2020-12-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Varje avsnitt presenterar ju bara mer osannolika och långsökta sammanträffanden. Är det här egentligen ett förtäckt barnprogram som jag sitter och blir frustrerad över? Det skulle åtminstone förklara den pissusla dramaturgin och moralkakorna som tittarna konstant matas med.

Nu vill jag mest kolla klart för att se hur far och son blir upptäckta. Överraska mig, SVT.

De kommer hitta sonen via hans cykelköp i butiken antar jag då kassörskan avslöjade att två personer hade köpt saker kontant och där sonen var en av dem och hon den där tjejen var den andra...
Citera
2020-12-06, 23:56
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
vad är det för jävla kompis som ringer och tipsar polisen om sin vän?

Hade det inte varit lite mer realistiskt om kompisen hade fått en kula i huvudet dagen efter?
Och om poliserna hade fått sina hem beskjutna med automatvapen lite då och då?
Citera
2020-12-07, 00:06
Bannlyst
Vad händer med varorna de köper för pengarna? Nån köpte ju en säng eller soffa, minns ej vad. Lämnas de tillbaka efteråt, för pengarna är ju inte riktiga?
Citera
2020-12-07, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duetten
Tror mycket är fejk. Även det "anonyma" telefonsamtal av nån kompis till Rickard då redaktionen tydligen inte har nåt på dom.

Vore rätt kul om nån utomstående la vantarna på nån av penninggömmorna så den riktiga polisen blev inblandad.

Edit: Fel namn på killen. Tror jag

Tror du de skulle blanda in riktiga polisen om leksakspengarna blev stulna? Jag tror inte det. Om du missat det så står det specimen tryckt över alla sedlarna.
Endast den del av pengarna som de tävlande skall använda är riktiga.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Specimensedel
Senast redigerad av AD15 2020-12-07 kl. 09:27.
Citera
2020-12-07, 10:36
Medlem
Vanstertrollets avatar
Hade vägrat delta på dom premisserna som är nu. Produktionen framställer deltagarna som korkade bimbos som inte hade fixat att vara på rymmen ens i 5 minuter i verkliga livet. Detta pga att poliserna ska få allt serverat på silverfat.

Gött att se Bengtler totalt finta bort span iaf Men nu ska väl produktionen lägga sig i och säga åt honom att åka hem till sin partner in crime som det också är span på.
Citera
2020-12-07, 12:45
Medlem
henkesss avatar
3 bilar som hade span, ändå tappade dom bort Bengtler....måste vara riktiga amatör Poliser.
Citera
2020-12-07, 13:08
Medlem
Märkligt självgoda poliser som verkar få det mesta serverat framför sig. Och den blonda förhörsledarens blotta uppsyn provocerar, snacka om att prestigen lyser i hennes ögon

Mannen med grått skägg är typ den enda polisen som känns någorlunda sympatisk och som verkar ta detta med en klackspark. För med tanke på förutsättningarna så blir det rätt löjligt att vara så otroligt självbelåten med sina facebook-gräv.
Senast redigerad av IReadYrSoul 2020-12-07 kl. 13:15.
Citera
2020-12-07, 13:55
Medlem
Jarvsofakss avatar
Det här med donationerna var ett löjligt dålig idé. Totalt orealistiskt och alldeles för lätt för polisen.
Citera
2020-12-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Det här med donationerna var ett löjligt dålig idé. Totalt orealistiskt och alldeles för lätt för polisen.
Jag håller med. Kändes som de kastade in det för att de hade svårt att se vad de hade köpt. Dock undrade jag hur de kunde misstänka att Madeleine hade köpt fårskinnet. Det stod "Fårskinn?" på tavlan.

Det hade varit bättre om tjuvarna fick olika uppdrag. Poliserna måste ju veta att tjuvarna fått i uppdrag att köpa något för 5 000 kr och nu att de skulle donera för 4 000 kr.
Citera
2020-12-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Jag håller med. Kändes som de kastade in det för att de hade svårt att se vad de hade köpt. Dock undrade jag hur de kunde misstänka att Madeleine hade köpt fårskinnet. Det stod "Fårskinn?" på tavlan.

Det hade varit bättre om tjuvarna fick olika uppdrag. Poliserna måste ju veta att tjuvarna fått i uppdrag att köpa något för 5 000 kr och nu att de skulle donera för 4 000 kr.

Jag håller också med, alla dessa fåniga uppdrag är enbart till för att hjälpa polisen när de har för lite att gå på, och inte något som någonsin skulle förekomma i verkligheten. Dessutom fick de det att låta som om det var något som var frivilligt och fördelaktigt ("Jag tänkte erbjuda er chansen" [avsnitt 4, 56:20]; "jag tipsade dem att skänka pengar" [avsnitt 5, 00:19], men likväl verkar alla tjuvar ha tvingats göra det, och det var något som bara varit till besvär för dem.
Jag är övertygad om att det här bygger upp till att ge exakt samma sorts kaotiska final som i förra säsongen, där alla Lysekils invånare har slutit upp kring tjuvarna och springer runt som en distraktion.

Jag förstår heller inte vad det ska tjäna till. Borde de inte vilja få tittarna att heja på polisen? Men istället ska tjuvarna nu inta en robin hood-roll.

Intressant förresten att tjuvarna i den här säsongen åkte tillbaka till planeringsplatsen för att dela upp bytet. Förra säsongen fick de ju ett nytt gömställe, men polisen leddes dit av spårsändarna. Den här gången var tjuvarna smarta nog att ta bort sändarna direkt, men det var ju poänglöst eftersom de ändå åkte tillbaka till samma plats som innan. Och poliserna får då lätt masttömma platsen från planeringsdagen.
Citera
2020-12-08, 00:04
Medlem
bushuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arline

Som sagt är det betydligt mer scriptat än vad det är tänkt att man ska få intrycket av. De får nog i princip all info från produktionen.
Citera
2020-12-08, 02:17
Medlem
Intressant program men det känns lite konstigt hur man åker dit på samma sak hela tiden.

Sen när får man se dom misstänka fel person, det har jag inte sett nån gång det måste ju hända ibland.

Hur tänker folk när dom gömmer pengarna, det känns dom har en massa regler att följa så att det blir lättare för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in