2019-08-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det var inte det jag sa. Jag sa att dom tror att dom ska få en annan behandling.

Vad baserar du det på?
2019-08-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag har inga problem med att erbjuda en premium-funktion, så länge det görs på rätt sätt. Frågan har efterfrågats under många år. Det som är viktigt, om man erbjuder en sådan funktion, är att tjänsten innehåller sådant som inte vore aktuellt att erbjuda annars. Exempel: ingen reklam, större PM-box osv.

Jag tror däremot inte på att det isf ska visas publikt vem som har dessa funktioner. Det bör vara privat. Frågan om att erbjuda denna möjlighet lyftes internt redan för åtta år sedan, och har lyfts flera gånger sedan dess. Men det finns orsaker till att vi väntat. Det är viktigt att man gör det rätt ifall man ska erbjuda något sådant.

admin

Är säkerhetsaspekten en av anledningarna att det inte förverkligats än eller?
2019-08-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast om man erbjuder premiumfunktion så kommer det ju gå att koppla ihop betalande medlemmar med deras privata identitet.

Eller hur skulle ni kunna undgå det?

Hur menar du där? Om ex jag via bankgiro betalar 200 kr och anger mitt alias som referens, på vilket vis skulle min privata identitet avslöjas?
2019-08-03, 16:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hur menar du där? Om ex jag via bankgiro betalar 200 kr och anger mitt alias som referens, på vilket vis skulle min privata identitet avslöjas?
Ditt bankgiro är väl kopplat till dig och inte ditt nick.
2019-08-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ditt bankgiro är väl kopplat till dig och inte ditt nick.

Mitt bankgiro?

Om du menar ocr-nummer så behövs ju inte det om betalmottagaren väljer meddelande.

Inga fakturor behöver ställas ut, utan när någon medlem betalar in och anger sitt alias i "meddelande-rutan" så aktiverar flashback premium bara.

En sådan betalning går inte att spåra överhuvudtaget.
2019-08-03, 16:34
Medlem
Sen går det ju att skapa/anlita ett externt företag med ett annat namn som sköter inbetalningarna, om det finns massa användare som inte vill att det ska stå flashback i kontohistoriken.
2019-08-03, 16:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Mitt bankgiro?

Om du menar ocr-nummer så behövs ju inte det om betalmottagaren väljer meddelande.

Inga fakturor behöver ställas ut, utan när någon medlem betalar in och anger sitt alias i "meddelande-rutan" så aktiverar flashback premium bara.

En sådan betalning går inte att spåra överhuvudtaget.
När folk sätter in på mitt konto så kan jag ta reda på varifrån inbetalningen är gjord ... med andra ord är betalaren spårbar -- och kopplas vid en betalning för premium ihop med Flashbackkontot.

Betalar man kontant så frångår man givetvis det .. men var kan man betala räkningar kontant idag?
2019-08-03, 16:38
Medlem
Citat:
När folk sätter in på mitt konto så kan jag ta reda på varifrån inbetalningen är gjord ... med andra ord är betalaren spårbar -- och kopplas vid en betalning för premium ihop med Flashbackkontot.

Betalar man kontant så frångår man givetvis det .. men var kan man betala räkningar kontant idag?

Hur då?
2019-08-03, 16:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hur då?
Jag har helt enkelt ringt banken och frågat varifrån pengarna kommer ... (har skett vid tre tillfällen - fördelat på 10 år och senast för ett par år sedan.)
2019-08-03, 16:43
Medlem
Citat:
Jag har helt enkelt ringt banken och frågat varifrån pengarna kommer ... (har skett vid tre tillfällen - fördelat på 10 år och senast för ett par år sedan.)

Då har banken begått riktigt grovt sekretessbrott.
2019-08-03, 16:45
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Vad baserar du det på?

Titta på en del svar i denna tråd och den mängd med skittrådar som har skapats det senaste året eller så, med medlemmar som gråtrunkar över att just de har blivit kränkta av en moderator.

