2025-07-29, 13:34
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Fast bara fr man gillar historia s behver man vl inte gilla Sabaton. Som jag skrev innan s tycker jag Sabaton r dliga p sjlva berttandet, alla ltar r likadana. Det r som att sga att alla som inte gillar Horndal inte gillar historia, fr de sjunger ju om svensk industri/arbetar historia. Sen var vl han som du svarade p kanske lite vl frdomsfull i sitt inlgg.

Sabaton har blivit lite som manowar dr man nstan parodier sig sjlva med stndiga krigstemat, fast i manowars fall r det ju sword and Steel temat.

Skulle man kunna kalla Horndal fr ett Power Metal Proggband?

Undrar hur lnge Sabaton kommer skriva ltar om Krig.
Frr eller senare s mste vl materialet ta slut..
Citera
2025-07-29, 14:03
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Skulle man kunna kalla Horndal fr ett Power Metal Proggband?

Undrar hur lnge Sabaton kommer skriva ltar om Krig.
Frr eller senare s mste vl materialet ta slut..

Fast mnniskan kommer aldrig sluta kriga s p s vis har de valt ett bra mne d det alltid finns ngot att skriva om. Frgan r ju dock hur mycket av krig i nrtid man kan skriva om utan att det blir fr mycket stllningstagande.

Horndal skulle vl kanske mer vara ett hardcore/death/progg/metal band med vissa influencer av blackmetal ven lite Pantera groove kan ju hras i vissa ltar. Jag skiter vl i genren r det bra s r det bra.
Citera
2025-07-29, 14:13
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Fast mnniskan kommer aldrig sluta kriga s p s vis har de valt ett bra mne d det alltid finns ngot att skriva om. Frgan r ju dock hur mycket av krig i nrtid man kan skriva om utan att det blir fr mycket stllningstagande.

Horndal skulle vl kanske mer vara ett hardcore/death/progg/metal band med vissa influencer av blackmetal ven lite Pantera groove kan ju hras i vissa ltar. Jag skiter vl i genren r det bra s r det bra.

Det blev ju en rejl debatt nr de slppte Carolus Rex skivan & direkt s blev frgan om de var
Nationalister. Medans en del fattade att de inte hade tagit stllning varesig politisk eller s,
Men skivan gjorde ven att vit makt delen inte bara kunde sjunga om Karl XII & om Karolinerna..

Fr ta & se ifall Horndal kan vara ngot att lyssna p?!
Citera
Igår, 17:10
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vad anser folket hr om de fyra nya ltar som slppts hittills? Personligen r jag lngt ifrn golvad.
Citera
Igår, 17:15
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Vad anser folket hr om de fyra nya ltar som slppts hittills? Personligen r jag lngt ifrn golvad.

"Hordes of Khan" r bst. De andra r standard-Sabaton, varken mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in