2019-08-13, 14:55
  #985
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Man brukar inte slå en fasthållen i ansiktet om denne försöker slita sig loss. Man brukar hålla fast mannen i armarna och kanske benen.


Ja det är ju helt åt helvete att man inte kan gå in i en moské och skjuta vilt omkring sej utan att man ska bli misshandlad på kuppen,aj aj aj, det förstår man väl att GM måste ju känna sej fruktansvärt kränkt, Det förstår väl alla att det är nasse svinet som är den lidande parten i den här tragedin
Citera
2019-08-13, 14:57
  #986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja, jag utsedde honom till värdens sämsta terrorist. Jag tror att denna killen inte mådde bra, mamman tog livet av sig det sätter sina spår. Han har på grund av det sökt sig till ett sammanhang en gruppering där han kan känna uppskattning och gemenskap att det blev höger extrema där han känner att han passar in bäst. Planen var nog inte helt genomtänkt, vapnen var de enda han kunde få tag på och döda en muslim är bättre än ingen nu blir han hjälte i sin värd. Kan vara så att attentatet var planerat till muslimernas högtid men han blev påkommen av systern och bli då tvungen att utföra dådet före det var tänkt. Han hade nog inte planerat att det fans en pensionerad polis på plats i mosken.

Den där som sprängde sig själv på drottninggatan en decemberkväll för flera år sedan var kanske ännu klantigare. Som tur är.

Men att mamman hade tagit livet av sig? stämmer det?
Svårt trauma isf och risk för ärftlighet.

Naturligtvis inget som legitimerar våld men kanske en förklaring.
__________________
Senast redigerad av Julskinkato 2019-08-13 kl. 15:00.
Citera
2019-08-13, 14:59
  #987
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det är ju helt åt helvete att man inte kan gå in i en moské och skjuta vilt omkring sej utan att man ska bli misshandlad på kuppen,aj aj aj, det förstår man väl att GM måste ju känna sej fruktansvärt kränkt, Det förstår väl alla att det är nasse svinet som är den lidande parten i den här tragedin

Jag har ingenting emot att han har blivit misshandlad. Det jag har emot är att svensk media tiger om det när de vanligtvis inte gör det.
Citera
2019-08-13, 15:06
  #988
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har ingenting emot att han har blivit misshandlad. Det jag har emot är att svensk media tiger om det när de vanligtvis inte gör det.

Ja det håller jag med dej om,media har ju ingen anledning att tiga om det, dom borde väl snarare vilja lyfta fram muslimerna som hjältar,fan du är inne på något här
Citera
2019-08-13, 15:06
  #989
Medlem
Självklart ska han ha stryk för sin kassa insats. Gör bort sig och nu blir det ännu mer "synd om" muslimerna som får ta över europa och våra tillgångar helt utan strid el ansträngning.
Citera
2019-08-13, 15:06
  #990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har ingenting emot att han har blivit misshandlad. Det jag har emot är att svensk media tiger om det när de vanligtvis inte gör det.
Vad menar du med att de tiger om det? Det står ju klart och tydligt att han blev bankad i huvudet och fasthållen. Varför skall man haussa upp det mer än man behöver. Är du kränkt över att en vit kille fick däng av två pensionärer? Som råkar vara muslimer?
Citera
2019-08-13, 15:07
  #991
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Man brukar inte slå en fasthållen i ansiktet om denne försöker slita sig loss. Man brukar hålla fast mannen i armarna och kanske benen.

Picasso2 ger dig ett utmärkt svar på ovanstående. #978
Citera
2019-08-13, 15:14
  #992
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur ofta har vita terrorister bombbälten på sig? Förstår om det vore en muslimsk terrorist men knappast en vit terrorist som attackerar muslimer.

I den mundering som GM bar så var det nog ganska svårt för offren att se vilken nationalitet som terroristen hade.
Citera
2019-08-13, 15:31
  #993
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Detta var fanemej det sämsta försöket till terrordåd sedan pappskallen som endast sprängde sig själv i luften i Stockholm för några år sedan.

