2012-05-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittfel
lyssnade du på primo victoria? om han är så lättpåverkad att han tror att sabbaton är nazister så tappar jag fan tron på mänskligheten

Vet inte var han har fått det ifrån, själv är jag väldigt ny till sabaton, så jag kunde tyvärr inte vara 100% säker när kompisen sa så, men ska tala honom till rätta imorgon, så du kan ta det lungt
Citera
2012-05-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Nej, dom sjunger om krig som har varit utan att ta ställning för eller mot. Historia helt enkelt.
Nog kan man alltid säga att de tar ställning när de dehumaniserar och förnedrar hela den tyska armén genom att framställa varenda soldat som politiskt övertygad "nazist".

Även titeln "Rise Of Evil" är ganska talande.
Citera
2012-05-05, 00:27
Medlem
MeanMEs avatar
Dom sjunger tex om upproret i Warszawagettot, hur hårt de polska soldaterna kämpade mot tyskarna...

Din kompis är okunnig.
Citera
2012-05-05, 02:36
Medlem
speedypeedys avatar
spännande om dom varit nazister/rasister med tanke på dom ska lira den 6e juni på SRF, det gjorde dom 2009 också om inte jag minns fel =)

Men nej, deras musik är inte nazistisk!
Citera
2012-05-05, 03:24
Medlem
Propagandadas avatar
Hell seger!

http://m.youtube.com/watch?v=CNBBWzix5vA
Citera
2012-05-05, 05:48
Medlem
Christopher.s avatar
Lyssnat på Prima Victoria? Kommer att tänka på när jag var liten och dunkade Rammstein, farsan kollade på mig och frågade om det var nazistmusik jag lyssnade på....
Citera
2012-05-05, 17:50
Medlem
Astrofaess avatar
Jag uppfattar inte heller Sabaton som något högerextremt band. Titeln och omslaget på deras senaste giv, Carolus Rex, känns dock lika lökiga som Ultima Thule.
Citera
2012-05-05, 23:10
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Skulle dom då ha döpt låten till Rise Of Evil? Då borde man väl försöka framställa ideologin som god? Har förövrigt för mig att Hjalle i Mimikry under ett mellansnack på rockstad falun för ett par år sedan nämnde att Brodén(sångaren) i sin förvirring hade röstat på centerpartiet för att han tyckte att Maud Olofsson såg rar ut.
Citera
2012-05-08, 10:24
Medlem
För guds skull, finns inte Carolus Rex (hela) på Pirate bay än??

Jag blir tokig, har lyssnat på korta genomgångar av alla låter och får ståpäls av detta mästerverk!
Citera
2012-05-08, 10:46
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Seriöst, att folk orkar hålla på och diskutera om de är nazistiska eller inte? Det är väll ganska uppenbart att dom inte är det, med tanke på intervjuer och skit där dom måste försvara sig hela tiden. Lyssna på musiken och läs texterna, inte mycket som tyder på att de är nazister, snarare tvärt om.

Och om dom nu skulle vara nazister, vad fan gör det? Antingen gillar man musiken eller inte, finns ju fan så mycket värre människor än naiva nazister.
Citera
2012-05-08, 15:26
Medlem
Hadelulias avatar
Har växlat mellan den engelska versionen och den svenska versionen nu i en vecka i sträck, fantastiskt helt enkelt!!
Citera
2012-05-08, 16:02
Medlem
Leijonas avatar
Helt galet bra! Lyssnar på båda versionerna dagligen.
Albumet ligger och väntar på att få ramla ner i brevlådan nu.. 23 maj, sen jävlar! ÅH!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in