Det är ett förbannat gnällande om att yttrandefriheten är hotad och att moderatorerna skulle vara det sagda hotet.
Det är tröttsamt och patetiskt att se vuxna människor (antar jag), bete sig som kränkta små tonåringar.

Regelverket är inte så förbannat svårt att följa och om du svarar i en tråd, så läs frågeställningen först, så slipper du gå offtopic, hur jävla svårt ska det vara egentligen.

Sen vet jag att det finns psykfall/ avbetalda troll och annat pack, som tycker det är roligt att lite diskret komma in i trådar som är "kontroversiella" och börja skriva skit som ligger på gränsen för vad som är topic och på sätt få tråden att spåra ur.

Det finns en enkel lösning för det, ignorera hjonen istället, även om det kliar i fingrarna (jag vet, jag är själv skyldig till att ha svarat dessa idioter), det är bättre för alla som vill kunna läsa en tråd, utan en massa tjafs och istället fokusera på sakfrågan.

Ett premiumabonnemang skulle bara göra alla dessa kränkta narcissister ännu värre.

Att sedan reklamen skulle vara störande, är ytterligare bara ett idiotargument. Så diskret som den är här, så undrar man hur ni klarar av vardagen ute i vanliga livet.
Sätter ni på er solglasögon, med inbyggd adblocker där också eller, som kan blockera ute alla reklamskyltar och så vidare, eller lever ni som eremiter?
För fan, vuxna människor som gnäller över skitsaker som dessa, när det finns större saker att engagera sig i. Inte undra på att Sverige ser ut som det gör.
2019-08-03, 16:45
Medlem
Jag själv tänker så där att det är ju otroligt trist om man blir avstängd så småningom efter att man donerat.

jag själv åker på varningar för trams hela tiden... Den senaste tycker jag var väl hård. Där moderatorn påstår att jag är så långt oftopic jag kan komma. men skämten handlade om det som var Topic.

Jag tycker att man kan väl chilla lite och i stället bygga på ett sjystare samtalsklimat. Det skulle alla tjäna på. Det borde främst handla med om det än att vara paragrafryttare. Nog om trådar spårar ut totalt.

Nu känns det mer av med den moderatorn så bör man svara ja eller nej eller bara ren fakta i övrigt Håll annars helt käften och skämta för all del inte för då åker du på en varning ?

Vet inte men jag gillar lite smått det där med humor och allt det men förstår så klart att trådar måste hålla sig något så när rena. med tanke i andra trådar där samtalen är rätt brutala, Andra sällen bryter man mot forumets regler rak av som hellst mot folkgrupp som faktiskt är en FB regel det också.

Det är lite chockerande i bland att byta ställen att skiva i på forumet, det är välldigt olika nivå hur det modereras. Det gör det ocks lite svårt att själv veta viken nivå bör man lägga sig på.

är själv Moderator på ett annat forum sedan två år tillbaka. Så jag har ju sett Fb som ett litet andningshål och såg inte mitt konto särskilt seriöst från början.

men nu har jag vist vart här en del och lutar mig allt mer mot att bli mer seriös här va det lider...

Jag tycker att ni kanske bör snacka ihop er mer ni moderatorer och Admin. Att vissa kanske får sänka sin nivå något och andra höja, jag vet ju inte med på vårt forumet så snackar vi Moderatorer mer än ute på forumet... Vågar kritisera varandra, hjälps åt. Men vi är mycket mycket mindre så det kanske är betydligt lättare för oss.

Summa summarum, jag vill inte skänka just nu i alla fall med den senaste varningarna jag åkt på nej... Några längre bak än nog väl befogade kanske. Men jag vill känna va läget lite mer tycker jag efter den senaste.
Lite hastigt skrivet alltihopa för nu ska jag gå ut och har brådis... men det var min kritik i vilket fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in