2019-09-01, 21:25
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azgfl
Är det inte uppenbart att folk inte protesterade mot att NMR bytte ledarskap eftersom Klas fick genomgå Kemoterapi pga cancer? Snubben fick allvarliga hälsoproblem, givetvis måste han fokusera på att överleva den krisen framför allt annat, även från ett utilitaristiskt perspektiv så vore det slöseri med Klas Lund att skita i sitt hälsotillstånd och fortsätta leda organisationen.

Sen kan det vara så att jag är totalt missinformerad om allt detta och att hans hälsotillstånd inte har något med saken att göra, men det låter väldigt sannolikt.
Cancern va ett AFA SKÄMT. Annars får du langa källa på att han hade cancer
Citera
2019-09-01, 22:51
Medlem
IlseHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Stennes
Nej, man kan inte lämna folkligt stöd eller förmåga att samarbeta med andra grupper och individer därhän. Folkligt stöd ger legitimitet och resurser som behövs för att kunna avancera och på sikt segra. Varken NMR eller NS har särskilt högt folkligt stöd nu, men NMR ligger långt före NS där och kommer fortsätta göra det. Förmåga att samarbeta med andra leder till att man istället för konflikter med andra nationella på sikt kan ena rörelsen.
Okej, jag dig en till chans. Jag syftade inte specifikt på folkligt stöd, utan att bjuda till för att alla ska kunna få en plats i leden.

Men vi kan ta folkligt stöd när vi ändå är där.
Folkligt stöd är inte en metod, det är ett resultat. Tro mig, stämmer vår gemensamma samsyn(?) om folkutbytet och dess konsekvenser så kommer vita människor behöva en trygg hamn i framtiden. Vi bestämmer om det ska vara bra gubbar med stort hjärta för sitt folk eller svagsinta människor som söker sysselsättning och gemenskap.

Citat:
En stark rörelse kan ta sunda, nyvakna människor och göra dem till radikaler. Om något är ett förlorartänk är det där "buhu, vi kan inte ta in nya människor för då kommer de omforma organisationen". Det blir ju extra konstigt att vara emot nya människor när man menar att människorna som redan finns i rörelsen inte lyckats ta fram tillräckligt bra strategier.
99% av dina yrvakna SD-väljare är inte lämpade för revolutionär kamp. Det är helt enkelt ingen folksport. Vår överlevnad är ett maraton som kräver rätt inställning, bra folk och en stor portion tur.

Citat:
När man växer ger man ett stort antal nya människor en chans och vissa av dem kommer man få rensa ut i efterhand.
Då kräver det att man inte lägger fingrarna emellan. En chans är bra mycket mer än vad många av rekryterna förtjänat, trots det har det delats ut klippkort i andra chansen.

Citat:
Sen sa jag inte att rödingarna på nått sätt blivit bättre, de har bara fått det enklare när många människor går på demonstrationer och samtidigt är aktiva i eget namn på sociala medier.
Rödingar har bytt strategi, dom försökte ta oss på gatan i 10-15 år, det kostade mer än vad det smaka. Nu kör dom fegismetoder och tjuvnyp med uthängningar. Ännu viktigare för oss att hålla borta folk som underlättar deras rubriksättning.

Citat:
En person som varit med i Motståndsrörelsen sedan typ tio år tillbaka. Hur många av avhopparna har fostrats längre än så i Motståndsrörelsen? 3-4 st?
Det är mer komplext än så. Det skiljer sig enormt att gå in som vuxen i motståndsrörelsen i östra Skåne gentemot att växa upp med gatukamp i en av Stockholms kampgrupper. Gatustriderna förr om åren i Stockholm, kända som okända, går inte att jämföra med Simons och hans polare i NSFs, i Kristianstad.
Tänk dig två 40-talister som jämför sina år som hippies, den ena om sin tid i Haight-Ashbury, den andra om sin tid i Skövde.

Citat:
Jaja, heja Klas.
Nedförsbacke. Sanna mina ord.

Citat:
Konstigt att det där tänket verkar leda till att Klas leder allt färre människor...
Du kan inte ta in det va? Störst antal är alltid bäst? 5 myror är fler 4 elefanter?
Citera
2019-09-01, 22:58
Medlem
IlseHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Strasser
Demonstrationskulturen har inte alls funnits sedan dag 1. Det hölls några få demonstrationer innan Lindberg tog över. Hur många av dom var Klas på?