Och så ler han i rätten, när han har misslyckats å det grövsta, en amatör och sopa utan motstycke. En klant av rang

Han går dit beväpnad och blir nedslagen av Kebab Hassan som är i 65-70 års åldern som knappt är kapabel att jogga 400 meter eller bänka 40 kg.

Snacka om tur för omgivningen.

Vi ska nog inte underskatta den muslimska gubben. Han är fd yrkesmilitär.

Men visst var det ett monumentalt fiasko.

Dessutom lär han inte få några sympatier från något håll. Den enda person han lyckades döda var en liten asiatisk flicka - ur sin egen familj.

Det är ju inte direkt en person som ens den mest hårdföra extremist kan lyfta fram som en sann hjälte. En flickmördare.

Nä. Detta måste nog vara det mest misslyckade terrordådet. Någonsin.
Citera
2019-08-13, 15:33
  #994
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Skulle du gråtit om någon hade rivit ur Akilov från lastbilen och stampat honom i ansiktet?

Eller gråter du för att en muslim förvarade sig och spöade den uppenbart inavlade rasisten?

Är du dum i huvudet?

Klockrent, tack!

Om jag får komma med ett litet tips i sammanhanget så kan jag rekommendera att slå hårt och bestämt mot struphuvudet och därigenom råka - hoppsan - krossa tungbenet på våldsverkaren.

Detta är speciellt att rekommendera i den sortens förvirring och kaos som uppstår under den här typen av brott; strupen sväller igen och angriparen avlider relativt snabbt.

I ett lugnare scenario går det utmärkt att rädda livet på någon som drabbats av krossat tungben, men hjälpen måste komma snabbt och hjälparen måste vet exakt hur man gör för att inte ställa till mer elände.
Citera
2019-08-13, 16:00
  #995
Moderator
-Info-s avatar
Här finns bild på de två muslimska "hjältarna" som stoppade Philip Manshaus:

https://img11.ntm.eu/nm/public/img/5184580/0811155011/mohamed-rafiq-och-mohamed-iqba?w=980&h=551&anchor=topcenter&bgcolor=222

Citat:
Den man som gick till attack mot en moské några mil från Oslo på lördagen övermannades av två moskébesökare. De hyllas nu för sitt mod, skriver norska medier.

Jag är väldigt glad för all den hjälp och det stöd jag har fått, säger Mohamed Rafiq om händelsen via sin tolk, rapporterar NRK.

Rafiq ska ha fått ner mannen på backen och hållit fast honom tills polisen kom. Rafiq uppger att han inte förstår hur han klarade av att övermanna den beväpnade mannen.

Var fick jag styrkan ifrån? frågar han sig och tackar Gud för hur snabbt han agerade, berättar han via sin tolk.

Det råder ingen tvekan om att han räddade sig själv och andra genom sitt agerande, tillägger tolken.

https://www.kuriren.nu/nyheter/de-stoppade-moskangriparen-i-norge-nm5184579.aspx

Man tycker att en 21-årig dubbelt beväpnad man ska klara av två obeväpnade gamlingar. Men nej.

Alla som drömmer om ett "raskrig" borde nog vara bekymrade. Om detta är er typiske soldat så kommer det inte att sluta väl. För hur blir det den dag ni ställs inför unga beväpnade muslimer med självmordsbombbälten?
Citera
2019-08-13, 16:08
  #996
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Den där som sprängde sig själv på drottninggatan en decemberkväll för flera år sedan var kanske ännu klantigare. Som tur är.

Men att mamman hade tagit livet av sig? stämmer det?
Svårt trauma isf och risk för ärftlighet.

Naturligtvis inget som legitimerar våld men kanske en förklaring.
Ja de vår väl dela på priset. Att mamman tagit livet av sig vet jag inte hundra men de kan nog stämma då jag läst på GMs brors sida där han säger att de fick en tuff start och det kan vara det jag menar. Han kan ha ärvt en sårbarhet plus trauma. Det är vad jag tror är förklaringen, men det är självklart ingen ursäkt. Detta är ju bara vad jag tror så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in