• 1
  • 2
2019-08-07, 11:31
Medlem
Har x antal miljoner på banken tänkte köpa en fastighet nånstans och hyra ut lägenheterna eller är det mycket huvudvärk ?
Citera
2019-08-07, 11:38
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Har x antal miljoner på banken tänkte köpa en fastighet nånstans och hyra ut lägenheterna eller är det mycket huvudvärk ?

Anställ en fastighetsskötare
Citera
2019-08-07, 11:40
Medlem
junks avatar
Citat:

Beror nog på dina hyresgäster men gissningsvis ju högre årslön du säter som krav för att få hyra desto bättre upp försig dina hyresgäster.
Citera
2019-08-07, 11:44
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Köp fastighetsrelaterat på börsen istället, dels kan du risksprida även till andra områden och dels kan du kliva av precis när du känner för det. Stökiga hyresgäster blir andras problem.
Citera
2019-08-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Köp fastighetsrelaterat på börsen istället, dels
kan du risksprida även till andra områden och dels kan du kliva av precis när du känner för det. Stökiga hyresgäster blir andras problem.

Vad har fastighetsrelaterat på börsen med att äga en egen fastighet som tillhandahåller hyresrättuthyrning att göra.. Skillnaden är natt och dag.

Jo visst, köp Oscar Properties som manipulerar sina siffror och påverkas av fruktansvärt många faktorer.
Det är exakt likadan risk som att köpa en fastighet och hyra ut när det råder bostadsbrist, jodå.
Citera
2019-08-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad har fastighetsrelaterat på börsen med att äga en egen fastighet som tillhandahåller hyresrättuthyrning att göra.. Skillnaden är natt och dag.

Jo visst, köp Oscar Properties som manipulerar sina siffror och påverkas av fruktansvärt många faktorer.
Det är exakt likadan risk som att köpa en fastighet och hyra ut när det råder bostadsbrist, jodå.
Eller köper du Lundbergs
Citera
2019-08-07, 13:00
Medlem
Citat:
Jag äger mindre hyresfastighet men funderar på att sälja, har tröttnat helt enkelt
Citera
2019-08-07, 13:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag äger mindre hyresfastighet men funderar på att sälja, har tröttnat helt enkelt

Vilka är de huvudsakliga problemen som du ställs inför?
Citera
2019-08-07, 13:14
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Jag förstår dig, mindre hyresfastigheter skulle kunna vara bra om man slapp hyresgästerna.

För övrigt rekommenderar jag en titt i TS posthistorik!
Senast redigerad av trottwell 2019-08-07 kl. 13:16.
Citera
2019-08-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vilka är de huvudsakliga problemen som du ställs inför?
Har inga problem men tröttnat.. bättre att sälja och ta vinsten och vid nästa krasch in med allt på börsen
Citera
2019-08-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jag förstår dig, mindre hyresfastigheter skulle kunna vara bra om man slapp hyresgästerna.

För övrigt rekommenderar jag en titt i TS posthistorik!
Jo har kollat hans historik och inte en chans att han har några miljoner att investera.

Har aldrig haft problem med mina hyresgäster, varit bra folk hela tiden.
Citera
2019-08-07, 14:29
Medlem
Citat:
Jo har kollat hans historik och inte en chans att han har några miljoner att investera.

Har aldrig haft problem med mina hyresgäster, varit bra folk hela tiden.

Får man fråga vilken storlek du har på ditt hyreshus? Och fanns hyresgästerna på plats när du köpte eller har du själv valt ut dem?

Är själv lite sugen på att skaffa en mindre hyresfastighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in