Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-05, 18:24
  #1
Medlem
Artikel om Södermannen i SvD.

Nu vill jag veta vad han heter? Vad gör han idag? Lever han? Var bor han? Dömd för fler brott? ... Kom igen, gräv fram lite nu va?!

Mannen bord vara ca 60 år nu.

Om Södermannen på Wikipedia.
Citera
2007-11-05, 20:34
  #2
Medlem
apanola IIs avatar
Har vaga minnen om hela händelsen, skriverierna om södermannen. Det jag minns bäst var att han i princip inte fick något straff för sina mycket grova brott, men på den tyiden det begav sig var det mesta rätt slappt då det gällde straff och annat. Vill minnas att polisen skötte utredningen otroligt dåligt, den också ska man kanske säga.
Citera
2007-11-05, 21:10
  #3
Medlem
Månsans avatar
Den förra regeringen har givit honom i uppdrag att leda en utredning som syftar till en total översyn av situationen för brottsoffer. Han förväntas presentera förslag i slutet av nästa år. Skulle inte förvåna mig i alla fall.
Citera
2007-11-05, 23:21
  #4
Medlem
kåte leifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Det jag minns bäst var att han i princip inte fick något straff för sina mycket grova brott, men på den tyiden det begav sig var det mesta rätt slappt då det gällde straff och annat.


Vad är polisen/domstolarna nu för tiden då? Tycker det är väldigt slappa straff på dessa brott.
Citera
2007-11-06, 08:19
  #5
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kåte leify
Vad är polisen/domstolarna nu för tiden då? Tycker det är väldigt slappa straff på dessa brott.



... missade att infoga ett " även då" i texten ovan
Citera
2007-11-06, 20:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den förra regeringen har givit honom i uppdrag att leda en utredning som syftar till en total översyn av situationen för brottsoffer. Han förväntas presentera förslag i slutet av nästa år. Skulle inte förvåna mig i alla fall.
Den motionen som Johan Lönnroth (v) m.fl. lämnade in till riksdagen? Motionen.
Hur får man reda på vem som utreder den då? Berätta nu för oss!
Citera
2009-04-12, 00:09
  #7
Medlem
*BUMP*

Nu har det gått 1,5 år sedan tråden startades. Klart någon måste sitta på info om "Södermannen". Har minnen klarnat lite kanske?
Citera
2009-04-12, 09:20
  #8
Medlem
apanola IIs avatar
Hittade lite på Wikipedia om södermannen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dermannen
I wiki länkas det det denna artikel i SVD http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_327442.svd
intressant är att han var med och startade Hälsans Hus, det borde kunna gå att vaska fram en bild på mannen ifråga.

summa summarum så måste Södermannen vara ute nu på fri fot alt. flyttat utolmands
Citera
2009-04-17, 20:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Hittade lite på Wikipedia om södermannen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dermannen
I wiki länkas det det denna artikel i SVD http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_327442.svd
intressant är att han var med och startade Hälsans Hus, det borde kunna gå att vaska fram en bild på mannen ifråga.

summa summarum så måste Södermannen vara ute nu på fri fot alt. flyttat utolmands
Exakt samma två länkar jag har i post #1. Annars så var ju iaf. tanken god av dig!

Hälsans Hus säger du... det får jag söka vidare på.
Citera
2009-04-17, 21:41
  #10
Medlem
apanola IIs avatar
missade dina länkar...hoppsan...

Men det borde gå att vaska fram en bild av grundarna av Hälsans Hus, eller ett namn.
Citera
2009-06-07, 17:02
  #11
Medlem
månss avatar
I senaste "Misstänkt" (Nr.5) finns ett reportage om Södermannen och hans brott. Det avslutas med "Vad han gör idag är okänt"
Citera
2009-06-07, 17:15
  #12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
*BUMP*

Nu har det gått 1,5 år sedan tråden startades. Klart någon måste sitta på info om "Södermannen". Har minnen klarnat lite kanske?

"Södermannen" lyckades ta sig till Thailand. Det gjordes åtminstone ett större repotage om honom där. Han skröt över hur mycket tjejer han hade där samt att han mer eller mindre hånskrattade åt myndigheterna.

Om jag minns rätt så hade han tre (3) förnamn varav ett av dessa var Tord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback