2019-10-22, 15:42
Medlem
xbox360masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
I vilket avsnitt tog polisen fast fel Wilma?

Avsnitt 4 ca 39 minuter in
Citera
2019-10-22, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xbox360master
Avsnitt 4 ca 39 minuter in

Tack jag jag har sett det nu
Citera
2019-10-22, 18:22
Medlem
En sak som stör mig jävligt mycket...
Om nu ”polisen” tömde de misstänktas mobiler till höger och vänster, varför i helvete läste dom då inte sms som kom från SVT. Ex. Sms om att sätta sprätt på pengar, flytta pengarna etc.😂😂😂

Ja jag vet att det är ett tv program, men det är ju så sjukt låg nivå på det tyvärr.🙈
Citera
2019-10-22, 18:29
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rcbs
Om nu ”polisen” tömde de misstänktas mobiler till höger och vänster, varför i helvete läste dom då inte sms som kom från SVT. Ex. Sms om att sätta sprätt på pengar, flytta pengarna etc.😂😂😂

Ja jag vet att det är ett tv program, men det är ju så sjukt låg nivå på det tyvärr.🙈
Intressant observation. Men som Micke Leijnegard sa i början på sista programmet Ingenting är riggat, allt är på riktigt. Eller var det precis tvärtom
Citera
2019-10-22, 19:29
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ja, lämna in 5 miljoner kr och få 25,000 kr tillbaka.

Skulle ha dragit med alla 5 miljoner.
Citera
2019-10-22, 20:18
Medlem
Alltså hela grejen med Johan kan ju bara förklaras på två sätt. Antingen är han enormt jävla puckad eller så är hela skiten riggad.

Jag tror på rigg. Även om Johan kanske inte har alla hästar i stallet så tror jag inte att han är så jävla dum att han sitter och skriver långa, utförliga och exakta anteckningar i sin mobil. Det är liksom alldeles för bra för att vara sant för polisens del. Tjuvarna har ju vetat redan sen start att mobiler är en risk, därför valde många att inte ha med sig dom under kuppen osv. Sen även om Johan kanske inte tänkt på att mobilen kan tömmas och att polisen kan återskapa raderade grejer känns det ändå helt jävla otroligt med så pass utförliga anteckningar.

Är som att han fört egna span-anteckningar åt polisen. Kan absolut köpa att han kanske haft lite lösa anteckningar som polisen lyckats återskapa men nu var det ju som att han skrev direkt till dom. Så nej, känns som att produktionen styrt det hela. För utan Johans anteckningar hade polisen inte haft en susning om slottet och samtliga tjuvar som fortfarande var kvar i spelet hade klarat sig.

Jävligt tråkigt för gillar programidén men med tanke på hur det slutade så tror jag inte en sekund på att inget skulle vara riggat.
Citera
2019-10-23, 22:19
Medlem
JanTalibans avatar
Jag tog en ny kik på det som ska föreställa slutstriden. De tajta tidsangivelserna (kl 14:55-15:00) verkar inte stämma. Materialet är redigerat i fel ordning, och dessutom filmat vid skilda tidpunkter. Även själva lajvhändelserna.

1. Väderleken växlar mellan allt från ”spöregn” till klarblå himmel. Liksom förekomsten av regnkläder.

2. Picknickarna som springer runt på markbilderna är inte synliga på foto från flyg och båt.

3. Båtar försvinner på ett ögonblick. Likaså folk på trappan. Och kameror tycks befinna sig på platser (tex i en båt framför Vargen) som i nästa ögonblick visar sig tomma.

4. Några av flygfotona som visar hur polisbåten rundar Pricken, precis efter Vargens ankomst, men före Duvparet, visar en helt folktom trappa och inga kamerabåtar.

5. När Duvparet närmar sig så är trappan återbefolkad, och Vargen befinner oförklarligt ombord på Pricken. Och polisbåten är borta.

Slutsatsen är att det visst finns utrymme för riggning, och att Duvparet hade kunnat ”vinna” om produktionen hade velat ha det så.
Citera
2019-10-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ja, lämna in 5 miljoner kr och få 25,000 kr tillbaka.

Ungefär som växlingsavgiften på flygplatsen.
Citera
2019-10-23, 22:24
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:

Varje tjuv har en "produktionsmobil" med ett kontantkort som bara tjuvsidan har.numer till.
Det är alltså inte tjuvarnas privata mobiler som det skickas till.

Om en person blir kallas/blir medtagen till förhör så sker följande.

Personen passerar genom en sluss. Vare sig personen är med i produktionen eller en helt vanlig oskyldig Askersundare så får den stanna ett visst antal minuter i slussen. Är man tjuv så plockas produktionstillbehör bort, är man inte det så får man stå och kolla i taket en stund...
Citera
2019-10-24, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Varje tjuv har en "produktionsmobil" med ett kontantkort som bara tjuvsidan har.numer till.
Det är alltså inte tjuvarnas privata mobiler som det skickas till.

Om en person blir kallas/blir medtagen till förhör så sker följande.

Personen passerar genom en sluss. Vare sig personen är med i produktionen eller en helt vanlig oskyldig Askersundare så får den stanna ett visst antal minuter i slussen. Är man tjuv så plockas produktionstillbehör bort, är man inte det så får man stå och kolla i taket en stund...

Du verkar ha insyn...
Om det nu var så borde ju deltagarna känna till detta.
Hade då inte varit oerhört mycket smartare att använda ”produktionsmobilen” eftersom den då var ”safe”
Men det var kanske ytterligare en av de regler som fanns, trots att det var på riktigt...
Ni måste använda era egna mobiler och skicka sms till varandra med information kring brottet😂😂

Berätta gärna mer om upplägget😉
Citera
2019-10-24, 06:04
Medlem
Ännu ett skit program från Svt,,8 en timmes avsnitt , som lätt kunde klippas ner till 4.
billig produktions kostnad ,, då huvudpersonerna är gratis.
Nej skräp var det hoppas det inte återkommer ,, men risken finns tyvärr
Ps har bara sett det första avsnittet och 20min avsnitt 2, sen gav jag upp Ds
Citera
2019-10-24, 13:02
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Du verkar ha insyn...
Om det nu var så borde ju deltagarna känna till detta.
Hade då inte varit oerhört mycket smartare att använda ”produktionsmobilen” eftersom den då var ”safe”
Men det var kanske ytterligare en av de regler som fanns, trots att det var på riktigt...
Ni måste använda era egna mobiler och skicka sms till varandra med information kring brottet😂😂

Berätta gärna mer om upplägget😉

Upplägget verkar vara att det är ett tv-program och en tävling.
MEN, precis som programledaren säger.. Det ska spegla en riktig polisutredning. Metoderna som används, tillgången på utrustning och tvångsmedel ska återspegla verkligheten.

Man säger dock inte att det ska återspegla verkligheten på tjuvsidan. I så fall vore det dumt att ta in tio amatörer... Man hade kunnat göra ytterligare en crimeserie med fiktiva brottslingar, men då hade inte en miljon svenskar suttit och hejat på någon på söndagarna..

Programmet riktar sig inte till folk på flashback som läst 500fupar i sitt liv, det riktar sig till genomsnittliga svensken som inte har en susning om hur polisens arbete ser ut.

Detta framgår ju i programmet.. . Men det är ju alltid kul att sparka in öppna dörrar i ett forum 😉

Nåväl, detta är min analys av läget, utan att ha facit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in