2019-08-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Intressant.. Kan du försöka ta reda på mer om ryktena och deras inblandning i "Drottninghögs-måls-inblandade". På vilket sett är dom inblandade? Blåsning på pengar?

Rykten, även i Malmö, finns om att det har att göra med något kring narkotikaaffärer & inblandade i Drottninghög-gänget.
Citera
2019-08-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det är givetvis en tragisk händelse på alla sätt. Samtidigt har jag lite svårt att tycka synd om tjejer som medvetet blir ihop med kriminella. Vad fan förväntar de sig? Ett lugnt svenssonliv?
Många tjejer tyr sig ofta till kriminella av någon outgrundlig anledning och då får de faktiskt stå sitt kast.
Det är dock synd om den lilla bebisen.

Tror inte alls att dessa tjejer är många. Det ser däremot ut så i media. De flesta tjejer vill ha en seriös man som bryr sig om sin familj, har ett jobb och inte är kriminell.
Citera
2019-08-27, 16:43
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Just därför tycker jag det är konstigt att hon haft en man eller sambo med tungt kriminell bakgrund (om nu de uppgifterna är sanna..
De har kanske vuxit upp i samma område (Rosengård) gemensamma vänner etc
Men visst, ett dåligt val, dock inget lämpligt straff för ett dåligt val.
Mitt inlägg var en reaktion på alla dårar som skriver "bra en babbe mindre".
Citera
2019-08-27, 16:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En fråga man gärna ställer sig är var man gömmer 60 miljoner DKK i sedlar. Fanns Shurgard för 10 år sedan? Gömma det i ett ödehus, källare eller liknande känns osäkert.
Sedan får man kanske ha ett annat namn som står på hyresavtalet.

Glöm bankfack. Krävs att man är kund redan och 60 M DKK tar rejäl plats.

BOs pojkvän är nog rätt noga med kolla sig över axeln i framtiden.

De pengarna tvättades nog ganska omgående i den Polen kanske
man knallar inte omkring med sedelbuntar i byxfickorna eller gräver ner dem i skogen
Citera
2019-08-27, 16:44
Medlem
okok1s avatar
SVT:
Citat:
Två gärningsmän ska ha varit inblandade i händelsen igår när en småbarnsmamma i 30-årsåldern blev skjuten till döds, enligt ett vittne som bor på gatan där det inträffade på Ribersborg i Malmö.

Vittnet som vi pratar med vill inte ställa upp på bild, men berättar att hon var hemma när skottlossningen ägde rum igår förmiddag. Hon såg två misstänkta personer på gatan, och en av männen ska ha börjat jaga den man som var tillsammans med mordoffret. Kvinnan höll då ett litet barn i sin famn.

Med tanke på hur tillförlitliga vittnen är så ska man nog ta det med en nypa salt.
Citera
2019-08-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoicblend
Han har ju vattentätt alibi eftersom han befann sig i en rättssal under tiden för dådet.

”Rättegången pågick även under måndagen vid tiden för dödsskjutningen, vilket ger 19-åringen alibi för själva gärningen. Däremot inte för medhjälp till brottet.”

https://www.hd.se/2019-08-27/anhallen-for-inblandning-i-mordet-pa-smabarnsmamma-kopplas

Javissst men han har gängkriminella bröder och alla dessa 3 bröder har gängkriminella kompisar osv osv...
Citera
2019-08-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte alls att dessa tjejer är många. Det ser däremot ut så i media. De flesta tjejer vill ha en seriös man som bryr sig om sin familj, har ett jobb och inte är kriminell.

Men ändå målas vi alla män ut som våldsverkare. För vad en oerhört liten klick sysslar med.

Dessa få panthjärnor till kvinnor naglar sig fast hos sina misshandlande pojkvänner tills dom blir mördade.
”Han är innerst inne en väldigt fin kille som aldrig skulle göra någon illa. Men jag retade upp honom...”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Har hon inte begått ett brott är hon naturligtvis skuldfri.

Ja, han menar ju naturligtvis inte att hon skulle vara skyldig till något rent rättsligt. När han säger att hon inte är helt skuldfri så handlar det om att vilken vettig människa som helst förstår att man utsätter sig för en risk om man umgås med/har förhållande med/får barn med någon yrkeskriminell och/eller någon som har en så pass grov kriminell bakgrund. Förutsatt att hon inte var milt retarderad så har tanken alldeles säkert slagit henne mer än en gång när dom började träffas.

Jag är uppväxt i ett område där många runt mig valt att gå samma väg som hennes sambo. När dessa kommer fram och hälsar på stan, så tittar jag över axeln på mig själv för att jag är smått orolig att jag inte skall associeras med personerna och betala konsekvenserna för det. Så, att bo med/få barn med den typen av människor - jo, riskerna måste ha slagit henne mer än en gång. DETTA menar han när han säger att hon inte är ”helt skuldfri”.

Med det sagt så menar jag inte att ”hon får skylla sig själv”, det är ett väldigt olyckligt val från hennes sida, men man väljer ibland inte vem man blir kär i tyvärr. Och väldigt synd om barnet.
Men, att tycka synd om henne/barnet, betyder inte att man inte kan kritisera hennes val.

Sammanfattningsvis:
Extremt sorgligt. Synd om hennes familj, som jag gissar på är funktionell med tanke på tjejens jobb.
Äckliga människor som kan göra en sådan här sak, och dom borde aldrig igen släppas ut i frihet.
Hennes val av man till sitt barn var ett fullt medvetet val, där hon med all säkerhet visste om hans bakgrund. Därmed, inte helt skuldfri för vad som hände henne.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Ja, majoriteten av tjejerna är givetvis som du skriver ordentliga i sitt val av partner. Men det finns ändå alltför många tjejer som dras till slödder.
Den här händelsen kanske kan bli en tankeställare för många.
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
"En 19-åring är anhållen på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.

– Jag kan inte tro att han gjort det, säger hans mamma till Kvällsposten."

Oväntad kommentar?

19 åring? Eftersom Sveriges straff är ett skämt. Med tanke på den låga åldern, samt straffrabatt. Då kommer den här mördaren att vara ute på fri fot, innan spädbarnet har hunnit att fylla 5 år.
Citera
2019-08-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Kan tilläga att alla muslimer gifter sig för ekonmisk vinning , det spelar ingen roll hur ful mannen är han ska vara rik och kunna försörja henne ,och både både och hennes föräldrar jublar sen blir det brölopp snabbt går det
Det konstiga här, är att de inte var gifta. Han är dessutom inte iranier.Det tyder på att hennes familj är mycket sekulariserad och inte upprätthåller gamla seder. (Där man arrangerar giftermål och har hemgift etc). I en traditionell familj hade hon aldrig fått skaffa barn utan att vara gift, med rätt person dessutom.
Citera
2019-08-27, 16:50
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Man skall väl fortfarande genomgå någon slags "svenskifiering" för att konvertera utländsk läkarlegitimation till något som svenska myndigheter kan skriva under på ? Eller är det borta med EU ?

Tänker mest på detta.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/kartlaggning-27-personer-har-bluffat-sig-in-i-varden-de-senaste-fem-aren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in