• 1
  • 2
2019-08-06, 14:27
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Det känns bara svårt att veta ifall mina pengar som betalas in faktiskt sänker totalskulden eller om det bara täcker räntekostnaderna varje månad, vilket gör att det bara står stilla i så fall

Egentligen bör du skita i hur stora skulderna är, koncentrera dig på att beta av det lån som har högst ränta först, för att sedan gå vidare på det med näst högst ränta. På så vis minimerar du skadan som räntan gör.
Citera
2019-08-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Egentligen bör du skita i hur stora skulderna är, koncentrera dig på att beta av det lån som har högst ränta först, för att sedan gå vidare på det med näst högst ränta. På så vis minimerar du skadan som räntan gör.

Jag betalar till KFM, hur dom sedan trollar med pengarna är en annan femma. Sen som jag säger: svårt att veta hur mycket av inbetalningarna per månad som faktiskt går till skuld kontra ren ränta.
Citera
2019-08-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Årsräntan på 9 kronor är 68 öre, påminnelseavgifter brukar vara 60 kronor, men här gäller 300 kronor.

Var ett exempel..
Citera
2019-08-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Det känns bara svårt att veta ifall mina pengar som betalas in faktiskt sänker totalskulden eller om det bara täcker räntekostnaderna varje månad, vilket gör att det bara står stilla i så fall

Ja så är det och dom är riktigt dålig på att informera vart pengarna går varje månad det är ju INTE så att dom skickar ett utdrag varje månad som visa specifikt vart som man skulle önskat
Citera
2019-08-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Årsräntan på 9 kronor är 68 öre, påminnelseavgifter brukar vara 60 kronor, men här gäller 300 kronor.

Men glöm inte att kronofogden kostar 600kr per år också. Så betalar du inte på två år så har du 1200kr vara i avgift för indrivningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in