De (inte ni, du är röding som spelar nationell) är inte trofasta för fem öre. Däremot är alla aktivister och ledare som är kvar just det.

Och vilken vinnande analys är det som gäller då om du nu är med dom? Har du fått det förklarat för dig eller är du bara frasradikal som rabblar vad andra rabblar? "Riktiga revolutionärer", "radikala" blablabla. På vilket sätt? Just nu har edsbrytarfalangen inte visat upp sig överhuvudtaget, eller lagt fram en mer radikal strategi. Som det ser ut nu är det en klubb för inbördes beundran som ska klappa sig själva på ryggen.

Märks att du inte va med förr. Demonstrationer, små som stora har varit en del av motståndsrörelsens sedan start. Det är historielöst att påstå annat.

Motståndsrörelsens grundare och samtliga kända representanter för NS har visat sig trofasta i med och motgång. Att dom inte ställer upp på Simons egotripp är bara ett sundhetstecken. Fler kommer följa i deras fotspår.

Nu tvivlar jag starkt på att du vet vilken ed som lagts, men edsbrottet kom inte från falangen som lämnade. Deras linje är konsekvent medan motståndsrörelsen har tagit en ny riktning.

Jag reppar inte NS.
Senast redigerad av IlseH 2019-09-01 kl. 23:03.
Citera
2019-09-01, 23:28
Medlem
Pogroms avatar
Noterbart att ingen uttalad från NS går i svaromål mot alla påhopp om "strasserism" från flygblad & klistermärkesrevolutionärerna som härjar här på flashback. Splittringen rör sig om ett ogrundat "förräderi" och en "personkult" kring Lund, som paff blomstrar ut fyra år senare efter han klev av, om vi ska lyssna till dessa. Jag betvivlar det som utomstående.
Citera
2019-09-01, 23:30
Bannlyst
Finns redan spanare på dem, för att ha koll.
Citera
2019-09-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Cancern va ett AFA SKÄMT. Annars får du langa källa på att han hade cancer

Där ser man, varför slutade Klas som ledare ? Jag menar om man lyssnar på en del och de som är i NS nu var han ju mkt kompetent. Vad hände egentligen? Tvingades han bort eller inte? Varför?
Citera
2019-09-02, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
När man tittar på vilka det är som har lämnat NMR så är det väl egentligen bara Engelin och Lund som man kommer att sakna.

De andra har jag aldrig brytt mig så mycket om. Möjligtvis Hagberg också. Hagberg blandar och ger dock.

Jag hoppas att NS lyckas hålla sig vid liv, men jag tror tyvärr att de lägger ner om 1-2 år. Tror inte att de lyckas locka tillräckligt många.

Engelin har inte lämnat nmr.
Citera
2019-09-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lefflan
De som argumenterar för att Lindberg är en bättre ledare än Klas för att organisationen har "blivit så mycket större" sen han tog över, ser inte saker klart.

Klas blev avsatt PRECIS innan den så kallade "flyktingkrisen" inträffade hösten 2015 vilket väckte en stor mängd svenskar ur sin dvala som ökade inflödet av nya medlemmar till organisationen, detta hade hänt även med Klas som ledare, med skillnaden att det hade varit mer kvalité på de som rekryterades.
Det fanns inte en enda uthängning av en NMR medlem innan 2015 som hade ett riktigt dekadent förflutet hos afa. Efter Lindberg tog över så fylldes organisationen med degenererade individer som hängdes ut på afas sida.
Klas Lund = kvalitet Simon Lindberg = kvantitet

2016 peakade motståndsrörelsen med Lindberg som ledare med en extremt lyckad vistelse på Almedalen tillsammans med en lyckad demonstration i Stockholm under hösten/vintern som drog till sig närmare 1000 personer, efter det började organisationen sakta men säkert tappa och kollapsa till det vi ser idag i och med bildningen av Nordisk Styrka.

Vad spelar det för roll om organisationen "växte så det knaka" första tiden under Lindberg när många av dessa valt att sedermera lämna det sjunkande skeppet?

