Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-16, 15:02
  #1
Medlem
Tjabba! Jag och ett gäng polare va vid ett gymnasium i staden där jag bor och snackade rökte lite cigg osv. Från ingenstans glider en passat (civil) i full hastighet in på parkeringen ut hoppar 2 poliser samt en golf med barnstol från andra hållet med 3 poliser. Vill poängtera att detta ställe ligger väldigt undanskymt och man kan bara se vilka som är på platsen genom att åka förbi eller gå på närliggande cykelbana. Dom visiterar oss och genomsöker bilarna. Nu till frågan.
Tankarna börjar slå oss hur fan dom vetat att vi befann oss på denna platsen? Eftersom dom kom från varsitt håll måste det varit planerat. Ingen av oss i ”gänget” håller på med kriminalitet enbart någon ringa narkotika dom. Min teori på det hela är att dom hittat någon genom snap kartan då en person som inte ens finns lagt till mig där 1 vecka tidigare. Någon som vet om polisen håller på med den sortens spaning?
Citera
2019-08-16, 15:10
  #2
Medlem
Vet bara att Sveriges ordningsmakt inte använder appar som arbetssätt. Liknande situation hände mig när jag torskade, mer troligt att någon golat ner er alternativt en av polarna dina får Polisen att misstänka en pågående försäljning.
Jag fattade efter nån veckas grubblande något du också borde för att spara energi. Lägg skiten bakom dig, högst sannolikt är att du aldrig kommer få ett konkret svar.
Citera
2019-08-16, 15:26
  #3
Medlem
dwgs avatar
Mest troligt är att nån här ringt in och sagt att skumma personer står där, sant att polisen hade lite att göra.
Citera
2019-08-16, 15:31
  #4
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Ähh skit i de , du ser ju dom använder bilbarnstolar man märker hur desperata stackarna är. Speciellt när dom gick på er som inte ens gjort något.Pissa på dem helt enkelt.

Orka bry sig även om ni nu rökte på där.
Citera
2019-08-16, 18:38
  #5
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeromantis
Tjabba! Jag och ett gäng polare va vid ett gymnasium i staden där jag bor och snackade rökte lite cigg osv. Från ingenstans glider en passat (civil) i full hastighet in på parkeringen ut hoppar 2 poliser samt en golf med barnstol från andra hållet med 3 poliser. Vill poängtera att detta ställe ligger väldigt undanskymt och man kan bara se vilka som är på platsen genom att åka förbi eller gå på närliggande cykelbana. Dom visiterar oss och genomsöker bilarna. Nu till frågan.
Tankarna börjar slå oss hur fan dom vetat att vi befann oss på denna platsen? Eftersom dom kom från varsitt håll måste det varit planerat. Ingen av oss i ”gänget” håller på med kriminalitet enbart någon ringa narkotika dom. Min teori på det hela är att dom hittat någon genom snap kartan då en person som inte ens finns lagt till mig där 1 vecka tidigare. Någon som vet om polisen håller på med den sortens spaning?

Det är väl bra att de kollar vad ungdomar med narkotikadomar sysslar med när de hänger i gäng. Trodde inte polisen hade tid med sånt. När jag var i den åldern att man (inte jag dock) bara hängde och pratade, skulle jag se det som något fruktansvärt om en jämnårig hade narkotikadomar. Du däremot kallar det för ”inte kriminell” så dina referensramar är ju minst sagt oroande.
Citera
2019-08-16, 19:11
  #6
Medlem
luhrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Vet bara att Sveriges ordningsmakt inte använder appar som arbetssätt. Liknande situation hände mig när jag torskade, mer troligt att någon golat ner er alternativt en av polarna dina får Polisen att misstänka en pågående försäljning.
Jag fattade efter nån veckas grubblande något du också borde för att spara energi. Lägg skiten bakom dig, högst sannolikt är att du aldrig kommer få ett konkret svar.

Hur vet du det?
Citera
2019-08-16, 20:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det är väl bra att de kollar vad ungdomar med narkotikadomar sysslar med när de hänger i gäng. Trodde inte polisen hade tid med sånt. När jag var i den åldern att man (inte jag dock) bara hängde och pratade, skulle jag se det som något fruktansvärt om en jämnårig hade narkotikadomar. Du däremot kallar det för ”inte kriminell” så dina referensramar är ju minst sagt oroande.

Handlar ju då om thc i pisset må kanske vara olagligt men ofarligt
Citera
2019-08-16, 20:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Mest troligt är att nån här ringt in och sagt att skumma personer står där, sant att polisen hade lite att göra.

Handlar ju om span, måste ha varit planerat. Hade bara någon ringt hade det garanterat bara rullat in en målad bil!
Citera
2019-08-16, 20:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Vet bara att Sveriges ordningsmakt inte använder appar som arbetssätt. Liknande situation hände mig när jag torskade, mer troligt att någon golat ner er alternativt en av polarna dina får Polisen att misstänka en pågående försäljning.
Jag fattade efter nån veckas grubblande något du också borde för att spara energi. Lägg skiten bakom dig, högst sannolikt är att du aldrig kommer få ett konkret svar.
Eftersom det är span som rullar in måste det ha varit planerat? Hade någon golat måste dom ju fortfarande veta vart vi var samt om någon bara ringt hade det ju garanterat bara kommit en målad bil
Citera
2019-08-16, 20:26
  #10
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeromantis
Handlar ju då om thc i pisset må kanske vara olagligt men ofarligt

Du ursäktar dig med att THC är ofarligt, vilket också är en omogen reaktion. Jag hatar att vara en moraltant så mitt budskap till dig är inte "man ska följa lagen för den är ju ändå lag" eller nåt sånt. Jag säger bara att du, för ingen annans skull än din egen, bör vara lite mer självkritisk. Kolla på dig själv och fråga dig varför din kompis ens har provat knark i en ålder där man är så känslig och oerfaren. Visst, man kan prova knark i livet - men lämpligtvis när man är i typ 30-årsåldern och känner sig själv bättre. Detsamma gäller alla andra saker som är olagliga - bryt jättegärna mot lagen, men tänk dig för innan så du inte skadar dig. Gör inte så farliga saker som lagbrott innan du är minst 30-35. Utan att känna er närmare tyder allt på att detta är ett typiskt fall av ungdomligt oförstånd som ni garanterat kommer ångra när ni blir äldre.

Försök skaffa bättre förebilder. När man är ung tror man kanske att man är häftig och rebellisk om man provar saker som är olagliga. Men när du växer upp så inser du att det egentligen inte alls var häftigt. Ska du vara häftig på riktigt så bli en knarkmaffialedare eller nåt, men då får du vänta några år. Börjar du med knarklivsstilen nu i den här åldern kommer du bara bli en knarktorsk och aldrig en ledare. Så börja med att skaffa dig ett vanligt liv, skaffa utbildning (som man rimligtvis bara kan skaffa när man är i din ålder), eget boende, bil etc - så kan du bestämma SEDAN om du vill ha kvar det vanliga svenssonlivet eller hålla på med knark.
__________________
Senast redigerad av Skattebrott 2019-08-16 kl. 20:32.
Citera
2019-08-16, 20:27
  #11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeromantis
Handlar ju om span, måste ha varit planerat. Hade bara någon ringt hade det garanterat bara rullat in en målad bil!

Nej. När man ringer till polisen så skickar de oftast först en civilbil eftersom de vill kika med egna ögon och se vad som händer och om anmälaren talat sanning, innan de eventuellt börjar gripa folk. Speciellt när det gäller narkotika, eftersom narkotikagruppen främst har civila bilar. Skickar man in målade bilar hinner folk kasta undan knarket lättare och skylla på att det var nån annans.
Citera
2019-08-16, 21:13
  #12
Medlem
Folk som röker har ju å andra sidan inget vett i skalllen, således misstänkta
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback