanske, sen är dom ute om 7 år och lever normalt igen, sen kan man inte som kriminell gola på något sätt, ens rykte förstörs och ingen vill ha med dig och göra mer, antingen är man kriminell till 100% eller så e man vanlig Svensson, man kan inte hålla på och dalta runt där, hur som helst så kommer detta leda till flera gripande inom kort tid, dom har fått hjälp av poliser runt hela Sverige nu, alla telefon master, kameror, mm kommer kollas igenom, dagarna innan fram till mordet, sånt tar tid jag tror det blir fällande domar på detta här fallet till 100%, hur som helst kommer alla veta när gripandet sker vilka som är inblandade och inte, sen om dom bli frikända är en annan sak, jag ber varje dag för såna horungar ska få sitt straff!

Varför inte låta dom sitta inne i 7-8 år och när dom väl kommer ut så knäpper han dom....
Citera
2019-09-02, 00:08
Medlem
GM ser ut att springa som en somalier. Dvs utan någon som helst styrka i ben och överkropp. Plus att han ser väldigt smal ut. Tror inte gm är kvar i Skåne iaf. Min teori är att det är inhyrda personer som utfört detta...
Citera
2019-09-02, 00:09
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen23
Om jag var BO:s man hade jag tänkt två saker: antingen tar jag min egen hämnd, eller så hjälper jag polisen. Oavsett vad hade jag varit i princip säker på att jag kommer att dö väldigt snart. Jag hade sett till att flickan togs om hand om sen hade jag inte brytt mig mer.
Citera
2019-09-02, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Första meningen är 100% korrekt, resten av inlägget kunde du besparat oss. Problemet är inte brist på vuxwn närvaro, inte heller dåliga skolor eller arbetslöshet. Problemet är mycket mer grundläggande än så. Att storstäderna snart är lika farliga som Beirut eller Mogadishu och landsbygden blöder beror på att vi importerat folk från Afrika och Mellanöstern som bit för bit gör Sverige mer likt deras hemländer.

Det är kriminalitet som är farligt, inte var du kommer ifrån.
Citera
2019-09-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Du läste inte tillräckligt noga; inte läkarstudent utan AT läkare. Årsinkomst troligen > 400 k.

Jo, det gjorde jag. Avslöjar gärna min okunskap här. Trodde att AT ingick i utbildningen, men det är ju en tillfällig anställning. Kan en tillfälligt anställd ta stora lån för en lgh?
Senast redigerad av rappytt 2019-09-02 kl. 00:29.
Citera
2019-09-02, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jo, det gjorde jag. Avslöjar gärna min okunskap här. Trodde att AT ingick i utbildningen, men det är en fristående praktik för att få jobba som läkare. Lesson learned. Även om arbetsmarknaden är god tror jag knappast att en AT-läkare utan fast anställning ensam kan låna till en fyrarummare på första parkett i Malmö. Så hur fick hon den stora lägenheten?
Hon hyrde den antagligen eftersom det är en hyresrätt. Det framgår flertalet ggr i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in