2023-06-21, 21:50
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Tja, Joe Biden, till exempel, påstod för 1 år och 3 månader sedan att den ryska valutan blivit helt värdelös och att den ryska ekonomin skulle halveras:

https://www.republicworld.com/world-...ticleshow.html

Om den ryska ekonomin växer med 0,7% per år, hur lång tid tar det då innan den halverats?
Republicworld??? vad är det för nåt,en annan källa tack, och mer fakta, vad menade Biden med halveras? han kan knappast menat total GDP som du inbillar dig, du är ju en kork.
Biden hade ju rätt i att ryssland fått enorma problem med sin industriella förmåga.

Du klamrar dig fast vid halmstrån, sant är att den ryska ekonomin stagnerat ifjor minskade den 2.1% vilket är oerhört
mycket för en redan mager ekonomi, de flesta andra länder med en ulandsekonomi växer.
2023 är en prognos...

Idag är väl den ryzka ekonomin 11e störst i världen ,vi får se om några år hur många som passerar ryzzland, sen kan du stoppa upp dina .7% prognoser nånstans.

Och för att slutgiltigt ( men du ger dig väl inte och fattar inget) krossa dina "argument " här en länk bland många som helt sonika säger rent ut att ryssland fejkar siffror och resultat i propagandasyfte.

https://foreignpolicy.com/2023/03/13...on-statistics/
Senast redigerad av GustavAnder 2023-06-21 kl. 22:21.
Citera
2023-06-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Republicworld??? vad är det för nåt,en annan källa tack

Duger CBS News åt dig?
Citat:
Biden mocked the ruble as "rubble." But the Russian currency has rebounded
https://www.cbsnews.com/news/ruble-r...ter-sanctions/

Citat:
vad menade Biden med halveras? han kan knappast menat total GDP som du inbillar dig
Du får väl fråga Biden, men ett lands ekonomi mäts såvitt jag vet i BNP. Har du något annat förslag på hur man skall mäta storleken på ett lands ekonomi så är du välkommen att presentera det.

Citat:
du är ju en kork
Bättre än en fiskmås i alla fall. Och en liten drake viskade i mitt öra att din IQ är 55.

Citat:
Du klamrar dig fast vid halmstrån, sant är att den ryska ekonomin stagnerat ifjor minskade den 2.1% vilket är oerhört
Och enligt dig och farfar Biden så är en minskning med 2.1% ungefär detsamma som att den halverats?

Citat:
Och för att slutgiltigt ( men du ger dig väl inte och fattar inget) krossa dina "argument " här en länk bland många som helt sonika säger rent ut att ryssland fejkar siffror och resultat i propagandasyfte.

Din propagandaartikel från Foreign Policy hävdar att den ryska ekonomin år 2022 inte alls krympte med 2.1% utan hela ..... trimvirvel ..... 3% - wow!! Återstår bara 47 procentenheter till den halvering farbror Biden yrade om i sitt twittersvammel.

Citat:
The likeliest scenario is that Russia’s GDP figures for 2022 will be quietly revised to a figure closer to 3 percent or even 4 percent—closer to expert consensus and much higher than last month’s IMF and Kremlin figures.
Citera
2023-06-22, 19:24
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Duger CBS News åt dig?
https://www.cbsnews.com/news/ruble-r...ter-sanctions/

Du får väl fråga Biden, men ett lands ekonomi mäts såvitt jag vet i BNP. Har du något annat förslag på hur man skall mäta storleken på ett lands ekonomi så är du välkommen att presentera det.

Bättre än en fiskmås i alla fall. Och en liten drake viskade i mitt öra att din IQ är 55.

Och enligt dig och farfar Biden så är en minskning med 2.1% ungefär detsamma som att den halverats?

Din propagandaartikel från Foreign Policy hävdar att den ryska ekonomin år 2022 inte alls krympte med 2.1% utan hela ..... trimvirvel ..... 3% - wow!! Återstår bara 47 procentenheter till den halvering farbror Biden yrade om i sitt twittersvammel.

