Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Har inte läst alla förslag och möjligheterna, men hur svårt skulle det vara att införa en slags premium-variant på flashback? Att ex bara premium-medlemmar får behörighet till vissa forumdelar, obegränsade PM (om begränsing införs), obegränsade inlägg/dag osv, vad vet jag?
Alltså, jag skulle inte ha något emot vissa premiumfunktioner. Att kunna betala för att slippa reklam, exempelvis. Och jag skulle förstå varför vissa skulle vilja ha en utökad/obegränsad möjlighet när det gäller PM.
Men när det gäller begränsningar på antalet inlägg och forumdelar, så blir jag mer skeptisk. Det skulle väl funka om vi snackar om exempelvis Laidback, som i stort sett redan är en premiumfunktion. Då alla inte har tillgång till Laidback. Men skulle man behöva betala för att få tillgång till de flesta forumdelarna på Flashback så skulle det förmodligen kunna fungera avskräckande. Långt ifrån alla skulle vara villiga att betala för det.
Nu är jag personligen ingen storpostare, så en begränsning i antalet inlägg skulle troligen inte påverka mig. Om vi nu inte snackar mer extrema begränsningar, typ ett inlägg om dagen. Men jag skulle förmodligen inte gilla det om det infördes.
Saker som begränsningar på antalet inlägg samt begränsad tillgång till forumdelar, det kan leda till att folk lämnar Flashback snarare än betalar för medlemskap. Jag skulle i alla fall eventuellt lämna Flashback i sådana fall. Beroende på hur det kommer se ut.