2019-09-01, 10:51
Medlem
antik0mmunisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Strasser
Man ser det man vill se. Jag har själv insyn på riktigt och känner folk som både är med och gamla som hoppat av. Det är lika många, procentuellt sett med "dekadent förflutet" då som nu. Vad sysslar Klas främsta aktivister med idag? De är kriminella och heroinpundare, extremt träskiga en del av dom. Var mycket steroider bland dom också. Plus edsbrytare och diverse av dom som gått till Klas idag. "Kvalitet".

Att det förflutna inte spelar någon roll, att man börjar om sitt liv när man går med i organisationen, var det ju Klas som införde, är det något fel med det?

De flesta har familj och är knappast heroinpundare, varför snackar du skit?
Citera
2019-09-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antik0mmunism
De flesta har familj och är knappast heroinpundare, varför snackar du skit?

Jadå, de flesta har familj, självklart. Men heroinmissbrukare/kriminella finns också. En av dom var särskilt upphöjd under Klas vilket var poängen. Tänker inte gå ut med några namn men dom som vet dom vet. Om du inte tillhör dom så behöver du inte ta åt dig.
Citera
2019-09-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Vilka vinner en holmgång?

https://nordiskstyrka.org/wp-content/uploads/2019/08/anundshog1-1.jpg
https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2019/08/24-768x451.jpg

Det ena gänget ser ut att behöva satsa lite mer på kost-friskvård-träning innan dom tar itu med uppgiften att rädda svenska folket.
Citera
2019-09-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lefflan
De som argumenterar för att Lindberg är en bättre ledare än Klas för att organisationen har "blivit så mycket större" sen han tog över, ser inte saker klart.
Lindberg:
> såg till att partiprogrammet blev skrivet
> införde en demonstrationskultur
> är en synlig ledare som håller tal, poddar och aktivt kommenterar saker i artiklar
> har fått NMR mer uppskattat i nationella kretsar utanför organisationen
m.m. saker som Klas inte lyckatdes med.
Citat:
Klas blev avsatt PRECIS innan den så kallade "flyktingkrisen" inträffade hösten 2015 vilket väckte en stor mängd svenskar ur sin dvala som ökade inflödet av nya medlemmar till organisationen, detta hade hänt även med Klas som ledare, med skillnaden att det hade varit mer kvalité på de som rekryterades.
Är inte alls säkert att nyvakna svenskar varit intresserade av att gå med i en organisation som leds av en utåt sett osynlig ledare som är känd som en fd grovt kriminell person, även om det är orättvist är det vad allmänheten i stor utsträckning såg när Klas var ledare. Att Lindberg arrangerat demonstrationer, hållit tal, släppt lös NMR i Almedalen, definierat rörelsens politik i partiprogrammet och genom Ledarperspektiv är saker som skapat en öppenhet och kontakt utåt som garanterat ökat rekryteringen. Varför var det annars NMR och inte t.ex. NU som växte explosionsartat 2015?
Citat:
Det fanns inte en enda uthängning av en NMR medlem innan 2015 som hade ett riktigt dekadent förflutet hos afa.
Det där är en Pandoras ask som inte bör öppnas, men det du säger är historielöst. Du är rätt nyvaken nationell själv va?
Citat:
Efter Lindberg tog över så fylldes organisationen med degenererade individer som hängdes ut på afas sida.
Det som har hänt är att det demonstrerats mer = folk fotas mer och mer saker händer på sociala medier idag, vilket ökar kartläggningsmöjligheterna mot för tidigare. Sen är det mindre degenererat att ha torskat dit för ett drogbrott några år innan man gick med i organisationen än att sitta som en borgare vid sidan av och vara för fin för att själv göra nått för kampen. De flesta som lämnar kampen gör det av privata skäl (jobb, flickvänner, bekvämlighet), inte för att de är lysande strateger som inte fått gehör för sina lysande idéer eller för att de på något sätt är bättre människor.
Citat:
2016 peakade motståndsrörelsen med Lindberg som ledare med en extremt lyckad vistelse på Almedalen tillsammans med en lyckad demonstration i Stockholm under hösten/vintern som drog till sig närmare 1000 personer, efter det började organisationen sakta men säkert tappa och kollapsa till det vi ser idag i och med bildningen av Nordisk Styrka.
Organisationen har inte kollapsat. Demonstrationer som taktik har förlorat i effektivitet eftersom systemet börjat använda nya taktiker för att stoppa dem. Att diskutera "nya strategier" är alltså rimligt, men det behöver man inte bilda nya organisationer för att göra.
Citat:
Vad spelar det för roll om organisationen "växte så det knaka" första tiden under Lindberg när många av dessa valt att sedermera lämna det sjunkande skeppet?
Hur seriös revolutionär är man om man är medgångssupporter som bara vill vara med i nått som aldrig drabbas av minsta motgång? Starka individer står kvar även när det blåser.
Citat:
Med Lindberg som ledare kommer organisationen aldrig lyckas med de målen som organisationen har satt upp, där det största målet är att säkra nordens existens. Det är ett faktum och den som inte ser detta är blind.
Därför är det fullt förståeligt att de som insett detta valt att lämna och bilda en ny organisation och de är INTE förrädare som vissa vill hävda så länge de agerar efter vad de tror är bäst för kampen om Norden och dess folk.
Jo det är en mild form av förräderi om man genom idioti försämrar oddsen för seger. NS har inte presenterat något som tyder på att de har bättre chanser att segra än Motståndsrörelsen, ändå har somliga fattat förhastade beslut om att gå med där. Det är väldigt lätt att leta fel och stå och kritisera när man själv inte gör något som kan jämföras med det man kritiserar. Sen när NS väl kommer igång med nått kommer rödingar och "experter" runt om i landet sitta och såga det och kasta skit på dem också.
Citera
2019-09-01, 12:18
Medlem
Citat:
Man ser det man vill se. Jag har själv insyn på riktigt och känner folk som både är med och gamla som hoppat av. Det är lika många, procentuellt sett med "dekadent förflutet" då som nu. Vad sysslar Klas främsta aktivister med idag? De är kriminella och heroinpundare, extremt träskiga en del av dom. Var mycket steroider bland dom också. Plus edsbrytare och diverse av dom som gått till Klas idag. "Kvalitet".

