Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Nu är nästan hela Mariupol återuppgyggt igen:
https://www.youtube.com/watch?v=zbWd0hIBVg0
Hur kommer det sig att det "fattiga" Ryssland har råd och resurser att återuppbygga en halvmiljonstad på ett år? Som dessutom bara ligger några mil från fronten, där de håller stången mot hela västvärldens samlade militära resurser, och samtidigt som hela västvärlden försöker ruinera Ryssland med sina sanktioner?
Jag har en teori om att en del av alla pengar som Väst öser in i Ukraina istället hamnar i fickorna på ryssarna. Varför lovade annars Putin att skona Zelenskys liv i början av invasionen?
Regimen i Kiev är genomkorrupt så ock i Moskva. De samarbetar i det fördolda för att pungslå US och EU. Jag har inte bevis men det skulle inte alls förvåna mig. Zelensky et al. får sin del av kakan och blir lovade att komma undan friska och rika när Ukraina till slut förlorar.
Det är bl.a. därför Zelensky hela tiden kräver att få de mest avancerade vapnen som Nato har, typ HIMARS, Javelin, Leopard2, F-16 osv.
Sedan hamnar oskadda exemplar av någon anledning alltid till slut hos ryssarna som då kan analysera och ev kopiera tekniken.