Ditt svar är så meningslöst och fullt av skit och lögner om mig och Biden!!? så fortsatt diskussion är ju meningslös, du diskuterar ju inte.Jag frågade efter en korrekt källa du presenterar nåt helt annat, om rubeln???

Vi kan dock slå fast fakta, Ryzzlands ekonomi är i gungning oavsett vilka sagovärldar du försöker krysta fram i ditt ryzka utedass, om det är alla experter värda namnet överens.
Och mordor försöker frisera verkligheten, om det råder också konsensus.
Frågan gällde ju dessa faktum, du har inte ens den intellektuella förmågan att acceptera det.
Edit, såg att du blev väldigt upprörd över att du blev kork, du får nog leva med det, 99% tycker det.Det blir så när du tycker allt är bra när inte mordors ekonomi halverats.
Senast redigerad av GustavAnder 2023-06-22 kl. 19:56.
Citera
2023-06-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ditt svar är så meningslöst och fullt av skit och lögner om mig och Biden!!? så fortsatt diskussion är ju meningslös, du diskuterar ju inte.Jag frågade efter en korrekt källa du presenterar nåt helt annat, om rubeln???

Vi kan dock slå fast fakta, Ryzzlands ekonomi är i gungning oavsett vilka sagovärldar du försöker krysta fram i ditt ryzka utedass, om det är alla experter värda namnet överens.
Och mordor försöker frisera verkligheten, om det råder också konsensus.
Frågan gällde ju dessa faktum, du har inte ens den intellektuella förmågan att acceptera det.

Du påståe alltså att etablerad media i USA ljuger om vad deras president sagt och inte sagt?
Du ber ofta om seriösa källor, kan du själv redovisa några sådana (och gärna inte från hemsidorna hos sk "tankesmedjor" eller motsvarande påverkansorgan?

Om rysk ekonomi är i gungning vid ett år på drygt -2% och med en prognos för året på +0,7% när i stort sett hela västvärlden, vänt dom ryggen saboterar deras kritiska infrastruktur (nordstrem, swift) är enligt mening fantastiskt och nästintill otroligt. Hade exempelvis Sverige fått våra möjligheter till energiexport (klippta kablar i Östersjön) och ej fått handla med USD/euro etc, så är jag ytterst tveksam till att bi skulle klarat oss lika bra....
Citera
2023-06-22, 19:46
Medlem
Citat:
Trots att västmedia beskriver Ryssland som ett konkursbo och trollen på Flashback ständigt påstår att det är "katastrof", så tickar den ryska ekonomin på som vanligt och positiva nyheter strömmar in. Hur kan det komma sig att det går så bra för Ryssland? Och hur kan det vara sådan diskrepans mellan den bild som västmedia och Flashbacktrollen målar upp och verkligheten?

Senaste positiva nyheten: Rysslands valutareserv har stigit kraftigt i värde och är nu den 4e största i världen efter Kina, Japan och Schweiz.

https://russiabusinesstoday.com/econ...-central-bank/

😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2023-06-22, 20:01
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Du påståe alltså att etablerad media i USA ljuger om vad deras president sagt och inte sagt?
.

Nej jag påstår inte att etablerad US media ljuger , du verkar inte förstå vad du läser?
eller så bara provocerar du?
Citera
2023-06-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
😂😂😂😂😂😂😂
Ja, hej på dej, du. När jag skrev det där var Rysslands valutareserv värd 530 miljarder dollar. Sedan dess har den växt till 587,5 miljarder dollar - en ökning med 10,8%

Citat:
Volume 16.06.2023 587.5
https://www.cbr.ru/eng/hd_base/mrrf/mrrf_7d/
Senast redigerad av VarmaDrycker 2023-06-22 kl. 21:54.
Citera
2023-06-22, 21:53
Medlem
Citat:
Det blir så när du tycker allt är bra när inte mordors ekonomi halverats.
Biden påstod (för mer än ett år sedan) att Rysslands ekonomi kommer att halveras. Har Rysslands ekonomin halverats, eller har den inte halverats?
Citera
2023-06-22, 21:56
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Biden påstod (för mer än ett år sedan) att Rysslands ekonomi kommer att halveras. Har Rysslands ekonomin halverats, eller har den inte halverats?