Att det förflutna inte spelar någon roll, att man börjar om sitt liv när man går med i organisationen, var det ju Klas som införde, är det något fel med det?

Nej om jag hade sett de jag vill se så hade det varit ett NMR som håller en hög standard, men det är omöjligt med en ledare som inte håller måttet, tyvärr.
Jag vet inte hur Klas är som ledare men efter att ha lyssnat på Samtal med Klas Lund och läst många av hans artiklar så ger han mig ett betydligt lämpligare intryck än vad Lindberg ger.
Och vi ser ju nu efter 4 år med facit i hand att organisationen utvecklades till ett luftslott, som hävdade att man växte så de knakade samtidigt som demonstrationsdeltagandet minskat för varje gång i princip.
Ett stort internt missnöje för annars hade inte en utbrytning skett.

Nej det är inget fel med att låta folk börja om sitt liv när de går med i organisationen, men är det samhällets "botten" som är målgruppen för ens rekrytering?
Om man rekryterar någon som t.ex Tobias Malvå så bör man hålla han i bakgrunden, inte lyfta fram i artiklar, poddar och på demos som man gjort.
Vill man rekrytera människor av kvalité så gäller det att man lyfter fram det bästa man har och håller allt annat mer i bakgrunden.
Och det är inte individens "fläckfria" bakgrund som är de viktigaste utan utstrålning, fysik, hur man för sig etc.
Alla har gjort fel och misstag i sina liv så jag menar verkligen inte att man inte i allmänt ska ge folk en andra chans.
Citera
2019-09-01, 12:48
Medlem
Citat:
Nej om jag hade sett de jag vill se så hade det varit ett NMR som håller en hög standard, men det är omöjligt med en ledare som inte håller måttet, tyvärr.
Jag vet inte hur Klas är som ledare men efter att ha lyssnat på Samtal med Klas Lund och läst många av hans artiklar så ger han mig ett betydligt lämpligare intryck än vad Lindberg ger.
Och vi ser ju nu efter 4 år med facit i hand att organisationen utvecklades till ett luftslott, som hävdade att man växte så de knakade samtidigt som demonstrationsdeltagandet minskat för varje gång i princip.

Nej det är inget fel med att låta folk börja om sitt liv när de går med i organisationen, men är det samhällets "botten" som är målgruppen för ens rekrytering?
Om man rekryterar någon som t.ex Tobias Malvå så bör man hålla han i bakgrunden, inte lyfta fram i artiklar, poddar och på demos som man gjort.
Vill man rekrytera människor av kvalité så gäller det att man lyfter fram det bästa man har och håller allt annat mer i bakgrunden.
Och det är inte individens "fläckfria" bakgrund som är de viktigaste utan utstrålning, fysik, hur man för sig etc.
Alla har gjort fel och misstag i sina liv så jag menar verkligen inte att man inte i allmänt ska ge folk en andra chans.

Du talar ju emot dig själv hela tiden. Att NMR de senaste demonstrationerna inte blir lika många betyder att dom "krackelerat". Då är det dåligt av NMR att dom är färre. Samtidigt håller man fortfarande större demos än någon annan tidigare och blir minst tio gånger fler än vad utbrytarna kommer bli. Då är det bra av utbrytarna att dom är färre.

Sedan är det ju bra att "dekadent förflutet" inte betyder något längre, varför tog du upp det som argument då?

Lindberg ger ett betydligt lämpligare intryck, även om man jämför med Klas podd. Lindberg är tydlig och konkret, ärlig, rättfram och modig i sitt sätt att kommunicera och leda. Klas är raka motsatsen.

