Citat:
Ursprungligen postat av
stormensoga
Florerar ett inlägg som en kvinna lagt ut på din son och sitt ex, hon tigger även pengar för att få ihop till vite som tingsrätten gett henne för hon misskött umgänget .
Verkar vara detta för kvinna?
Det är fantastisk hur en kvinna kan genom att agera idiotisk få en hel skara människor att tycka synd om henne och sen rida på det och få sympatier och pengar.
https://m.facebook.com/story.php?sto...00004687486841
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Hans agerande var direkt olämpligt vid överlämnandet. Men barn kan vara mycket splittrade av att skiljas från modern. Det är därför jag är emot att barn skickas fram och tillbaka
Bor de hos mamman ska umgänget vara kul. Att ett barn klagar kan handla om att det har tråkigt, har regler att följa eller upplevt en händelse som hemsk i deras världsbild men som egentligen är normal. Att jag säger det här är för att modern (det är sjukt svårt att fråga ut barn eftersom de blandar allt från tv-program till vad de tror att vuxna vill höra) vänder bort kameran efter att först filma ett gråtande barn och samtidigt stryker honom på magen och efter att kameran är bortvänd hör man några ord, sedan bryts filmen. Det talar inte för henne.
Jag ser mycket allvarligt på barnmisshandel men jag ser även en mamma som manipulerar sitt barn. Som mamma ska du arbeta för ett gott samarbete. Barn (jag har hört flera barn återberätta om vuxna som varit våldsamma) brukar säga det mer samlat, till och me glatt. De är väldigt ledsna när det sker (har upplevt våld i hemmet mot yngre syskon). Är det så att barnet utsätts, ska givetvis allt umgänge ske under övervakning. Även utvärdering. Våldsamma föräldrar (oavsett kön) ska inte tillåtas ha sina barn utan uppsyn.
Men jag kan inte lägga något som helst i det här. Det kan lika gärna vara en kvinna med humörsvängningar som fått ett barn att bli mycket rädd att förlora henne. Barn blir inte trygga av att flytta mellan vuxna människor och det är ett stort ansvar hos de vuxna att lyfta varandra så barnen har en fin bild av båda föräldrarna. De behöver det lika mycket som trygghet och kärlek. För i deras världsbild blir en del av dem dålig, om en förälder smutskastas. Inget barn vill vara den dåliga som väljer den dåliga parten i tvisten.
Men nej, det ser inte riktigt bra ut gällande pappan heller. Tyvärr.