Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Vad baserar du det på?
Titta på en del svar i denna tråd och den mängd med skittrådar som har skapats det senaste året eller så, med medlemmar som gråtrunkar över att just de har blivit kränkta av en moderator.
Det är ett förbannat gnällande om att yttrandefriheten är hotad och att moderatorerna skulle vara det sagda hotet.
Det är tröttsamt och patetiskt att se vuxna människor (antar jag), bete sig som kränkta små tonåringar.
Regelverket är inte så förbannat svårt att följa och om du svarar i en tråd, så läs frågeställningen först, så slipper du gå offtopic, hur jävla svårt ska det vara egentligen.
Sen vet jag att det finns psykfall/ avbetalda troll och annat pack, som tycker det är roligt att lite diskret komma in i trådar som är "kontroversiella" och börja skriva skit som ligger på gränsen för vad som är topic och på sätt få tråden att spåra ur.
Det finns en enkel lösning för det, ignorera hjonen istället, även om det kliar i fingrarna (jag vet, jag är själv skyldig till att ha svarat dessa idioter), det är bättre för alla som vill kunna läsa en tråd, utan en massa tjafs och istället fokusera på sakfrågan.
Ett premiumabonnemang skulle bara göra alla dessa kränkta narcissister ännu värre.
Att sedan reklamen skulle vara störande, är ytterligare bara ett idiotargument. Så diskret som den är här, så undrar man hur ni klarar av vardagen ute i vanliga livet.
Sätter ni på er solglasögon, med inbyggd adblocker där också eller, som kan blockera ute alla reklamskyltar och så vidare, eller lever ni som eremiter?
För fan, vuxna människor som gnäller över skitsaker som dessa, när det finns större saker att engagera sig i. Inte undra på att Sverige ser ut som det gör.