Med Lindberg som ledare kommer organisationen aldrig lyckas med de målen som organisationen har satt upp, där det största målet är att säkra nordens existens. Det är ett faktum och den som inte ser detta är blind.
Därför är det fullt förståeligt att de som insett detta valt att lämna och bilda en ny organisation och de är INTE förrädare som vissa vill hävda så länge de agerar efter vad de tror är bäst för kampen om Norden och dess folk.

Nej jag är inte medlem i någon av dem. Jag har följt utvecklingen länge från utsidan.

Du som har sån koll då.
Varför blev klas avsatt?
Om han nu är detta stora geni i klass med tor pålsson( som vissa hävdar på detta forum och klas gillar säkert den jämförelsen ) så borde han väl inte blivit avsatt, vad hände egentligen?
Jag vet, men vet du?

Inget har ju "kollapsat" och det märks ju främst genom att alla olika uppgifter/positioner som intrigmakarna och avhopparna hade är tillsatta redan , att avhopparna å det grövsta övervärderade sin betydelse för nmr är ju helt uppenbart.
Nu så här i efterhand blir det ju faktiskt mest patetiskt.
Citera
2019-09-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Strasser
Jadå, de flesta har familj, självklart. Men heroinmissbrukare/kriminella finns också. En av dom var särskilt upphöjd under Klas vilket var poängen. Tänker inte gå ut med några namn men dom som vet dom vet. Om du inte tillhör dom så behöver du inte ta åt dig.

Kalhällgänget, vi som varit delaktiga i den nationella rörelsen vet mycket väl vilka dessa gossar var och vad dom ställde till med.
Sen var det ju en viss shiksa som beskyllde V.L för vissa saker som resulterade i en "tillrättavisning" i skogen som har likheter med saker som hänt nu.
Citera
2019-09-02, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lefflan
Nej om jag hade sett de jag vill se så hade det varit ett NMR som håller en hög standard, men det är omöjligt med en ledare som inte håller måttet, tyvärr. Jag vet inte hur Klas är som ledare men efter att ha lyssnat på Samtal med Klas Lund och läst många av hans artiklar så ger han mig ett betydligt lämpligare intryck än vad Lindberg ger.
Och vi ser ju nu efter 4 år med facit i hand att organisationen utvecklades till ett luftslott, som hävdade att man växte så de knakade samtidigt som demonstrationsdeltagandet minskat för varje gång i princip.
Ett stort internt missnöje för annars hade inte en utbrytning skett.

Nej det är inget fel med att låta folk börja om sitt liv när de går med i organisationen, men är det samhällets "botten" som är målgruppen för ens rekrytering?
Om man rekryterar någon som t.ex Tobias Malvå så bör man hålla han i bakgrunden, inte lyfta fram i artiklar, poddar och på demos som man gjort.
Vill man rekrytera människor av kvalité så gäller det att man lyfter fram det bästa man har och håller allt annat mer i bakgrunden.
Och det är inte individens "fläckfria" bakgrund som är de viktigaste utan utstrålning, fysik, hur man för sig etc.
Alla har gjort fel och misstag i sina liv så jag menar verkligen inte att man inte i allmänt ska ge folk en andra chans.

Det märks, det finns en anledning till att han blev avsatt.
Han var ledare i 18 år ca, vad producerade klas lund av värde på dessa 18 år om du jämför med simon lindbergs ca 5 år?
Antal tal?
Antal poddavsnitt?
Antal skrivna artiklar?
osv osv
Citera
2019-09-02, 16:36
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Han var ledare i 18 år ca, vad producerade klas lund av värde på dessa 18 år om du jämför med simon lindbergs ca 5 år?
Antal tal?
Antal poddavsnitt?
Antal skrivna artiklar?
osv osv
Finns det någonting i denna värld som inte sker utav anledning?

Vad som i sammanhanget här är orsak och verkan - kvalité respektive kvantitet är en förhållandevis låg svårighetsgrad konstatera. Om man nu inte investerat allt för mycket känslomässigt kapital vill säga.

Vilken skala ska värdet viktas och balanseras mot?
Det sanningshävdande?
Enligt vem och på vilka grunder?
Citera
2019-09-02, 17:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Antal tal?
Antal poddavsnitt?
Antal skrivna artiklar?
osv osv

När man tänker efter så hände det i stort sett ingenting när Lund var ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in