• 1
  • 2
2019-08-16, 13:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Hittar ingen tråd om detta, så jag frågar här. Jag ser att jag blivit citerad flera gånger i tråden
"Hyckleriet om alla människors lika värde avslöjas här av pride anhängare offentligt".

När jag klickar så får jag: "Du angav ett ogiltigt Ämne. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige."

Vilka kriterier gäller för att trådar helt försvinner, utan att hamna i papperskorgen?
Citera
2019-08-16, 13:04
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hittar ingen tråd om detta, så jag frågar här. Jag ser att jag blivit citerad flera gånger i tråden
"Hyckleriet om alla människors lika värde avslöjas här av pride anhängare offentligt".

När jag klickar så får jag: "Du angav ett ogiltigt Ämne. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige."

Vilka kriterier gäller för att trådar helt försvinner, utan att hamna i papperskorgen?
Har du läst FAQen?

Citat:
Q: En del av mina inlägg försvinner spårlöst. Vad är det som händer?
A: Moderatorerna rensar hela tiden bort inlägg som är utanför trådens ämne. Detta är inte något som användarna alltid informeras om då det handlar om väldigt många inlägg varje dag. Har ditt inlägg försvunnit så är det enklast att kontakta en moderator i berört forum och fråga vad som hänt. Att skicka PM till varje användare som får inlägg bortplockade är inte aktuellt då detta skulle ta ofantligt mycket tid i anspråk.

(FB) Inlägg och trådar (2018-05-02)
Citera
2019-08-16, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har du läst FAQen?

Uppkäftig som vanligt, provat duscha ur den där sura fittan någon gång?

Jag saknar också en tråd, igår kväll diskuterade jag cannabis i någon annans tråd, och jag ville nu läsa diskussionen men tråden är borta, jag hittar den inte i mina inlägg och inte i papperskorgen.

Jag såg inte att den bröt mot reglerna och det var en bra tråd. Det kan ha varit denna, men ej säker: https://www.flashback.org/t3067030

Men men, Flashback har befunnit sig i en nedförsbacke flera år nu och vi väntar väl bara på frontalkrocken. Hoppas den kommer snart...
Citera
2019-08-16, 13:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sotc
Uppkäftig som vanligt, provat duscha ur den där sura fittan någon gång?

Jag saknar också en tråd, igår kväll diskuterade jag cannabis i någon annans tråd, och jag ville nu läsa diskussionen men tråden är borta, jag hittar den inte i mina inlägg och inte i papperskorgen.

Jag såg inte att den bröt mot reglerna och det var en bra tråd. Det kan ha varit denna, men ej säker: https://www.flashback.org/t3067030

Men men, Flashback har befunnit sig i en nedförsbacke flera år nu och vi väntar väl bara på frontalkrocken. Hoppas den kommer snart...
Båda dessa trådar är raderade då de prövas för brott mot 1.xx. Är det så att de frias återställs de.
Citera
2019-08-16, 15:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har du läst FAQen?

Att inlägg raderas vet jag givetvis, men detta är en hel tråd som har försvunnit & inte ens återfinns i papperskorgen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Båda dessa trådar är raderade då de prövas för brott mot 1.xx. Är det så att de frias återställs de.
Ok, det verkar mer begripligt. Är det själva trådstarten som då har brutit mot någon regel?
Citera
2019-08-16, 15:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Att inlägg raderas vet jag givetvis, men detta är en hel tråd som har försvunnit & inte ens återfinns i papperskorgen.

Ok, det verkar mer begripligt. Är det själva trådstarten som då har brutit mot någon regel?

Ja, det brukar vara då. Är det ett inlägg som brutit mot 1.XX, så tas det inlägget plus inlägg kopplade till det bort från tråden. När själva trådstarten eventuellt bryter mot 1.XX måste hela tråden tas bort och kan enbart återställas om TS frias från regelbrottet. Den tråden hamnar inte i Papperskorgen eftersom det ju som sagt rör ett brott mot 1.XX. Inget som ska finnas på forumet.

