2019-08-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Från hennes föräldrar, det vanliga i iranska familjer med ambitioner för barnen. De har sällan CSN.
Persiska kvinnor älskar pengar! Ingen chans att en persisk tjej skulle gå till en kriminell om han inte hade massa miljoner. I det här fallet, kriminella miljoner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Från hennes föräldrar, det vanliga i iranska familjer med ambitioner för barnen. De har sällan CSN.

Gissar du eller vet du?

Tror du inte hennes kille med 50 millar fick betala för att få en tjej som är både vacker och som ska bli läkare när han själv är grovt kriminell?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Det var hennes kille som dom var ute efter, fatta det jävla nollor.
Knappast, det var henne de sköt, det var ett budskap. De visste vad de gjorde. Hade de gått på honom hade de inte sedan kunnat få del av de 70 miljonerna
Citera
2019-08-27, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Halmgubbe, det skrev jag inte.

Hon levde med en grovt kriminell och betalade en dyr utbildning i Polen med pengar som kom varifrån då tror du?

Kan du inte berätta?
Citera
Medlem
AT i Värnamo enl LinkedIn. Är tredje från vänster BO måntro? https://www.instagram.com/p/Bbm7mT7hCFL/
Citera
Medlem
Gm's väntar på gården när BO kommer ut med barn o sin "man" . Mannen springer o dom jagar honom och bo springer efter med barnet i famnen o skriker att som ska låta nannen vara. Dom tappar bort mannen och vänder sig tillbaka mot BO. Antar att hon blir skjuten så hon trillar till marken. Därefter går man fram o sätter minst 1 skott i huvudet.

Detta e vad jag har hört
Citera
2019-08-27, 16:35
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politikbetrieb
ja, det verkar ju vattentätt. att en iranska (muslim med låg IQ) ska åka till polen och skaffa sig en läkarexamen, Polen är ett land som är känt för att man hatar muslimer, tyskar, ryssar och svenskar som pesten. jag hade förväntat mig en lite skarpare argumentation men jag antar att det är flashback, även felaktiga gissningar blir sanningar.

Kan bekräfta att polacker avskyr muslimer och icke-kristna. Har en vän från Grekland som pluggade där nere (svartmuskig grek) och han var tvungen att gå runt med ett kors för att inte bli misstagen för en muslim. De flesta där är väldigt korkade dessutom, påminner en del om somalier fast i detta fall vita somalier.
Citera
Medlem
"En 19-åring är anhållen på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.

– Jag kan inte tro att han gjort det, säger hans mamma till Kvällsposten."

Oväntad kommentar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Knappast, det var henne de sköt, det var ett budskap. De visste vad de gjorde. Hade de gått på honom hade de inte sedan kunnat få del av de 70 miljonerna
Jag undrar lite här. Om jag inte läst fel (vilket är möjligt att jag gjort) så har killen varit ute från kåken sedan 2015. Varför skulle de vänta i hela fyra år att kräva tillbaka pengarna? Menar du att de skulle ha bett honom snällt i fyra år för att nu tappa tålamodet?
Citera
2019-08-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatsgoodinthehood
Gm's väntar på gården när BO kommer ut med barn o sin "man" . Mannen springer o dom jagar honom och bo springer efter med barnet i famnen o skriker att som ska låta nannen vara. Dom tappar bort mannen och vänder sig tillbaka mot BO. Antar att hon blir skjuten så hon trillar till marken. Därefter går man fram o sätter minst 1 skott i huvudet.

Detta e vad jag har hört
Sluta hitta på egna scenarion.
Citera
Medlem
Det verkar som Adawi förekommer i ett pågående brottsmål samt han har även figurerat i skottlossningen mot Etage för 11 år sen.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-27/gangstersparet-mannen-det-egentliga-malet
Citera
Moderator
Mappings avatar
Mitt tips till er som vill ha så vettig info som möjligt via medierna är att läsa allt som Sydsvenskans Joakim Palmkvist skrivet gallerna Malmö-krim. Han har generellt sett jävligt bra koll och har ofta mycket initierade källor.

Saxar lite från hans senaste artikel som är bakom betalvägg:

"Flera uppgifter till Sydsvenskan säger att mannen som var i sällskap med den mördade kvinnan – och är pappa till hennes två månader gamla dotter – är utpekad i en pågående brottsutredning. Och att det är ett tänkbart motiv för attackera honom, men så slutade det i stället med att gärningsmannen sköt ihjäl kvinnan.
Mannen, 35, har ett långt brottsligt förflutet. Han dök upp på allvar i Malmös gängvärld i mitten på 00-talet. Han var en av två häktade misstänkta för mordförsök vid de så kallade Etage-skotten 2007, där två personer på moped avlossade ett automatvapen mot nattklubben Étage vid Stortorget i Malmö.
Spaningsuppgifter ur utredningen om bombdådet mot åklagare Barbro Jönsson i Trollhättan 2007 knöt 35-åringen till den så kallade K-falangen i kriget mot den motstående M-falangen.
Några år senare ingick han enligt dåvarande länskriminalpolisen i M-falangens yttre krets och dömdes för vapenbrott, dopnings- och narkotikabrott."

Att mordet på kvinnan är knutet till mannen tror jag inte det råder några tvivel till. Låt oss inte krångla till allt för mycket, det brukar sällan vara lösningen på gangstermord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in