Citat:
Ursprungligen postat av
JohnDillinger
Om det var angående rånbytet så är det om någon som precis muckat som man ska kolla på. Om sista person att bli fri vart ute 1-2 år, då kan man nog skippa det spåret också. En person som suttit länge vill ha cash snabbt, inte vänta flera år efter man muckat och sen vilja ha cash.
Jag tror han har levt gott sen när pengarna börjat ta slut så har han investerat i droger för att dubbla upp snabbt. Han har fått varningar men gjort sin grej tills det rann över bägaren.
Sen vet jag inte om uppdragsgivaren hade gett order om frun eller inte. Men GM kan ha i ren frustration knäppt henne om det stämmer att N sprang därifrån. Så man bytte måltavla pga någon anledning.
Jag vet inte hur länge du varit i tråden, men jag skulle råda dig att läsa inlägg #3178 av Ken Dryden, ingen av oss vet förstås, men givet allt det trams som skrivits i tråden så är det där nog den mest sammanhållna förklaringsmodell som hittills kommit upp. I så fall alltså en färsk konflikt precis som du förmodade, inte någon direkt koppling vare sig till gamla saker eller att hon skulle ha vittnat (vilket visat sig vara helt fel).
Men vi får väl se förstås.