• 1
  • 2
2019-08-07, 15:13
Medlem
Såhär: Om du köper ett hus för 1 miljon och tar ut en hyra på 8000:- i månaden kanske du får över
60 000/år. Det är ett resultat (mycket förenklat jag vet) på 6%. Då finns det många andra investeringar man kan göra som ger mer.
Men fastigheter är en mycket säker investering så det är inte helt dumt ändå då det går att skala upp samt att det är hyfsat lätt att få finansiering till dessa investeringar.
Citera
2019-08-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Får man fråga vilken storlek du har på ditt hyreshus? Och fanns hyresgästerna på plats när du köpte eller har du själv valt ut dem?

Är själv lite sugen på att skaffa en mindre hyresfastighet.
Hyresgästerna har bytts ut med åren men har haft många hundra sökanden var gång så kunnat välja och vraka. Är några lägenheter och affärslokaler i en och samma byggnad.
Citera
2019-08-07, 18:08
Medlem
tuffkatts avatar
Investera inte alls. Möjligtvis guld. Växla till annan valuta än SEK och låt ligga annars, marknaden är volatil nu och framtiden är osäker.
Citera
2019-08-07, 19:12
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad har fastighetsrelaterat på börsen med att äga en egen fastighet som tillhandahåller hyresrättuthyrning att göra.. Skillnaden är natt och dag.

Jo visst, köp Oscar Properties som manipulerar sina siffror och påverkas av fruktansvärt många faktorer.
Det är exakt likadan risk som att köpa en fastighet och hyra ut när det råder bostadsbrist, jodå.

Jo det skall jag tala om, underhållsfritt. Skit i spekulationsföretaget oscar, ta erkänt stabila bolag och fonder istället. Länsförsäkringars fastighetsfond har väl gått uppåt i 15 år nu, komplettera med lite peab, ncc, kanske lite andra småbolag som krydda och stoppa in delar i globalfond. Riskspridning är raka motsatsen till oscar properties

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag äger mindre hyresfastighet men funderar på att sälja, har tröttnat helt enkelt

Kan tänka mig det, för hyresgäster är det bara att ringa vid minsta problem.. Just därför hyresfastigheter låter rätt jobbigt, såvida inte man lägger ut det praktiska på en fastighetsskötarfirma.
Citera
2019-08-07, 21:36
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad har fastighetsrelaterat på börsen med att äga en egen fastighet som tillhandahåller hyresrättuthyrning att göra.. Skillnaden är natt och dag.

Jo visst, köp Oscar Properties som manipulerar sina siffror och påverkas av fruktansvärt många faktorer.
Det är exakt likadan risk som att köpa en fastighet och hyra ut när det råder bostadsbrist, jodå.

Fabege, upp typ 200% senaste åren! Väsentligt mycket enklare än att vara liten privatvärd och försöka driva in hyran av pundare och flyktingar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in