2019-08-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Säkert, jag har aldrig påstått mig vara ofelbar.

Du behöver inte vara perfekt för att inse att du behöver göra något när du inte lever som du lär. Antingen agerar du annorlunda eller förespråkar andra saker som ligger mer i linje med hur du agerar.
Citera
2019-08-22, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Apexpredator
Vad fick honom att tro att det går att bita den hand som föder honom?
Han var en nyttig idiot så länge han retade upp vänstern men självfallet kan han inte börja ge sig på moderata före detta statsministrar och starka ledare inom det parti han verkar. Han får sig en påminnelse om var han egentligen står, kan vara ett nyttigt uppvaknande för iraniern. Jag har roats av hans provokationer som verkar reta gallfeber på många. Jag är också road över att han måste se sig i spegeln varje morgon och sen sätta igång med att kritisera invandring, det roar mig till och med mycket.
En simpel fråga: vad får du ut av att hålla eliten bakom ryggen när du vet att de inte ens skulle pissa på dig om du brann? Detta är en seriöst menad fråga.
Citera
2019-08-22, 12:05
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
En simpel fråga: vad får du ut av att hålla eliten bakom ryggen när du vet att de inte ens skulle pissa på dig om du brann? Detta är en seriöst menad fråga.

Vad får dig att anse att han tillhör något annat än den politiska eliten?
Det är en seriöst menad fråga?
Citera
2019-08-22, 12:05
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Jag är också road över att han måste se sig i spegeln varje morgon och sen sätta igång med att kritisera invandring, det roar mig till och med mycket.
Varför då? Kan inte en skötsam invandrare inte ha en åsikt om kriminella kaosblattar kommer och förstör?
Citera
2019-08-22, 12:10
Medlem
Citat:
Jag är också road över att han måste se sig i spegeln varje morgon och sen sätta igång med att kritisera invandring, det roar mig till och med mycket.

Rasist, självklart ska man tillåtas ha sina åsikter även om man är invandrare.
Citera
2019-08-22, 12:11
Medlem
Jag finner det fruktansvärt naivt och korkat av Bali att attackera Bildt. Om han har rätt i en del av kritiken mot Bildt eller inte hör inte hit (det kan han mycket väl ha). Man kritiserar inte nestorn för sitt eget parti publikt, och särskilt inte på det där sättet. Det gör man internt. Det är flera idioter i den här tråden som jämför Bildts uttalanden om Trump med Balis uttalande om Bildt. Det finns ingen liknelse överhuvudtaget.

Det är också historielöst och obegåvat av honom att inte inse att Bildt är tio nivåer över honom i partiets rangordning. För Bildt är Bali en myra, eller möjligen en ”influencer”. Han bemödade sig inte ens att besvara kritiken. Det borde säga något om att de inte spelar på samma plan.

Bildt ställer sällan upp i debatter längre. Det är synd för det finns ingen av dagens företrädare som skulle ha en sportkeps. Jag trodde Jimmy Åkesson skulle klara sig hyfsat när de ställdes mot varandra innan valet, men han blev ju fullständigt tillplattad. Jimmy är betydligt klipskare än trollet Bali så en debatt dom emellan vilket vissa här förespråkar skulle bli ren och skär slakt.
Citera
2019-08-22, 12:12
Medlem
FY FAN vilka YNKRYGGAR moderaterna är alltså!

Viker sig DIREKT för den totalitära vänstern!
Citera
2019-08-22, 12:15
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Varför då? Kan inte en skötsam invandrare inte ha en åsikt om kriminella kaosblattar kommer och förstör?

Skulle säga att det just är den skötsamma majoriteten av våra invandrare som både oroar sig o uttalar sig om de kriminella ”kaosblattarna”.

Dels för att det är oftast de själva o deras familjer som får ta konsekvenserna av statens oförmåga att styra upp det hela.

Dels för att detta skapar en ökande rasism o poloralisering i samhället där pigmenteringen blir en klassmarkör som inte kan tvättas bort.

Majoriteten av svenskarna tycker allt som har med invandring att göra är så jobbigt att de stänger av mentalt. Flertalet av de andra knyter näven i fickan och håller tyst av sociala skäl. En svensk tiger.
Citera
2019-08-22, 12:17
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Rasist, självklart ska man tillåtas ha sina åsikter även om man är invandrare.

Jag tillåter honom att ha invandringskritiska åsikter. Han är för minskad invandring det är jag med.
I min värld var det ett politiskt misstag att han är här nu. I dina ögon gör det mig möjligen till rasist, han vill inte ha hit nya små Hanifs och det roar mig.
Citera
2019-08-22, 12:18
Medlem
Citat:
Vad fick honom att tro att det går att bita den hand som föder honom?
Håller med.

Citat:

Vad i hela helvete skriver du människa?
Citera
2019-08-22, 12:21
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-Secure
SD är ett sjunkande skepp, bättre om Hanif stannar i ett seriöst parti som iallafall kommer finnas i riksdagen ett par mandatperioder till, för det kommer inte SD. Nästa val dingar SD knappast över 15%, och då är det under spärren näst-nästa val.
Det är inte ett sjunkande skepp för att massmedia säger det. De har använt precis varje trick i den Leninistiska spelboken hittills och SD är lika mycket sjunkande skepp som Donald "God Emperor" Trump.
Vad har du för belägg för dina 15%, eller är det bara en gissning från dig?
Speciellt nu när M vaskar sin bästa spelare.
Citera
2019-08-22, 12:21
Medlem
Citat:
Jag tillåter honom att ha invandringskritiska åsikter. Han är för minskad invandring det är jag med.
I min värld var det ett politiskt misstag att han är här nu. I dina ögon gör det mig möjligen till rasist, han vill inte ha hit nya små Hanifs och det roar mig.

Du får gärna ha dina åsikter men det är ett märkligt tankesätt att tycka att Hanif inte borde kunna se sig själv i spegeln för att han är kritisk till den invandring vi har idag. Det är sunt att vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in