Citat:
Ursprungligen postat av
Hopmaster
Jag har 14 kablar (med tv sladdar i varje + och -) och behver koppla ihop dem en och en s jag totalt fr 7 kablar som frblir separata och isolerade frn varandra. Finns det ngon kontakt som tillter flera sladdar att sttas ihop separat? En wago-klmma t.ex leder strmmen genom alla sladdar medan en sockerbit hller varje sladd isolerad, det r en sockerbit i form av kontakt plug/socket (hane/hona) jag behver.
En kontakt sger du, d menar du vl ett par kontakter som man ltt tar isr och stter ihop med varandra fast med minst 14 poler. Det finns mycket att vlja p om du sker p mngpoligt kontaktdon, t ex
https://www.elproman.se/sv/catalog/n...ktdon-insatser
Du skriver rtt virrigt, har du 7 eller 14 kablar? Jag gissar p 7 separata kablar med tv ledare i varje och du ska ha en 14-polig kontakt eller mer (man kan ju lmna stift oanvnda om man fr tag p en 20-polig exempelvis). Av betydelse r ocks vilken strm det rr sig om och vilken tthet mot vatten som krvs. Sju separata kablar som kommer frn varsitt hll blir svrt att tta. Ska det bli ttt br du nog dra in dem i en lda med varsin kabelfrskruvning och i ldan g ver till mnledarkabel som sedan gr in i kontakten.
Som alltid, bra beskrivning och lite bilder hjlper oss andra att hjlpa dig.