Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-27, 20:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohitospara
Såhär; anledningen att paret inte var skrivna på samma adress är som andra kriminella i Malmö..dom har problem med skatteverket/kronofogden och/eller är man dessutom jagad så bor man inte officiellt på samma adress..som wifey
NA har jag träffat flertalet gånger men min upplevelse är att han är en kaxig jävel!!
Han gjorde inga större insatser i Danmark förutom att lägga ut lite spikmattor..MEN har hört att han var misstänkt för att gömma pengarna efter rånet i Danmark..säkra källor om man säger så.
Sen om jag ska försvar NA så tror jag att han aldrig hade en tanke på att BO skulle bli ett offer..därav han stack från platsen. Normalt rör man inte kvinnor och barn..
Men dessa kräk som utfört detta kommer att få tillbaka tredubbelt...stackars familjer...eller vem fan bryr sig egentligen! Skjuter man en kvinna så är man körd....med all rätt!!
Förstår att alla rassar härinne retar sig när kvinnor (snygga som fan dessutom) blir kära i killar med utländskt påbrå..aldrig undrat varför? För att ni svenskar suger i sängen..jobbigt men sant..

Tror nog att är mera bakom, än ett bristande sexliv..

Men berätta gärna mer om kaxigheten..., hur har den visat sig ?
Citera
2019-08-27, 20:44
Medlem
Har svårt att tror på teorin om att DH-gänget skulle ligga bakom planering och genomförande. De har ungefär ett samlat IQ på 50.

Möjligtvis har de anlitats som skytt och chaufför.

Den jag kan se genomföra detta i DH-gänget är Ibrahim. Han är helt skadad.
Annars tror jag inte på den teorin.
Citera
Medlem
Kort sammanfattning av vad allmänheten vet.

- 2 st GM går fram till ett par som bär på sitt 2 månader gammalt barn.

- Pappan springer och den ena GM springer efter. Pappan är dömd för medverkan i Bröndbyrånet i Danmark samt har kopplingar till K- och M-falangen.

- Den andra GM skjuter ihjäl mamman som har barnet i famnen, barnet får ett skrubbsår vid fallet. Mamman var AT-läkare och har vittnat om skador på BO i ett annat mord.

- Den ena GM springer omkring som om han inte vet var han ska medan han viftar på ett vapen.

- Flyktbilen återfinns senare uppbränd några kilometer bort.

- Ägaren till bilen som är avställd är en 19-årig medlem i Drottninghögsligan och blir nu misstänkt för medhjälp till mordet.

- Polisen gör husrannsakan hos 19-åringens familj där han är skriven och hittar ett skjutvapen, det misstänks vara mordvapnet.

- 19-åringen kontaktar polisen efter husrannsakan och inställer sig för förhör samt blir anhållen, han nekar till brott.

- Polisen påstår sig ha en god bild av personerna inblandade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Låter orimligt att en nybakad läkare som precis påbörjat sin AT-tjänst skulle vitttna om skottskador som expertvittne.

Ligger garanterat mer i detta.

/ C

Har någon fupen?
Citera
2019-08-27, 20:45
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Det finns nog en del sådana fall också.

Ja man kan bli förvånad över hur lite ett liv är värt i somligas ögon.

Du är förlåten nu när du har överlagt kalkylen och korrigerat valörerna.
Helt ärligt så är liven de i regel tar inte värda mer än en spottloska. De få tusenlapparna är nog värda det för att leta sig upp och få förtroende i gängen. Pengarna är nog för att riskera att bli tagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Om det var angående rånbytet så är det om någon som precis muckat som man ska kolla på. Om sista person att bli fri vart ute 1-2 år, då kan man nog skippa det spåret också. En person som suttit länge vill ha cash snabbt, inte vänta flera år efter man muckat och sen vilja ha cash.

Jag tror han har levt gott sen när pengarna börjat ta slut så har han investerat i droger för att dubbla upp snabbt. Han har fått varningar men gjort sin grej tills det rann över bägaren.

Sen vet jag inte om uppdragsgivaren hade gett order om frun eller inte. Men GM kan ha i ren frustration knäppt henne om det stämmer att N sprang därifrån. Så man bytte måltavla pga någon anledning.

