2019-09-01, 23:28
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Normalt sett så löses allvarliga brott inom timmar eller ett par dagar om de löses alls. Har svårt att se hur det ska lösas när man har en person som endast är misstänkt för medhjälp och denna person kan ju bara säga att han inget vet. Jag kan registrera en bil på vem som helst om jag kan vittja personens brevlådan dagligen. Det är ju det enda som knyter honom till brottet i fråga.

Den häktade bilägaren satt ju på rättegång när det hela inträffade så det ingick nog i planeringen. Själva bilinnehavet blir sekundärt och att fråga honom om vem han lånat ut bilen till blir "Inga kommentarer!"

Det har nog inte behövt vittjats några brevlådor alls för att registrera ett ägarbyte. Du vet kanske att ägarbyte sker genom en app eller via Post Nord.
Citera
2019-09-01, 23:28
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Vilken del av "ge det 3 veckor till" förstår du inte? Kan du inte läsa? Eller förstår du inte det du läser? Imorgon har dett gått en vecka sedan det hände. Om 3 VECĶOR kan du komma med dina efterblivna kommentarer om vem som är född i förr igår. "Gangstermord" är exakt vad du skriver. Så var det en gangster som blev mördad? Nej det är fortfarande en läkare. Vi säger att gärningsmännen hade råkat skjuta en annan person på Sergels väg, hade då också varit ett "Gangstermord"? Neeeeej!!! Jag tror och hoppas att detta kommer lösas inom en månad. Om du vill veta varför så läs mina tidigare inlägg i tråden. Där har du dina svar

Kom igen nu Bagdad Bob. Resten av oss vet att malmöpolisen kommer misslyckas, som vanligt.

Men vi återkommer om en månad så får vi se vem som fick rätt. Oddsen är inte på din sida, 90% chans att vi får rätt även denna gång.

Malmöpolisen är Sveriges dyraste statister, varför inte ta in folk från https://www.statist.se/ och spara in en massa skattepengar.
Citera
2019-09-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Hur lång är denna amir mekky?

Ungefär 160 cm, lite i alla fall men i storlek med galoppjockena. Det är svårt att bedöma exakt utifrån hur han sprang, hoppade och grät efter att han blev skjuten lite i benet utanför Galaxy på Värnhem i Malmö.
Citera
2019-09-01, 23:32
Medlem
Citat:
Hade GM långa ben?

Vad menar Du med långa ben?
Citera
2019-09-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår inte varför BO:s man skulle tiga. Han har fått mamman till sitt barn ihjälskjutet och han vet med säkerhet att han är nästa. Lika bra att samarbeta med polisen och få kanske någon slags hämnd. Han är ju död i vilket fall.
Nja de sköt ändå kvinnan, detta gör ju att man kan tycka att han borde prata och säga vem han "tror" det är. Men det kan ju ändå vara så att de sköt den de ville skjuta pga något som inte har alls med mannen att göra.
Det kan även vara så att han tiger då han ej vill bli insyltad i ett nytt straff pga att han gjort något med dessa individer. Polisen har ju endast en teori om att de var ute efter honom. Du måste även ta med i beräkningen att poliser över lag är inte smartare än jag eller du, de har endast en något större verktygslåda. Vi vet inte ett skit och polisen vet lika lite just nu.
Citera
2019-09-01, 23:35
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Kom igen nu Bagdad Bob. Resten av oss vet att malmöpolisen kommer misslyckas, som vanligt.

Men vi återkommer om en månad så får vi se vem som fick rätt. Oddsen är inte på din sida, 90% chans att vi får rätt även denna gång.

Malmöpolisen är Sveriges dyraste statister, varför inte ta in folk från https://www.statist.se/ och spara in en massa skattepengar.

mmm vi får väll se om Bagdad Bob har rätt eller om mannen med den genom tiderna fulaste peruken i världen har rätt. Oavsett vad så var GM otroligt oprofessionella, springer runt som hönor efter dådet. Dom kommer åka dit
Citera
2019-09-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den häktade var mitt uppe i det narkotikamål han är åtalad för då skjutningen av mamman skedde. Han var ju bevisligen inne i en rättssal den förmiddagen. Det är omöjligt att han varit på plats. Han måste också, trots att han är häktad, sitta med de dagarna som förhandlingen pågår även fortsättningsvis.

Man behöver inte vara i en rätts-sal för att dömas.
Citera
2019-09-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Den häktade bilägaren satt ju på rättegång när det hela inträffade så det ingick nog i planeringen. Själva bilinnehavet blir sekundärt och att fråga honom om vem han lånat ut bilen till blir "Inga kommentarer!"

Det har nog inte behövt vittjats några brevlådor alls för att registrera ett ägarbyte. Du vet kanske att ägarbyte sker genom en app eller via Post Nord.
Ok, och den kräver troligen en bekräftelse via bankID. Jag hade tagit alternativa vägar.
Citera
2019-09-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår inte varför BO:s man skulle tiga. Han har fått mamman till sitt barn ihjälskjutet och han vet med säkerhet att han är nästa. Lika bra att samarbeta med polisen och få kanske någon slags hämnd. Han är ju död i vilket fall.

Han kanske har någon form av stolthet och hederskänsla i sig och vill inte bli ihågkommen som en liten råtta som sjöng ut för polisen?

Alternativt så kan det ju t.ex. vara så att om han pekar ut GM så blir det uppenbart att det var en hämndaktion, varpå han själv plötsligt blir huvudmisstänkt för något annat mord...
Citera
2019-09-01, 23:42
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
mmm vi får väll se om Bagdad Bob har rätt eller om mannen med den genom tiderna fulaste peruken i världen har rätt. Oavsett vad så var GM otroligt oprofessionella, springer runt som hönor efter dådet. Dom kommer åka dit

Det håller jag med dig om, de verkade vara mer än lovligt förvirrade, kanske rent av oprofessionella. Men det är svårt att avgöra när Malmöpolisen inte klarar att fånga någon oavsett vad. Lite krasst kan man förstå om gangstrarna använder sig av tjackade somalier för 50.000kr när de klarar sig lika bra som tränade serber för 500.000kr.

Onödigt att elda för kråkorna, det räcker att de tar sig runt kvarteret efter skjutningen så står malmös kling och klang där och stirrar rakt upp i luften..

Här är mitt förslag på lösning: https://mitti.se/noje/sveriges-basta...mrade=huddinge
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-01 kl. 23:47.
Citera
2019-09-01, 23:44
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vad menar Du med långa ben?

Ja menar att GM sprang konstigt, eller så hade han korta.
Citera
2019-09-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ja menar att GM sprang konstigt, eller så hade han korta.

På den film jag sett sprang gm med en aningen märklig springarstil. Jag upplevde honom som smal, gänglig med lite långa ben där knäna kom upp väldigt högt.

Jag fick för mig att han haltade el kanske var skadad i 1 ben.

Det märkliga löpstilen kan uppkommit och han blivit väldigt nervös och skakig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in