Citat:
Ursprungligen postat av
OneTwoZero
Har hon inte begått ett brott är hon naturligtvis skuldfri.
Ja, han menar ju naturligtvis inte att hon skulle vara skyldig till något rent rättsligt. När han säger att hon inte är helt skuldfri så handlar det om att vilken vettig människa som helst förstår att man utsätter sig för en risk om man umgås med/har förhållande med/får barn med någon yrkeskriminell och/eller någon som har en så pass grov kriminell bakgrund. Förutsatt att hon inte var milt retarderad så har tanken alldeles säkert slagit henne mer än en gång när dom började träffas.
Jag är uppväxt i ett område där många runt mig valt att gå samma väg som hennes sambo. När dessa kommer fram och hälsar på stan, så tittar jag över axeln på mig själv för att jag är smått orolig att jag inte skall associeras med personerna och betala konsekvenserna för det. Så, att bo med/få barn med den typen av människor - jo, riskerna måste ha slagit henne mer än en gång. DETTA menar han när han säger att hon inte är ”helt skuldfri”.
Med det sagt så menar jag inte att ”hon får skylla sig själv”, det är ett väldigt olyckligt val från hennes sida, men man väljer ibland inte vem man blir kär i tyvärr. Och väldigt synd om barnet.
Men, att tycka synd om henne/barnet, betyder inte att man inte kan kritisera hennes val.
Sammanfattningsvis:
Extremt sorgligt. Synd om hennes familj, som jag gissar på är funktionell med tanke på tjejens jobb.
Äckliga människor som kan göra en sådan här sak, och dom borde aldrig igen släppas ut i frihet.
Hennes val av man till sitt barn var ett fullt medvetet val, där hon med all säkerhet visste om hans bakgrund. Därmed, inte helt skuldfri för vad som hände henne.