Jag läste inte den aktuella tråden, så jag har ingen aning om vad regelbrottet bestod av. Och jag är osäker på om regelbrottet får diskuteras i den här tråden. Men de mest typiska fel angående 1.XX i övrigt bra trådstarter, är att TS erbjuder sig att betala för en tjänst eller lägger in sina kontaktuppgifter utanför forumet Det är inte tillåtet. Sen må trådstarten vara den bästa och mest intressanta på länge, om det inte var för meningarna som berör just det jag nämnde. De bryter mot en 1.XX-regel och trådstarten får därför inte vara kvar - och i slutändan hela tråden.

Nu behöver det inte vara fallet just här. Men just de 2 överträdelserna är mycket vanliga angående varför hela trådar försvinner från forumet och inte återfinns i Papperskorgen.
Citera
2019-08-16, 16:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ja, rör sig om trådstarten. Tråden som helhet försvinner med den.
Citera
2019-08-16, 18:03
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, rör sig om trådstarten. Tråden som helhet försvinner med den.

Om det rör sig om den här tråden så förstår jag inte vad reglerna 1.XX har med saken att göra. Lite text om hyckleri angående alla människors lika värde och en Youtube länk till ett tre år gammalt klipp som garanterat har diskuterats i någon annan tråd.

https://www.flashback.org/t3066953
Citera
2019-08-17, 08:06
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Om det rör sig om den här tråden så förstår jag inte vad reglerna 1.XX har med saken att göra. Lite text om hyckleri angående alla människors lika värde och en Youtube länk till ett tre år gammalt klipp som garanterat har diskuterats i någon annan tråd.

https://www.flashback.org/t3066953

Det är inte knepigare än att om en användare om och om igen postar länkar till samma YT-kanal så kan andra användare uppfatta det som att personen promotar sin egen eller en väns kanal och skicka in en RP om det. Då startas en omröstning om saken och modsen får syna fallet och rösta om det. Alltså ta ställning till om det ska räknas som spam/reklam för egen vinning eller ej. Om användaren frias så återställs såklart inlägget.

/mod
Citera
2019-08-17, 15:16
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Det är inte knepigare än att om en användare om och om igen postar länkar till samma YT-kanal så kan andra användare uppfatta det som att personen promotar sin egen eller en väns kanal och skicka in en RP om det. Då startas en omröstning om saken och modsen får syna fallet och rösta om det. Alltså ta ställning till om det ska räknas som spam/reklam för egen vinning eller ej. Om användaren frias så återställs såklart inlägget.

/mod

Är det helt uteslutit att det kan röra sig om meningsmotståndare som försöker sabotera debatten genom att missbruka rapportfunktionen? Jag tycker mig se samma typ av mönster när något kontroversiellt postas i forumet. Det dyker alltid upp ett drev av användare som på diverse sätt försöker sabotera trådarna. Den specifika Youtube kanalen i det här fallet stängdes också ner på grund av att användare missbrukade rapportfunktionen.
Citera
2019-08-19, 00:09
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Är det helt uteslutit att det kan röra sig om meningsmotståndare som försöker sabotera debatten genom att missbruka rapportfunktionen? Jag tycker mig se samma typ av mönster när något kontroversiellt postas i forumet. Det dyker alltid upp ett drev av användare som på diverse sätt försöker sabotera trådarna. Den specifika Youtube kanalen i det här fallet stängdes också ner på grund av att användare missbrukade rapportfunktionen.

Självklart är det inte uteslutet att det kan vara så ibland. Finns det sådana misstankar så brukar det tas med i pollen. I det här fallet är det förmodligen (så gott som garanterat) inte på det sättet. Kontot har helt enkelt postat ett flertal korta inlägg med länkar till framförallt ett YT-konto, och rapportören har troligen lagt märke till detta.

/mod
Citera
2019-08-19, 00:36
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Självklart är det inte uteslutet att det kan vara så ibland. Finns det sådana misstankar så brukar det tas med i pollen. I det här fallet är det förmodligen (så gott som garanterat) inte på det sättet. Kontot har helt enkelt postat ett flertal korta inlägg med länkar till framförallt ett YT-konto, och rapportören har troligen lagt märke till detta.

/mod

Hittade tre stycken länkar inklusive den raderade tråden, men även länkar till kanaler med liknande material. Egentligen så skiter jag fullständigt i den raderade tråden, för den var ändå helt värdelös som ändå borde ha korgats. Jag var mest intresserad i anledningen och hur man drar slutsatsen att det rör sig om den specifika användarens Youtube kanal. Man får alltså akta sig för att posta flera länkar till samma sida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in