Citat:
Ursprungligen postat av
MZW
Har en pågående löneutmätning. Ca 10.000:- dras från min lön. Detta fördelas sedan på 15 olika aktörer varje månad. Men, vissa av mina skulder är relativt små, endast på 4-5tkr. Finns det något sätt att skaffa exempelvis ett extrajobb och sedan låta den inkomsten gå direkt till en specifik aktör på sidan av? Eller blir KFM sur och ska fördela själv? Känner att det skulle göra stor skillnad att direkt slänga in 5tkr till en enskild skuld än att utmätningen varje månad fördelar 500kr överallt, vilket sedan direkt går till ränta. Någon med erfarenhet som har koll? Förstår givetvis att jag av pengarna som jag har rätt till per månad, kan spara ihop och sedan betala. Känner dock att det tar mycket mer tid.
Kronofogdens sjuka värld och deras sätt att fördela, pengarna går till den största skulden och dess ränta som ska betalas först, små skulder blir därför betald sist och då blir dom ju bara större och det är ju därför det är så många skuldsatta som aldrig blir skuldfri..
Finns idiotiska exempel på människor av nån anledning inte betalt tex. väg/broavgift på 9 kr som i slutändan hamnat hos kf och när personerna har en massa andra skulder hos kf som varit betydligt större så har dom gått före.. kronofogden låter alltså räntan ticka på istället för att fördela pengarna smartare. Typ en sån skuld på 9 spänn har ju växt till 700-1000 kr när den hamnat hos kf..
Ta extra jobb i några månader och betala av och upptäcker kf att du jobbar extra så får du lägga av ett tag och börja om igen, det kan fungera många månader innan dom upptäcker