Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-09, 18:11
  #1
Medlem
Jag har tänkt om att åka surfa någonstans i Europa då jag bara kan och Frankrike har kommit upp som ett bra alternativ. Har någon åkt till Frankrike för att surfa, och hurdana erfarenheter har ni? jag antar att bästa ställen för att surfa finns där på västkusten.
Citera
2019-08-09, 19:03
  #2
Avstängd
Varför inte bara surfa hemifrån som du gör nu, well kolla efter hotell med bra WIFI.
Citera
2019-08-09, 19:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzguy86
Jag har tänkt om att åka surfa någonstans i Europa då jag bara kan och Frankrike har kommit upp som ett bra alternativ. Har någon åkt till Frankrike för att surfa, och hurdana erfarenheter har ni? jag antar att bästa ställen för att surfa finns där på västkusten.

Om du åker till Biarritz, vilket jag gissar att du tänkt... fortsätt söderut in i Spanien och stanna i Zarautz. Bättre vågor, trevligare folk och färre idioter som bråkar om vågorna. Åtminstone var det så när jag brukade åka ner, för 10-15 år sen.
Citera
2019-08-19, 12:54
  #4
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzguy86
Jag har tänkt om att åka surfa någonstans i Europa då jag bara kan och Frankrike har kommit upp som ett bra alternativ. Har någon åkt till Frankrike för att surfa, och hurdana erfarenheter har ni? jag antar att bästa ställen för att surfa finns där på västkusten.
Du borde titta på kartor som visar havsbottens utseende (bottentopografi) så kommer du att se var undervattensravinerna går in mot kusten ...

Det är alltså där du ska åka för att surfa.

Du kommer att se att inlöparna in mot kusten hittas längst nere i Biscayabukten, i närheten av där Frankrike möter Spanien.
Men det finns även utlöpare in mot den spanska nordkusten, så kolla ordentligt.

Även i Portugal, på västkusten - nära huvudstaden faktiskt - finns det undervattenskanjoner som går riktigt nära kusten. Utanför Lissabon tex.
Citera
2019-09-27, 14:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzguy86
Jag har tänkt om att åka surfa någonstans i Europa då jag bara kan och Frankrike har kommit upp som ett bra alternativ. Har någon åkt till Frankrike för att surfa, och hurdana erfarenheter har ni? jag antar att bästa ställen för att surfa finns där på västkusten.

Jag kan varmt rekommendera Cap Feret. Bra surf och trevligt samhälle. Åkt dit varje sommar i 25 år.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3065176

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback