Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Artikel om hur lätt Ryssland kan använda sig av luckor i de olagliga sanktionerna och bygga upp en allt större valutareserv, trots västs ekonomiska krigföring.
https://www.bloomberg.com/news/artic...uverify%20wall
Att ha en stor valutareserv är en defensiv åtgärd och alltså inget som tyder på framgång, lika lite som att mitt lager av konservburkar hemma är ett tecken på min framtidsoptimism. Men givetvis är det bättre att ha pengar än att inte ha det.
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Jag vet inte vad en elefantninja är, men jag är helt säker på att det är bättre än att ha sin valutareserv i amerikanska dollar, med tanke på att rövarbandet som styr USA anser sig har rätten att stjäla andra länders dollarreserv ifall de inte lyder Washingtons order. Att växla sina besparingar som dollar är som att investera i skuldsedlar till maffian.
Dollarn går ju som tåget jämfört med andra globala valutor så om det är något man vill ha just nu så är det väl just dollar snarare än pund, euro eller rubel. Det är för övrigt inget unikt som nu sker att banker i väst fryser den ryska statens rövarbyten. Det är en 100 % legitim reaktion på ett illegalt anfallskrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Det är väl inte så konstigt om Ryssland ligger efter USA, när USA bedriver ekonomisk terrorism mot Ryssland och stjäl deras valutareserv? Frågan var varför det trots detta går så bra för Ryssland. Jag har inte påstått att det går (ekonomiskt) bättre för Ryssland än för tjuv- och rövarbandet USA, som bygger sin förmögenhet på att suga ut resten av jordklotet på naturresurser och billig arbetskraft.
Betyder det att det bara är dessa åtgärder som gör att Ryssland ligger efter? I sådana fall borde Ryssland verkligen fokusera på att förbättra relationen med USA så att de kan komma ikapp - borde ju gå i en handvändning!
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Diversifiering genom att satsa än hårdare på 1 av typ 4-5 stycken "vänligt" sinnade klientstater?