2019-08-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var bara ett inlägg HÄR, tillika en en spekulation, från postare men aliset Pelota.
OK, tack. Som vanligt då.
Citera
2019-08-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plecto
Finns det någon bild på GM?

1. Använd sökfunktionen.
2. Använd sökfunktionen.
3. Använd sökfunktionen.

okej,, #1498 har du en bild på GM och BO.

Denna fråga har ställts säkert 100 gånger efter att bilden lades upp. Flashbacks sökmotor är lätt att använda!
Citera
2019-08-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Är det ett överklassamhälle som man antar? Huset ser inte ut som lyx direkt.
Kan inte riktigt erinra mig om jag varit i just de krokarna.

Nope. Finns vissa delar i Danderyd som är ’lite mindre flotta’ detta är ett sånt område. Absolut inget flådigt alls. På pizzerian runt hörnet hänger områdets alkisar- nu och hela min uppväxt samma typer.
Citera
2019-08-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Jag håller med dig lite. Visst verkar det vara ett tränongsintresse utöver ddt vanliga. Sonen kanske inte delade det vilket kan ha gjort att pappans inflytande eller insikt i sonen var svagt. Å andra sidan kanske han spenderade mycket tid med familjen också. Många lärare jag känner postar inget om sin familj på Facebook. Jag känner många 40-åringar som tränar som f-n, de är utmärkta föräldrar. Och pappan är också ett offer i den bemärkelse att han har "förlorat" sin son också kan man säga.
Ja det är det jag menar, vad man delar på sina sociala medier behöver inte visa hur livet i verkligheten är.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletaz
Klart vi fattar det. Men är man på Flashback får man stå ut med att några som vi tycker o tänker fritt- oavsett om det är rätt eller fel.....
Självklart får man tycka vad man vill, men att pappan skulle ha något med det att göra för att han tränar mycket känns inte troligt i mina ögon. Självklart får ni tycka vad ni vill, men som jag skrev innan märker man nödvändigtvis inte om någon är psykiskt sjuk.
Hur som helst är det tragiskt för alla inblandade tycker jag.
Citera
2019-08-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Hur vet du att han var en dålig? Nej det tror jag inte, om man är psykiskt sjuk syns det inte alltid utåt, du har fler psykopater kring dig än du tror kan jag lova.

Nej, det har jag inte...har haft en och det räcker, så nu är man en erfarenhet rikare.
Är JL en psykopat? Jag vet inte, men det kommer fram så småningom.
Citera
2019-08-07, 23:37
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, jag läste det också o sen att man levde längre också...hade föräldrarna sett sonen, så kanske Peter levt längre.

Alltså, kan inte alla amatörpsykologer bara sluta? JL är gärningsmannen, och det går inte att psykologisera pappans Facebook-sida och lägga skulden på honom för att han inte skriver personliga saker på en sida som är känd för att övervaka och kartlägga sina användare!
Citera
2019-08-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kan utåt sett mått utmärkt. Det är inte alltid föräldrarnas fel att en unge blir skruvad.

Hmmm..en förälder borde se om barnet har så mycket ilska i sig...TROR JAG!
Citera
2019-08-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Hmmm..en förälder borde se om barnet har så mycket ilska i sig...TROR JAG!
Det känns inte som om JL var en arg kille. Det känns mer som om han blivit avtrubbad och verklighetsfrämmande. Fått nåt sorts tunnelseende.
Citera
2019-08-07, 23:41
Medlem
Tycker inte ni ska haka upp er på pappans facebookanvändande. Det är fullt normalt bland människor i hans ålder.

Att han inte lägger upp bilder på familjen är inte speciellt konstigt. Sonen är tonåring och vill förmodligen inte att han ska göra det. Jag är över 25, och jag låter inte mina föräldrar lägga upp bilder på mig.

Äldre människor som inte växte upp med internet har en tendens att uppdatera överdrivet mycket på Facebook, så jag tycker inte det är speciellt uppseendeväckande det han gör. Förmodligen är han bara en helt vanlig farsa.
Citera
2019-08-07, 23:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Då finns det ännu fler unge man. Du läste inte resten jag skrev eller? Det var borttaget i ditt citat.

Läste igenom dem och de är ju mestadels av yngre dato. Jag var ju lite kort med tidsintervallet med avseende på att det var actionspelens inverkan som diskuterades. Tittar jag tillbaka på när jag var ung på 60-talet så var det inga tonåringar som mördade i alla fall.

Nu spelar det egentligen ingen roll vad som föranledde gärningen. Den är lika vansinnig i alla fall. Något står ju inte rätt till med MGM.
Citera
2019-08-07, 23:45
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Pappan verkar skruvad också helt tokig i träning. Alla poster på hans Fb är träning så svetten dryper. En post där han nämnt namnen Jenny Jack, annars inget. Undrar hur han var som far, jag får känslan av en sträng person, ingen empatisk, o så lärare på köpet, vilka krav han skulle haft på barnen.

Min känsla är att JL inte haft en nära och bra relation i farsan om det är är hans fb. Kanske nämner man inte sina barn av omtanke om dem men detta är verkligen i underkant. I min värld känns det som en kall relation.
Citera
2019-08-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Alltså, kan inte alla amatörpsykologer bara sluta? JL är gärningsmannen, och det går inte att psykologisera pappans Facebook-sida och lägga skulden på honom för att han inte skriver personliga saker på en sida som är känd för att övervaka och kartlägga sina användare!

Amatörpsykologer, nedvärderande ord.
Klart som tusan att det är 16-åriga JL som är mördaren.

Mamman har tagit bort sin FBsida, så hennes har jag aldrig sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in