Rena borgarargument att det viktigaste är hur man för sig. En edsbrytare är väl "kvalitet" enligt dig om han bara har snygg stil.
Citera
2019-09-01, 13:00
Medlem
Dorniers avatar
Malvå är mycket trevlig och bra, helt rätt att han lyfts fram. Han har karisma också. Det var många år sedan han var en huligan dessutom så det är inget som behöver hållas emot honom.
Citera
2019-09-01, 13:12
Medlem
Citat:
Du talar ju emot dig själv hela tiden. Att NMR de senaste demonstrationerna inte blir lika många betyder att dom "krackelerat". Då är det dåligt av NMR att dom är färre. Samtidigt håller man fortfarande större demos än någon annan tidigare och blir minst tio gånger fler än vad utbrytarna kommer bli. Då är det bra av utbrytarna att dom är färre.

Sedan är det ju bra att "dekadent förflutet" inte betyder något längre, varför tog du upp det som argument då?

Lindberg ger ett betydligt lämpligare intryck, även om man jämför med Klas podd. Lindberg är tydlig och konkret, ärlig, rättfram och modig i sitt sätt att kommunicera och leda. Klas är raka motsatsen.

Rena borgarargument att det viktigaste är hur man för sig. En edsbrytare är väl "kvalitet" enligt dig om han bara har snygg stil.

Eller så förstår du inte vad jag säger. Resten av ditt stycke är bara svammel.

Jag har sagt de jag ville ha sagt, framtiden får utvisa om Lindberg är så kompetent och lämplig som vissa här tycker.
Lycka till.
Citera
2019-09-01, 13:16
Medlem
Dorniers avatar
Simon Engelin var bra så det är synd om han är försvunnen för gott från NMR. Han var ju stilig och såg bra ut också.

Robin Boström gillade jag aldrig riktigt. Han verkade självgod på nåt sätt. Inte så sympatisk.
Citera
2019-09-01, 13:21
Medlem
Dorniers avatar
Beträffande Lindberg så är han ju en fenomenal talare. Kan Klas Lund hålla såna tal?

Det finns väl vissa saker man kan anmärka på när det gäller Lindberg. Han verkar ofta nervös när han intervjuas i samband med gatuaktiviteter. Märkligt när han är så säker som talare.
Citera
2019-09-01, 13:36
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Simon Engelin var bra så det är synd om han är försvunnen för gott från NMR. Han var ju stilig och såg bra ut också.

Robin Boström gillade jag aldrig riktigt. Han verkade självgod på nåt sätt. Inte så sympatisk.

När man tittar på vilka det är som har lämnat NMR så är det väl egentligen bara Engelin och Lund som man kommer att sakna.

De andra har jag aldrig brytt mig så mycket om. Möjligtvis Hagberg också. Hagberg blandar och ger dock.

Jag hoppas att NS lyckas hålla sig vid liv, men jag tror tyvärr att de lägger ner om 1-2 år. Tror inte att de lyckas locka tillräckligt många.
Citera
2019-09-01, 13:39
Medlem
Citat:
Vad är det som är fel med Lindberg? "Inte håller måttet" är rätt otydlig kritik, låter mest som att du upprepar andras skitsnack.
Citat:
Du vet inte, men ändå har du en stark åsikt du känner att du måste föra ut? Kanske att man borde ta reda på mer om en person innan man föreslår att han ska vara ledare för landets största nationella organisation?
Citat:
Du har ingen koll. Organisationen växte förmodligen fram till våren förra året (och efter det har det väl inte heller skrutits så mycket mer över tillväxt), sen har en del blivit lite utbrända och defaitistiska av valet och det utnyttjas nu i icke-konstruktivt syfte för att skapa splittring. Ivrigt påhejade av rödingar och andra sabotörer.

Hur många kommer förresten NS samla i ett demonstrationståg tror du? Är deras organisation ett luftslott om de inte samlar över 800 pers nästa år?
Citat:
Eller så har vissa varit duktiga på att skapa onödiga konflikter och förstöra.

Att klandra Lindberg för splittringen är lite som att säga: "Du är kass för att du har ont i ryggen", efter att man själv knivhuggit någon i ryggen utan förvarning.
Citat:

Vilka vänder sig NS till? Personerna på deras bild har exakt samma socioekonomiska profil som NMR och lite längre brottsregister än genomsnittet i NMR, så har svårt att se hur de bättre ska tilltala överklassmänniskor.
Citat:
Det är såklart viktigt när man ska stå och posera på en bild. Men ska man bedriva någon politisk verksamhet behövs det intelligens också. Alltså kan man inte bara titta på det yttre, även inre egenskaper är viktiga. Intelligens, moral, kritiskt tänkande osv. Att för mycket bry sig om hur andra män ser ut blir dessutom lite homosexuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in