Citat:
Ursprungligen postat av
schwimmente
Som sagt, du läser in det du vill läsa in. Ditt överdrivna användande visar på vad du är för person. Vart i citatet läser du in islam?
Mitt överdrivna användande av Flashback eller i tråden

Har skrivit ca 12 inlägg, du har skrivit några färre i tråden. Har färre inlägg än dig sammanlagt
Citat:
]1. Låten ser inte ut att handla om någon särskild religion heller, men ändå läser du in det.
Vem har påstått att den bara kritiserar en religion?

Jag har tagit upp islam för det är närmast till hands
Citat:
2. Den är kritisk mot allt religiöst våld så även islams våldsamma delar, ja. Men eftersom du läser in att den är kritisk mot islam specifikt så har du fel.
Var har jag påstått att den är kritisk mot islam specifikt?

Jag har tagit upp islam för det är närmast till hands. Du har påstått att låten inte handlar om detta, har du erkänt att du hade fel nu alltså
Citat:
3. Varför skulle en av alla låtar inte handla om historia? Speciellt den som verkar passa dina åsikter bäst?
Vem har påstått att In The Name Of God inte handlar om historiska händelser som den kan handla om nutida händelser?
Citat:
4. Problemet är att du kopplar den till händelser efter 2006.
Vem har påstått att In The Name Of God inte kan ta upp nutida händelser? Likväl som den kan ta upp historiska händelser
Om ett band skriver en låt om massförstörelsevapen 2017 tycker du att den måste handla om massförstörelsevapen år 2017 och innan? Tror du inte det går att skriva kultur med framförhållning

Du lär inte ha läst George Orwells bok 1984.
Citat:
Oavsett vad så skiter jag uppriktigt om Sabaton är höger eller vänster, jag gillar deras musik (åtminstone fram till de senaste skivorna men det har jag tagit upp i tråden).
Att snubben innan och främst has flickvän verkar helt bakom flötet gör mig uppriktigt förbannad. Tycker man musiken är bra så lyssnar man på den, oavsett om dom har sverigeflaggor (så sjukt att en så enkel sak blivit så politiserat av den där jävla flumvänstern) på scen eller inte? Jag har polare som röstar SD och älskar Mimikry (väldigt vänsterorienterad punk för den oinvigde) och polare som är vänster och lyssnar på grupper som Hel.
Om du gav blanka tusan i det så tror jag inte du skulle lägga ner tid och energi på att försöka förklara för mig och andra att Sabaton inte står för det eller det

Eller hur? Jag kan också lyssna på vänsterpunk och högervikingarock och njuta om du nu inte trodde det om mig
Citat:
Jag antar att alla som skriver seriöst här i tråden gillar Sabaton oavsett politiskt budskap? Eller gillar folk dom för att dessa personer läser in budskap i texterna som överensstämmer med sina egna politiska åsikter?
Den som uttalade sig tvärsäkert om In The Name Of God var du kommer du inte ihåg det? Vi kan upprepa vad du skrev.
Citat:
Låten handlar om helt andra religiösa krigare en du vill.
Om jag frågar dig rakt ut ingår terrorister från islams lära dom som kritiseras i låten
In The Name Of God?
Jag själv skrev min tolkning av låttexten och det motbevisas inte av vad Brodén själv berättad vad den handlar om.