Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-08-17, 21:36
Medlem
jbswebecks avatar
Är det bara jag som har träffat fel tjejer som inte gillar stark mat? Dom flesta tjejer jag träffar klarar av lite salt och peppar men när vi kommer till någonting så enkelt som jalapenos då blir det tvärstopp. Är det jag som träffar fel tjejer eller är det nån annan som känner igen sig?
Citera
2019-08-17, 21:44
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Är det bara jag som har träffat fel tjejer som inte gillar stark mat? Dom flesta tjejer jag träffar klarar av lite salt och peppar men när vi kommer till någonting så enkelt som jalapenos då blir det tvärstopp. Är det jag som träffar fel tjejer eller är det nån annan som känner igen sig?

själv gillar jag stark mat, men just jalapenos och nu utgår jag från att du menar de gröna som också brukar kallas pfeferoni ... så har de en allt annat än angenäm smak, ungefär som grön paprika fast även rätt starkt = blä. dessa brukar ju hamna på pizzor, kebaber och så och är fan inte goda..

men de tjejer jag träffat har inget emot stark mat överlag..men de brukar föredra röd chili liksom
Citera
2019-08-17, 21:46
Medlem
Stivalis avatar
Ingen aning egentligen, men jag trodde det var tjejer som brukar gilla tokstark mat medan killar är mer reserverade mot starka kryddor.
Citera
2019-08-17, 21:53
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Nej dom bara gnäller, det är samma när det vankas snaps.
Citera
2019-08-17, 21:56
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
själv gillar jag stark mat, men just jalapenos och nu utgår jag från att du menar de gröna som också brukar kallas pfeferoni ... så har de en allt annat än angenäm smak, ungefär som grön paprika fast även rätt starkt = blä. dessa brukar ju hamna på pizzor, kebaber och så och är fan inte goda..

men de tjejer jag träffat har inget emot stark mat överlag..men de brukar föredra röd chili liksom

Inte samma chilifrukter. Smakar olika och jalapeño är starkare.
Citera
2019-08-17, 22:16
Medlem
Trollfeeders avatar
TS, du har bara haft otur. Det finns absolut damer som gillar mat med lite fart i.

Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang

Feferoni är när den är inlagd, jalapenos är själva frukten.
Citera
2019-08-17, 22:18
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Från person till person .
Citera
2019-08-17, 22:22
Medlem
Tremendouslys avatar
Träffat fel tjejer.....ehm.

Ehm...är det nån jävla lag ni har hemma i Kina att man ska gilla starkt? Tror du det inte finns thailändare som ogillar stark mat?
Citera
2019-08-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Nej det är två olika frukter, dock är båda av typen spansk peppar.
Citera
2019-08-17, 22:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nej det är två olika frukter, dock är båda av typen spansk peppar.

Hade för mig att man kunde göra feferoni av jalapeno men googlade nu och hittar bara att det görs av cayennepepparfrukten. Hmm, du har nog rätt. Men jalapeno är iaf en sorts chili medan feferoni är något man gör av en chilifrukt. Det finns ingen chilifrukt som heter feferoni.
Citera
2019-08-17, 22:35
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
TS, du har bara haft otur. Det finns absolut damer som gillar mat med lite fart i.

jaha är det så? härligt, nu vet jag det
Citera
2019-08-17, 22:36
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Du har säkert träffat en brud TS som inte gillar, och det behövs göra en tråd om? Sluta få det som att alla svenska kvinnor inte gillar stark mat.

Och om dom inte gillar det, vad ska diskuteras?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in