Citat:
Ursprungligen postat av
PixelGuy
Hittade tre stycken länkar inklusive den raderade tråden, men även länkar till kanaler med liknande material. Egentligen så skiter jag fullständigt i den raderade tråden, för den var ändå helt värdelös som ändå borde ha korgats. Jag var mest intresserad i anledningen och hur man drar slutsatsen att det rör sig om den specifika användarens Youtube kanal. Man får alltså akta sig för att posta flera länkar till samma sida.
Under en omröstningsprocess är det oklokt av mig att gå in och argumentera om ett specifikt ärende eftersom pollen snabbt kan vända med nya uppgifter och mina svar då kan framstå som medvetet osanna, fast de inte alls var det vid tillfället. I det här specifika fallet så har nu tråden friats och återställts. Resultatet av omröstningarna offentliggörs aldrig men jag kan försäkra dig om att vi faktiskt tittade närmare på vilka YT-klipp kontot postat länkar till och att det mycket snabbt gick i riktning att fria helt i den pollen.
(FB) Hyckleriet om alla människors lika värde avslöjas här av pride anhängare offentligt
Kort sagt, i tveksamma fall så brukar inläggen dras igenom en omröstning för att fler än en moderator skall behöva sitta där och fundera på hur det ligger till. Det förekommer en del okynnesrapportering och det är något vi hanterar på daglig basis, och de flesta moderatorer (alla tror jag faktiskt) gör någon form av utsållning av rapporterna som har substans att agera mot. I det här fallet skulle jag nog själv ha dragit det till en poll, för att vara på den säkra sidan. Det kanske visar sig vara allmän kännedom att samtliga YT-konton som det länkats till tillhör samma individ/organisation, fast jag själv, som individ, inte har en aning om det. Inte alltid helt lätt det där, men vi försöker faktiskt vara så rättvisa det någonsin går.
/mod