2024-10-09, 23:58
Medlem
TVBIEs avatar
Ryssland räddar det europeiska jordbruket:

Citat:
Russian Fertilizer Exports to EU Jump 43% Year-on-Year

Exports of mineral fertilizers from Russia to the European Union increased by 43% year-on-year in August to 3.3 million tons, the Vedomosti business daily reported, citing data from Metals & Mining Intelligence (MMI).

In monetary terms, exports increased by 32% to 1.1 billion euros ($1.21 billion).

[..]

The largest buyers of Russian fertilizers in the EU were Poland (857,000 tons), France (380,000 tons) and Germany (375,000 tons). Poland increased its imports 2.7-fold year-on-year, France increased its imports by 18% and Germany reduced its purchases by 17%.

[..]

Vedomosti noted that the cost of fertilizer production in the EU, especially for nitrogen fertilizers, has risen sharply in 2022 as gas prices for ammonia, the raw material for nitrogen fertilizers, and power plants — fertilizer production is energy-intensive — have skyrocketed. This has forced major European producers such as Poland's ANWIL and Grupa Azoty, as well as Lithuania's Achema, to suspend production.

According to the UN Food and Agriculture Organization, Russia is the world's largest exporter of nitrogen fertilizers and the leading exporter of potash and phosphate fertilizers.
https://www.themoscowtimes.com/2024/...on-year-a86633
Citera
2024-10-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Ryssland räddar det europeiska jordbruket:

https://www.themoscowtimes.com/2024/...on-year-a86633

Ryssarna exporterar råvaror och gödningsmedel. Råvaruberoende u-land.
Citera
2024-10-10, 17:21
Medlem
Citat:
Vad bra att Ryssland är ett u-land. Då behöver vi inte oroa oss för att de skall kunna tillverka några avancerade vapen, så då kan vi lämna NATO och sluta ödsla så mycket pengar på försvaret.

Nej, sannolikheten att ryssarna skulle tillverka avancerade vapen är nog liten. Anledningen till att vi är med i Nato är Rysslands stora mängd low-tech vanliga vapen, som kan ställa till skada om de används i stor mängd.

Anledningen till Nato-medlemskapet från min synvinkel, är mest att det underlättar för Sverige att hjälpa baltstaterna i händelse av rysk invasion. Att Ryssland skulle förmå invadera Sverige är inget som jag tror på, för Ryssland saknar kapaciteten att skeppa hit tillräckligt med soldater och materiel.
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2024-10-10 kl. 17:25.
Citera
2024-10-10, 21:35
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dialogical
Den svenska censuren försöker dölja sanningen, men den är maktlös:
Russia records budget surplus of 0.1% of GDP in Jan-Sept 2024
Russia's budget surplus for the first nine months of 2024 stood at 169 billion roubles ($1.73 billion) or 0.1% of gross domestic product (GDP), compared to a deficit of 331.4 billion roubles one month earlier, the Finance Ministry said on Wednesday.
https://www.reuters.com/markets/euro...24-2024-10-09/

Det är siffror från kreml, alla vet att det är fejk.
Citera
2024-10-10, 21:58
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det behöver jag inte göra det gör du lika snabbt själv, den är tillgänglig för alla.
Du påstod något. Eftersom du inte har några bevis att presentera så kan man anta att du snöt det ur näsan. Det är inte mitt jobb att leta upp bevis för dina påståenden, din sopa.
Citera
2024-10-10, 22:08
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Du påstod något. Eftersom du inte har några bevis att presentera så kan man anta att du snöt det ur näsan. Det är inte mitt jobb att leta upp bevis för dina påståenden, din sopa.
Ja , och?
Det jag påstod finns här på forumet , alla kan lätt se det.
Det är mindre jobb att hitta det än att skriva de 2 inlägg du postat med dina infantila frågor.

Sopa är väl den som postar 500 inlägg om väst och USA i en tråd om mongol-riket och dess oändliga framgångar?

