Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Att inlägg raderas vet jag givetvis, men detta är en hel tråd som har försvunnit & inte ens återfinns i papperskorgen.
Ok, det verkar mer begripligt. Är det själva trådstarten som då har brutit mot någon regel?
Ja, det brukar vara då. Är det ett inlägg som brutit mot 1.XX, så tas det inlägget plus inlägg kopplade till det bort från tråden. När själva trådstarten eventuellt bryter mot 1.XX måste hela tråden tas bort och kan enbart återställas om TS frias från regelbrottet. Den tråden hamnar inte i Papperskorgen eftersom det ju som sagt rör ett brott mot 1.XX. Inget som ska finnas på forumet.
Jag läste inte den aktuella tråden, så jag har ingen aning om vad regelbrottet bestod av. Och jag är osäker på om regelbrottet får diskuteras i den här tråden. Men de mest typiska fel angående 1.XX i övrigt bra trådstarter, är att TS erbjuder sig att betala för en tjänst eller lägger in sina kontaktuppgifter utanför forumet Det är inte tillåtet. Sen må trådstarten vara den bästa och mest intressanta på länge, om det inte var för meningarna som berör just det jag nämnde. De bryter mot en 1.XX-regel och trådstarten får därför inte vara kvar - och i slutändan hela tråden.
Nu behöver det inte vara fallet just här. Men just de 2 överträdelserna är mycket vanliga angående varför hela trådar försvinner från forumet och inte återfinns i Papperskorgen.