Citat:
Ursprungligen postat av
Hopmaster
Jag har 14 kablar (med två sladdar i varje + och -) och behöver koppla ihop dem en och en så jag totalt får 7 kablar som förblir separata och isolerade från varandra. Finns det någon kontakt som tillåter flera sladdar att sättas ihop separat? En wago-klämma t.ex leder strömmen genom alla sladdar medan en sockerbit håller varje sladd isolerad, det är en sockerbit i form av kontakt plug/socket (hane/hona) jag behöver.
En kontakt säger du, då menar du väl ett par kontakter som man lätt tar isär och sätter ihop med varandra fast med minst 14 poler. Det finns mycket att välja på om du söker på mångpoligt kontaktdon, t ex
https://www.elproman.se/sv/catalog/n...ktdon-insatser
Du skriver rätt virrigt, har du 7 eller 14 kablar? Jag gissar på 7 separata kablar med två ledare i varje och du ska ha en 14-polig kontakt eller mer (man kan ju lämna stift oanvända om man får tag på en 20-polig exempelvis). Av betydelse är också vilken ström det rör sig om och vilken täthet mot vatten som krävs. Sju separata kablar som kommer från varsitt håll blir svårt att täta. Ska det bli tätt bör du nog dra in dem i en låda med varsin kabelförskruvning och i lådan gå över till månledarkabel som sedan går in i kontakten.
Som alltid, bra beskrivning och lite bilder hjälper oss andra att hjälpa dig.