Åter till ämnet, vad säger du om den extrema inflationen i ryssland?
Var snäll och undvik hänvisningar till USA och väst i ditt svar.
Senast redigerad av GustavAnder 2024-10-10 kl. 22:11.
Citera
2024-10-10, 22:26
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dialogical
Reuters är en välrenommerad byrå och de accepterar dessa siffror. Vem tror du att folk litar mest på - Reuters - en internationell byrå eller en anonym kuk "GustavAnder"?

Haha... kuk? ,
hög klass på er kremlslickare..not.

Fattar du inte att dina herrar behandlar er som tsarerna behandlar de livegna på 1800-talet,
och du accepterar det som ett hjon, år 2024.....jag tycker synd om er.

Reuters accepterar ingenting de bara redovisar vad kreml säger, alla vet att det inte stämmer.

Det är svårt att analysera den ryzka ekonomin när regimen inte redovisar sanningen som våra civiliserade länder gör men alla är överens om att det " går åt helvete" för ryssland.

Du kan inte förändra verkligheten med tro och besvärjelser, den kommer ifatt er oavsett hur mycket kuk du tar emot.
Citera
2024-10-11, 06:58
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Sopa är väl den som postar 500 inlägg om väst och USA
Jag har inte gjort det, men du är välkommen att anmäla mig för off topic om du tycker att jag inte håller mig till ämnet så att en moderator kan avgöra frågan.
Citera
2024-10-11, 09:54
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Jag har inte gjort det, men du är välkommen att anmäla mig för off topic om du tycker att jag inte håller mig till ämnet så att en moderator kan avgöra frågan.
Men har du ingenting att tillföra i ämnet??? jag hade en massa frågor om tillståndet i ryzzland , svara på dom istället!
Citera
2024-10-11, 10:06
Medlem
TVBIEs avatar
Enligt flashbackexpertisen skulle Rysslands infrastruktur för t.ex. raffinering snart ramla ihop pga brist på västerländsk teknologi och reservdelar. Verkligheten är återigen en helt annan:
Citat:
Russia's largest oil refinery lifts 9-month crude processing by 4%

MOSCOW, Oct 11 (Reuters) -The Omsk oil refinery, Russia's largest by production volumes, increased crude processing by 4% year-on-year in the January to September period thanks to a modernisation of its facilities, energy giant Gazprom GAZP.MM said.

The oil refinery, which is controlled by Gazprom's oil arm Gazprom Neft SIBM.MM, also said in its statement late on Thursday that it boosted domestic supply of gasoline by 5% and of diesel by 10% in the period.
https://www.xm.com/research/markets/...-says-53943470
Citera
2024-10-11, 14:31
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Enligt flashbackexpertisen skulle Rysslands infrastruktur för t.ex. raffinering snart ramla ihop pga brist på västerländsk teknologi och reservdelar. Verkligheten är återigen en helt annan:
https://www.xm.com/research/markets/...-says-53943470

Säkert.... ett uttalande från den ryzka regimens taltratt tar du som fakta?, har du inte fått gå i skolan och lärt dig ifrågasätta saker, eller det är ett brott där du bor?

https://interfax.com/newsroom/top-stories/105511/
Varför döljer ryzzland siffrorna?

Det kommer alltfler rapporter om exportbegränsningar, varför?

Du behöver inte svara med din skit på dessa retoriska frågor.

Dessutom , vem har sagt att er raffinaderikapacitet helt skulle utraderas?
Du bara ljuger och hittar på som alltid, det måste ligga i era gener.
Citera
2024-10-11, 21:12
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
https://interfax.com/newsroom/top-stories/105511/
Varför döljer ryzzland siffrorna?
Motiveringen till det står i den artikel du länkar till, men uppenbarligen inte har läst. De rapporterar procentsiffror, vilket är tillräckligt för att produktionen ökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in