Jag bryr mig inte ett skit om dina påhittade metadiskussioner om vad Biden har påstått.
Prova att ta in verkligheten att ryzzland är på väg åt pipsvängen sen kan vi diskutera.
Senast redigerad av GustavAnder 2023-06-22 kl. 22:00.
Citera
2023-06-22, 22:11
Medlem
Kom ihåg tidsaspekterna här och de stora styrande skeendena.

Årtionden av sanktioner mot Sovjet, förlåt, Ryssland. Årtionden. Jag tror inte folk förstår det här. Vi har bara sett början. Om tio år finns inte västerländsk ekonomi tillgängligt i Ryssland. Femton år?

Detta skadar inte bara ryska företag utan även västerländska.

Men Ryssland är den större förloraren. Ekonomiskt.

Väst skjutsar de rakt i famnen på Kina, Indien. Nordkorea? 🤷🏼‍♂️ Således också väst som kommer sätta tryck mot nämnda länder osv osv.

Vi klarar oss HELT utan Ryssland i väst. Ju snabbare vi inser detta desto enklare blir det att leva utan att behöva vara oroliga. Blir bra det här! Keiget kommer köra fast, vi ser det redan. Fredsförhandlingar osv. Eld upphör.

Sanktioner i årtionden. Ukraina går in i NATO och en ny gräns dras upp mot Ryssland: tips, den går vid POLEN! Och då kanske Luhansk, Donetsk, Krim.

Ryssland kommer att fortsätta existera och Putin kommer till slut att dö. Men sanktionerna kommer ju vara kvar eftersom de sannolikt kommer vara villkorade till Donetsk, Luhansk, Krim.

Det gick bra att leva i väst under Sovjet. Det gick inte lika bra att göra detsamma i Sovjet. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-06-22, 22:47
Medlem
Citat:
vad menade Biden med halveras? han kan knappast menat total GDP som du inbillar dig, du är ju en kork.
Biden hade ju rätt i att ryssland fått enorma problem med sin industriella förmåga.

Citat:
Jag bryr mig inte ett skit om dina påhittade metadiskussioner om vad Biden har påstått.
Ja, du bryr dig så lite om vad Biden påstått att du inte kan låta bli att argumentera med mig om det.

Men, ok, låt oss skippa Biden och diskutera något annat. Hur kommer det sig att Rysslands gasexport till Europa ökar??

Citat:
Russia's April gas exports to Europe up 7.5% from March, calculations show

May 2, 2023

MOSCOW, May 2 (Reuters) - Daily pipeline gas exports to Europe by Kremlin-controlled Gazprom (GAZP.MM) in April rose by about 7.5% from March, mostly thanks to an increase in transit via Turkey, Reuters calculations showed on Tuesday.

The calculations, based on data from European gas transmission group Entsog and Gazprom's daily reports on its transit via Ukraine, showed that average daily pipeline exports of Russian gas to Europe increased to 75.6 million cubic metres (mcm) from 70.3 mcm in March.
https://www.reuters.com/business/ene...ow-2023-05-02/
Citera
2023-06-22, 22:57
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ja, du bryr dig så lite om vad Biden påstått att du inte kan låta bli att argumentera med mig om det.

Men, ok, låt oss skippa Biden och diskutera något annat. Hur kommer det sig att Rysslands gasexport till Europa ökar??

https://www.reuters.com/business/ene...ow-2023-05-02/
Det var DU som fantiserar om Biden, allt för att kunna behålla huvet i sanden och inbilla dig att det går bra i ryzzland, det går inte bra.

Rysk gasimport har väl reducerats till 25% jämfört med innan kriget.

Move on, vatnik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in