Jag vet inte hur länge du varit i tråden, men jag skulle råda dig att läsa inlägg #3178 av Ken Dryden, ingen av oss vet förstås, men givet allt det trams som skrivits i tråden så är det där nog den mest sammanhållna förklaringsmodell som hittills kommit upp. I så fall alltså en färsk konflikt precis som du förmodade, inte någon direkt koppling vare sig till gamla saker eller att hon skulle ha vittnat (vilket visat sig vara helt fel).
Men vi får väl se förstås.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Va tror ni händer med 19 åringen som ägde bilen om han inte var inblandad ? Grovt vapenbrott åker han dit på men resten ?

vad heter han och vad hade han för avställd bil?
Citera
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Promenad kanske till bilen dem var på väg inte sätter man barnet alltid i en vagn, Många har en sele dem sätter barnet i fram för sig sk baby björn så det är mer normalt än du tror!

Jag har inte läst några uppgifter om att barnet skulle ha burits i en sele - har du?
Citera
2019-08-27, 20:46
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Va tror ni händer med 19 åringen som ägde bilen om han inte var inblandad ? Grovt vapenbrott åker han dit på men resten ?
Skadestånd för att suttit oskyldigt häktad.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
FY fan vilket jävla skit deras liv måste vara om de är redo att döda för en månadslön på ett vanligt jobb.
Helt jävla galet.

Pengarna går oavkortat till märkeskläder med pinsamt stora loggor och nytt knark.

Ingen påtalar hur många liv dessa grupperingar förstör och hur många som dör av knarket de distribuerar.

Så vi behöver inte tycka synd om dessa motbjudande ledarmänniskor som inte förtjänar någon respekt alls.
Citera
Medlem
Att N skulle stå för hennes utbildning är skitsnack då hennes familj har cash sen tidigare. Förstår inte varför vissa svartmålar det hon faktiskt åstadkommit genom X-antal års plugg. Säga vad man vill om hennes val av man men man får aldrig glömma att man inte kan hjälpa vem man faller för och dessutom ska man få vara med den man älskar, vad fan är lycka annars? Hela attacken är feg men en sak jag riktigt inte förstått är ifall bägge N och K blev attackerade av varsin skytt? Var exakt var N när skytten sköt och fullbordade gärningen mot K? OM nu N också blev attackerad men undkom mirakulöst då spricker tesen om att dom ville han skulle få överleva för att kunna betala skulden? Så detta kanske var slutnotan han fick betala? Vilka mer är i fara som gjorde rånet? Det måste ha varnats och hotats en hel del innan attacken kom så N kan inte vara helt ovetande men samtidigt lite dumt och naivt att leva och gå så öppet i Malmö om du har hotbild mot dig, SPECIELLT efter så många mord. 85 millar är mycket pengar och många har suttit långa fängelsestraff för dessa pengar och att någon sen inte får sin del av kakan...ja det är då det urartar
Citera
2019-08-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Jag tycker också detta låter väldigt märkligt, hon skulle i så fall som praktik tjänst AT, deltagit i en obduktion, vilket inte är konstigt, men att hon skulle stå som ansvarig för utlåtandet till en rättegång låter väldigt märkligt och högst osannolikt.

Polisen vill nu tona ner detta och säger att hon inte vittnat. Vilket kan stämma, men hur ser det ut framöver, skulle hon delta som vittne i något fall framledes?. Polisen kan då ändå stå och säga att hon aldrig vittnat, då rättegången inte ägt rum ännu. Allt för att inte skapa en ännu värre mediastorm, polisen är dessutom väldigt politiserad idag.

Tycker också att detta med vittne kom upp väldigt tidigt, initialt av polisen själv och som en av två teorier. Borde aldrig gjort det, ens nämnts, om det gällde ett simpelt dokument, om nu detta ens stämmer.
Jag tror inte polisen uteslutit någon teori än men jag tror de är rädda att de ska eskalera om fel kriminella utpekas? Ser redan i tråden att några reagerar starkt att det spåret ska släppas. Det blev nog lite svettigt i kalsongerna in da Hood.
Såg en flash nu att kriminella fördömer det som hänt. Vem bryr sig om vad kriminella tycker?
Fån till journalister som skriver det. Pinsamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in