Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Ja, säg det. Kanske inte blev något.
Bara en fasad för mindre insatta vänner och bekanta kanske? En front för bedrägerier?
Citat:
Ursprungligen postat av
Otursmannen
Bröderna kanske har varit involverade i Bank id bluffar?
Det är ditåt jag vill komma, jag har verkat inom finanssvängen hela mitt liv och fick en skum magkänsla när jag såg termen ”investment” när jag snokade runt på nätet angående trådens personer.
Malmö är ju inte direkt känt för några större talanger inom bank & finans, det är primärt skumrask; från Ellenbogen kapital, Lernesjö osv. Vet dock att malmö varit i centrum när det gäller bluffakturor, id-stölder och liknande affärer där man behöver personal med rymlig heder och integritet.
När det sen kom fram att de från ingenstans plötsligt drar in miljoner, köper brackiga klockor och och anställer brushor känns det som en potentiell ingång till varför syrran var den som drog kortaste strået.
Om bröderna/familjen Karim pysslar med ekobrott men saknar våldskapital finns det många aktörer som kan ha ett intresse att hjälpa dem fördela pengaregnet utanför Karimsfären. I den kontexten skulle BO öde få en logisk funktion, för att visa allvaret utan att förstöra intäktskanalerna.
Förstår ni hur jag tänker? Synpunkter? Vilka nätverk jobbar med ekobrott?