• 1
  • 2
2019-08-11, 13:20
Hej. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig men har en granne som under den senaste veckan spårat ut totalt. Han har plingat sent på nätterna, gjort sönder entre dörren 2 gånger för han låst ute sig själv på natten och nu så har hans dörr stått öppen i drygt 10 timmar och jag har inte sett eller hört han.

Jag bor i ett utsatt område och han missbrukar en hel del, jag misstänker att antingen så har han sneat och tagit livet av sig eller blivit kidnappad. Jag vill inte vara den som ringer polisen på han, för rätt som det är så kanske han är tillbaks hemma igen.. Vad ska jag göra, vänta och se? eller.. vad hade ni gjort?

Tack mvh SegPanda

EDIT : Mod får flytta om ämnet ligger i fel kategori.
Citera
2019-08-11, 13:27
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Gå över och ropa på honom . Se om han ger några livstecken .
Citera
2019-08-11, 13:35
Jag har gått in i lägenheten och ropat. Det ser rörigt ut. Stängt till dörren iallafall.
Citera
2019-08-11, 13:42
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Jag har gått in i lägenheten och ropat. Det ser rörigt ut. Stängt till dörren iallafall.
Han är borta tio timmar vad du vet . Missbruka dessutom . Lämnar säkert dörren öppen påtänd och drar.

Kan vara så att han är ute på ett pundar race . Och kommer tillbaks och stör dig snart igen
Citera
2019-08-11, 13:43
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Han är borta tio timmar vad du vet . Missbruka dessutom . Lämnar säkert dörren öppen påtänd och drar.

Kan vara så att han är ute på ett pundar race . Och kommer tillbaks och stör dig snart igen

Mycket möjligt därför jag ville avvakta, har själv varit i träsket och hade inte viljat ha snuten vid min dörr när man kommer tillbaka. Fan ser inte fram emot att bli störd igen hahaha..
Citera
2019-08-11, 14:14
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Hej. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig men har en granne som under den senaste veckan spårat ut totalt. Han har plingat sent på nätterna, gjort sönder entre dörren 2 gånger för han låst ute sig själv på natten och nu så har hans dörr stått öppen i drygt 10 timmar och jag har inte sett eller hört han.

Jag bor i ett utsatt område och han missbrukar en hel del, jag misstänker att antingen så har han sneat och tagit livet av sig eller blivit kidnappad. Jag vill inte vara den som ringer polisen på han, för rätt som det är så kanske han är tillbaks hemma igen.. Vad ska jag göra, vänta och se? eller.. vad hade ni gjort?

Tack mvh SegPanda

Vafan inte för?
Det är inte ditt ansvar att ta hand om honom, vill du inte lägga dig i personligen så ring polisen så får de ta hand om idioten, du kan alltid ringa anonymt
Citera
2019-08-11, 14:19
Medlem
Rastapunxs avatar
Försök ta ett snack med honom när han är lugnare.
Funkar inte det så har du inget val än att kontakta hyresvärd eller myndighet.
Känn dig inte som en gollare för det.
Citera
2019-08-11, 14:25
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Mycket möjligt därför jag ville avvakta, har själv varit i träsket och hade inte viljat ha snuten vid min dörr när man kommer tillbaka. Fan ser inte fram emot att bli störd igen hahaha..
Nej , och om han är borta tio timmar kommer polisen knappast gör ett smack.

Knappast att de misstänker ett brott bakom det . Är han dessutom känd missbrukare tror de säkert han källarpundar någonstans typ . Däremot låter din boendesituation helt upp och ner vänd .Du borde ringa nästa gång han stör .
Citera
2019-08-11, 14:31
Medlem
Gör inget alls, han verkar inte snäll.
Citera
2019-08-11, 14:32
Medlem
Ring störningsjouren alt. Hyresvärd - du kan ju ringa anonymt och bara säga att dörren står öppen i lägenheten .
Citera
2019-08-11, 14:47
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:

Tack mvh SegPanda

Gör något, du kan rädda någons liv.. !
Taskigt och dessutom jobbigt att leva med det på samvetet sen, att du kunde gjort något..
Gå och kolla själv först, om du hittar några tecken på något knas, kontakta eventuellt 112. Men kolla först själv och hör gärna med någon annan granne om dom hört eller sett något.
Citera
2019-08-11, 14:53
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Gör något, du kan rädda någons liv.. !
Taskigt och dessutom jobbigt att leva med det på samvetet sen, att du kunde gjort något..
Gå och kolla själv först, om du hittar några tecken på något knas, kontakta eventuellt 112. Men kolla först själv och hör gärna med någon annan granne om dom hört eller sett något.
Som jag förstod det hade TS varit där och ropat redan .

Sluta vara så dramatisk , på dig låter de som grannen ligger styckmördad i lägenheten .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in