2019-08-03, 11:00
Medlem
MASSAGATTIs avatar
För att de har flertalet riksidioter till moderatorer som varnar hej vilt . Så AD-blocker används flitigt.
2019-08-03, 12:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Har inte läst alla förslag och möjligheterna, men hur svårt skulle det vara att införa en slags premium-variant på flashback? Att ex bara premium-medlemmar får behörighet till vissa forumdelar, obegränsade PM (om begränsing införs), obegränsade inlägg/dag osv, vad vet jag.

En obeoende och extern person/firma med aboslut sekretess skulle ju kunna sköta bokningen av inbetalningar mot varje konto, utan att admins och mods får insyn. Då skulle ju inte anonymiteten äventyras allför mycket. Eller?
Jag personligen är emot alla former av premiumfunktionalitet. Det kommer bara få dom som betalar att känna att dom borde få en annan behandling.
2019-08-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag personligen är emot alla former av premiumfunktionalitet. Det kommer bara få dom som betalar att känna att dom borde få en annan behandling.

Det tror jag inte, snarare tvärtom, man blir nog extra varsam i sin aktivitet när man betalat premium och inte vill slänga pengarna i sjön med att inte följa reglerna och bli avstängd.
2019-08-03, 12:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det tror jag inte, snarare tvärtom, man blir nog extra varsam i sin aktivitet när man betalat premium och inte vill slänga pengarna i sjön med att inte följa reglerna och bli avstängd.
Det är vad som brukar hända när man delar upp en användarbas i betalande och icke-betalande.
2019-08-03, 12:16
Medlem
Citat:
Det är vad som brukar hända när man delar upp en användarbas i betalande och icke-betalande.

Kan du ge ett exempel? Har aldrig varit med om att premium-medlemmar tror de kan bryta mot sajtens regler.
2019-08-03, 12:18
Medlem
Stödjer inte den usla modereringen.
2019-08-03, 12:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Kan du ge ett exempel? Har aldrig varit med om att premium-medlemmar tror de kan bryta mot sajtens regler.
Det var inte det jag sa. Jag sa att dom tror att dom ska få en annan behandling.
2019-08-03, 13:58
Administrator
admins avatar
Citat:
Har inte läst alla förslag och möjligheterna, men hur svårt skulle det vara att införa en slags premium-variant på flashback? Att ex bara premium-medlemmar får behörighet till vissa forumdelar, obegränsade PM (om begränsing införs), obegränsade inlägg/dag osv, vad vet jag.

En obeoende och extern person/firma med aboslut sekretess skulle ju kunna sköta bokningen av inbetalningar mot varje konto, utan att admins och mods får insyn. Då skulle ju inte anonymiteten äventyras allför mycket. Eller?

Citat:

Citat:

Citat:

Jag har inga problem med att erbjuda en premium-funktion, så länge det görs på rätt sätt. Frågan har efterfrågats under många år. Det som är viktigt, om man erbjuder en sådan funktion, är att tjänsten innehåller sådant som inte vore aktuellt att erbjuda annars. Exempel: ingen reklam, större PM-box osv.

Jag tror däremot inte på att det isf ska visas publikt vem som har dessa funktioner. Det bör vara privat. Frågan om att erbjuda denna möjlighet lyftes internt redan för åtta år sedan, och har lyfts flera gånger sedan dess. Men det finns orsaker till att vi väntat. Det är viktigt att man gör det rätt ifall man ska erbjuda något sådant.

admin
2019-08-03, 14:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag har inga problem med att erbjuda en premium-funktion, så länge det görs på rätt sätt. Frågan har efterfrågats under många år. Det som är viktigt, om man erbjuder en sådan funktion, är att tjänsten innehåller sådant som inte vore aktuellt att erbjuda annars. Exempel: ingen reklam, större PM-box osv.

Jag tror däremot inte på att det isf ska visas publikt vem som har dessa funktioner. Det bör vara privat. Frågan om att erbjuda denna möjlighet lyftes internt redan för åtta år sedan, och har lyfts flera gånger sedan dess. Men det finns orsaker till att vi väntat. Det är viktigt att man gör det rätt ifall man ska erbjuda något sådant.

admin
Jag är fortfarande skeptisk och tycker att saker som till exempel större inkorg borde vara något som alla får.

Fast det är nog mest en semantisk fråga egentligen. Jag har inga problem med att man köper sig saker som gör forumupplevelsen bättre utan det är till stor det att vi pratar om det som "premiummedlemskap".
2019-08-03, 14:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin
Fast om man erbjuder premiumfunktion så kommer det ju gå att koppla ihop betalande medlemmar med deras privata identitet.

Eller hur skulle ni kunna undgå det?
2019-08-03, 14:38
Avstängd
micro113s avatar
Jag skänker av hävd inte pengar. Tidigare hade jag adblock eftersom sidan laddas snabbare utan reklam.
Jag plockade dock bort det för länge sedan. Att bidra genom annons tycker jag är helt okej och skäligt när man använder forumet.
2019-08-03, 14:49
Medlem
autokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storfetkuk
Men DU har det i nuläget med den godtyckliga modereringen. Mods älskar dig pga ingen orkar fortsätta diskussionen efter att du lett den off topic eller gjort den till skit så du får inte heller godtyckliga varningar för skitsaker i samma utsträckning som andra. Du favoriseras pga din dumhet helt enkelt råkar ligga i linje med en del moderatorers intressen.
Fyfan vad du snackar skit...

Du är ju bara avundsjuk för att tempeZZt har tillräckligt med hjärnceller för att klara av att följa regelverket.
Antingen kan du ju slänga fram lite bevis på att tempeZZt skulle vara favoriserad eller på något sätt undslippa moderering, eller så kan du inse att det är hos dig felet ligger...

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag skänker av hävd inte pengar. Tidigare hade jag adblock eftersom sidan laddas snabbare utan reklam.
Jag plockade dock bort det för länge sedan. Att bidra genom annons tycker jag är helt okej och skäligt när man använder forumet.
Ja, om man överhuvudtaget ens går in på sidan så har man ju bevisligen nytta av den. Varför inte då stänga av adblock, det kostar en ingenting och reklamen tar ändå inte särskilt stor plats.

Jag har funderat på att bidra med pengar också, hade inte tänkt mig något regelbundet men några hundralappar när lönen kom iaf... men så höjde dom jävlarna min hyra med 1300:- och jag måste lägga pengarna på bregott och blöjor istället.
Senast redigerad av autokrat 2019-08-03 kl. 14:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in