2022-11-02, 20:06
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag har förklarat det för dig en gång, men eftersom du är dum i huvudet så räcker inte det. Prognosen för den negativa tillväxten var initialt att typ ekonomin skulle halveras, sedan kom den första officiella prognosen som visade på 6-8% nedgång. Detta modifierades efter två månader till runt 4%, och två månader senare till ca 3,5% (siffrorna tagna lite mellan tummen och pekfingret, eftersom jag inte orkar ge dig samma källor en gång till). Denna förbättring av prognosen är givetvis positiv.

Förstår du fortfarande inte så får du be din förmyndare eller vårdare läsa inlägget och förklara på ett ännu enklare sätt.
Dum i huvet?
Kan du aldrig debattera utan att kalla folk som försöker löra dig nåt om verkligheten för " dum i huvet"
förmyndare? vårdare?? Du har enorma attitydproblem , så vem som behöver vård är ju uppenbart.

Krymper ekonomin i ryssland, ja eller nej
Om den krymper mindre än vad du jämför med var inte frågan.
Citera
2022-11-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Dum i huvet?
Kan du aldrig debattera utan att kalla folk som försöker löra dig nåt om verkligheten för " dum i huvet"
förmyndare? vårdare?? Du har enorma attitydproblem , så vem som behöver vård är ju uppenbart.
Jag håller upp en spegel framför dig, så att du kan se hur du själv tilltalar folk. Det är inte min stil att kalla folk "dum i huvet". Det är din stil. Gillar du den inte så är du välkommen att sluta med den när som helst, så blir du vänligt bemött tillbaka.

Citat:
Krymper ekonomin i ryssland, ja eller nej
Om den krymper mindre än vad du jämför med var inte frågan.
Just nu ligger nog tillväxttakten nära nollstrecket, skulle jag säga. Det beror ju alltid lite på hur man räknar, och det finns många sätt som alla har sina för- och nackdelar. Här har du ett exempel på tillväxtmått:

Citat:
GDP Constant Prices in Russia increased to 21479.60 RUB Billion in the second quarter of 2022 from 21357.20 RUB Billion in the first quarter of 2022.
https://tradingeconomics.com/russia/gdp-constant-prices
Citera
2022-11-02, 20:34
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag håller upp en spegel framför dig, så att du kan se hur du själv tilltalar folk. Det är inte min stil att kalla folk "dum i huvet". Det är din stil. Gillar du den inte så är du välkommen att sluta med den när som helst, så blir du vänligt bemött tillbaka.

Just nu ligger nog tillväxttakten nära nollstrecket, skulle jag säga. Det beror ju alltid lite på hur man räknar, och det finns många sätt som alla har sina för- och nackdelar. Här har du ett exempel på tillväxtmått:

https://tradingeconomics.com/russia/gdp-constant-prices
Det enda du håller i är en foliehatt , hårt om huvet, och du kan inte ens stå för dina egna okvädningsord, hur värdelös är du?

Fallet för dig blir hårt när du inser hur illa det är i ryssland, eller så återvänder du till nån ny dolkstötslegend som du gjorde om 1990- talets ryssland?
Senast redigerad av Draken55 2022-11-02 kl. 20:58.
Citera
2022-11-02, 21:01
Medlem
Citat:
Det enda du håller i är en foliehatt , hårt om huvet, och du kan inte ens stå för dina egna okvädningsord, hur värdelös är du?

Fallet för dig blir hårt när du inser hur illa det är i ryssland, eller så återvänder du till nån ny dolkstötslegend som du gjorde om 1990- talets ryssland.

Citat:
Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem (latin "argument mot personen"), innebär att en debattör fokuserar på den person han eller hon debatterar med, bland annat meningsmotståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för själva sakfrågan. Motsatsen är en debatt som tar sin utgångspunkt i sakfrågan, argumentum ad rem.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument

Återkom gärna när du har något att säga om sakfrågan, istället för om mig.
Citera
2022-11-02, 21:09
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument

Återkom gärna när du har något att säga om sakfrågan, istället för om mig.
Du har genom tiden fått 100- tals relevanta sakfrågor i ämnen men mig veterligen aldrig svarat på en enda, snacka om att bryta mot regler för debatt.
Citera
2022-11-02, 21:23
Medlem
Citat:
Du har genom tiden fått 100- tals relevanta sakfrågor i ämnen men mig veterligen aldrig svarat på en enda, snacka om att bryta mot regler för debatt.
Vilken "regel för debatt" stipulerar att man måste man svara på frågor? Och se till att svara nu, annars anmäler jag dig för brott mot "regler för debatt".
Citera
2022-11-02, 22:57
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Vilken "regel för debatt" stipulerar att man måste man svara på frågor? Och se till att svara nu, annars anmäler jag dig för brott mot "regler för debatt".
Annars blir det din ryska form av
" debatt" där du för monologer om din ytterst bissarra syn på världen där CIA bankirer och ödlefolket? styr allt som för dagen inte behagar din diktatur.
Lite dom att titta på RT fast utan bild...
Citera
2022-11-02, 23:10
Medlem
Citat:
Annars blir det din ryska form av
" debatt" där du för monologer om din ytterst bissarra syn på världen där CIA bankirer och ödlefolket? styr allt som för dagen inte behagar din diktatur.
Lite dom att titta på RT fast utan bild...
Jag har ägnat halva kvällen åt att svara på dina inlägg, och ändå påstår du att jag för en "monolog". Snacka om bisarr syn på världen.

Vilka program har du tittat på på RT? Vore intressant med konkret och faktabaserad kritik, istället för det vanliga ylandet om "öhh, RT, puttlers propaganda-TV!, öööhh".
Citera
2022-11-02, 23:36
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag har ägnat halva kvällen åt att svara på dina inlägg, och ändå påstår du att jag för en "monolog". Snacka om bisarr syn på världen.

Vilka program har du tittat på på RT? Vore intressant med konkret och faktabaserad kritik, istället för det vanliga ylandet om "öhh, RT, puttlers propaganda-TV!, öööhh".
Du har ägnat hela kvällen åt att debattera på ryskt vis.Det är ingen debatt , ni är hundratals år från vårt sätt att tänka.

Jag tittar på RT några sekunder här och där, det är som en skräckfilm , lite som Orwells 1984.
Jag har en viss förståelse för de svaga själar och 80+ som gett upp och sväljer skiten.. när de sitter fast i diktaturen.
Viss....

Såg du inslaget om han som ville dränka och bränna de Ukrainska barnen?
Citera
2022-11-02, 23:47
Medlem
Citat:
Såg du inslaget om han som ville dränka och bränna de Ukrainska barnen?
Han fick omedelbart sparken. Det är bara på ukrainsk TV man kan komma undan med att säga sådana vidrigheter.
Citera
2022-11-02, 23:49
Medlem
Citat:
Artikel om hur lätt Ryssland kan använda sig av luckor i de olagliga sanktionerna och bygga upp en allt större valutareserv, trots västs ekonomiska krigföring.
https://www.bloomberg.com/news/artic...uverify%20wall
Att ha en stor valutareserv är en defensiv åtgärd och alltså inget som tyder på framgång, lika lite som att mitt lager av konservburkar hemma är ett tecken på min framtidsoptimism. Men givetvis är det bättre att ha pengar än att inte ha det.
Citat:
Jag vet inte vad en elefantninja är, men jag är helt säker på att det är bättre än att ha sin valutareserv i amerikanska dollar, med tanke på att rövarbandet som styr USA anser sig har rätten att stjäla andra länders dollarreserv ifall de inte lyder Washingtons order. Att växla sina besparingar som dollar är som att investera i skuldsedlar till maffian.
Dollarn går ju som tåget jämfört med andra globala valutor så om det är något man vill ha just nu så är det väl just dollar snarare än pund, euro eller rubel. Det är för övrigt inget unikt som nu sker att banker i väst fryser den ryska statens rövarbyten. Det är en 100 % legitim reaktion på ett illegalt anfallskrig.
Citat:
Det är väl inte så konstigt om Ryssland ligger efter USA, när USA bedriver ekonomisk terrorism mot Ryssland och stjäl deras valutareserv? Frågan var varför det trots detta går så bra för Ryssland. Jag har inte påstått att det går (ekonomiskt) bättre för Ryssland än för tjuv- och rövarbandet USA, som bygger sin förmögenhet på att suga ut resten av jordklotet på naturresurser och billig arbetskraft.
Betyder det att det bara är dessa åtgärder som gör att Ryssland ligger efter? I sådana fall borde Ryssland verkligen fokusera på att förbättra relationen med USA så att de kan komma ikapp - borde ju gå i en handvändning!
Citat:
Ytterligare diversifiering:
https://tass.com/economy/1530445
Diversifiering genom att satsa än hårdare på 1 av typ 4-5 stycken "vänligt" sinnade klientstater?
Citera
2022-11-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Dollarn går ju som tåget jämfört med andra globala valutor så om det är något man vill ha just nu så är det väl just dollar snarare än pund, euro eller rubel.

Citat:
Russia's ruble is the strongest currency in the world this year
https://www.cbsnews.com/news/russia-...anctioms-2022/

Citat:
Russian rouble climbs to strongest in 7 years vs dollar, euro
https://www.reuters.com/markets/euro...ro-2022-06-21/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem