Citat:
Ursprungligen postat av
pihop
Är dom verkligen så noga med kontrollerna? Men om jag då skaffar mig utländsk mobil och endast använder kontanter när jag är i Sverige så borde jag vara safe. Jag kommer jobba inom flyget så att spåra mina resor kommer vara ett helvete för dom då jag kommer göra nästan 1000 resor om året i hela europa, även sverige.
Jag har ingen plan på att skriva ut mig från sverige, bara jobba utomlands och pendla hem.
Hur dyrt blir det om jag blir kontrollerad och har "missuppfattat reglerna"?
Den svenska staten har en omfattande terrorapparat till sitt förfogande för att kunna upprätthålla världen högsta skatter och världen mest orättvisa och konfiskatoriska skattesystem (vissa beskattas in på bara skinnet andra inte allas).
Svenska statens politiker och tjänstemän som tillhör "apparaten" betraktar dig som deras slav och egendom.
Läs gärna skattelagarna som bla annat stipulerar att du som svensk "är obegränsat skattskyldig" i klar text betyder det att du är bara en slav och boskap för offentlig sektor och det politiska etablissemanget i Sverige.
Så se upp ! Men samtidigt lycka till !
Allt som kan minska skatteintäkterna till Sveriges stat och kommuner gör Sverige till ett lite bättre land för svenskarna.