2019-12-22, 19:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vilka vidriga människor som gör på det här sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Vem/vilka är det som skändar JDs grav? Så hemskt...Såg på JDs mammas fb att någon/några gått lös på hans och farmorns grav 😔

Vad är det för slags dj*vla människor som beter sig på det här sättet?

Det är för vidrigt med gravskändning. Varför måste JD och hans farmors grav skändas?
Citera
2019-12-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Hur länge brukar det dröja innan ljudfiler skickas ut till de som beställt, i regel?

Ljudfiler? Aldrig varit om att sådana skickats ut. Brukar vara PDF-filer på själva FUP, om man har tur.
Citera
2019-12-22, 20:33
Medlem
Unicornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ljudfiler? Aldrig varit om att sådana skickats ut. Brukar vara PDF-filer på själva FUP, om man har tur.

I dom flesta fallen kan du få ut ljudfiler på förhören osv.
Citera
2019-12-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorna
I dom flesta fallen kan du få ut ljudfiler på förhören osv.

Jag har följt stort antal fall men aldrig hört om detta. Vilka rätter har du fått dessa från?
Citera
2019-12-22, 20:49
Medlem
Citat:
Jag har följt stort antal fall men aldrig hört om detta. Vilka rätter har du fått dessa från?
Ljudfilerna från rättegången är offentlig handling, rättegångspodden tex begär ut och använder till podden
Citera
2019-12-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Vem/vilka är det som skändar JDs grav? Så hemskt...Såg på JDs mammas fb att någon/några gått lös på hans och farmorns grav 😔
Fruktansvärt tragiskt, övergår mitt förstånd hur man kan vilja göra något sådant, vad tänker man att poängen är -att göra människor i sorg ännu mer ledsna?
Citera
2019-12-22, 21:02
Medlem
Va?! skändar någon hans grav? Osmakligt oavsett varför.

Jag råkade glömma beställa ljudfilerna mitt i julstöket men mallar imorgon. Är många röda dagar nu man får ta hänsyn till
Citera
2019-12-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Ljudfilerna från rättegången är offentlig handling, rättegångspodden tex begär ut och använder till podden

Långt efter fallet är avslutat ja. Men dit är det långt. Men i samband med FUP och innan slutlig dom, knappast. Tror du inte det skulle riskera rättegångsprocessen om de åtalade kan lyssna på detta innan HR?
Citera
2019-12-22, 21:11
Medlem
Citat:
Långt efter fallet är avslutat ja. Men dit är det långt. Men i samband med FUP och innan slutlig dom, knappast. Tror du inte det skulle riskera rättegångsprocessen om de åtalade kan lyssna på detta innan HR?

Fast de tilltalade har ju redan varit med i rättegången, och i eventuell hovrätt spelas ju allt upp igen -är ju det inspelningen är till för. Ljudfilerna sparas dessutom en ganska kort tid.
Som sagt är jag inte helt 100% säker då jag själv aldrig tagit ut ljudfiler, men det jag hört är att de blir offentliga när domen kommer.
Citera
2019-12-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Fast de tilltalade har ju redan varit med i rättegången, och i eventuell hovrätt spelas ju allt upp igen -är ju det inspelningen är till för. Ljudfilerna sparas dessutom en ganska kort tid.
Som sagt är jag inte helt 100% säker då jag själv aldrig tagit ut ljudfiler, men det jag hört är att de blir offentliga när domen kommer.

ja, ok.
Citera
2019-12-22, 22:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
De brukar komma upp ljudfiler från flera av de stora rättegångarna här. https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw/videos
Så kan vara värt att kolla om en vecka eller två.
Citera
2019-12-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De brukar komma upp ljudfiler från flera av de stora rättegångarna här. https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw/videos
Så kan vara värt att kolla om en vecka eller två.

Men inte förrän hela rättegången inkl överklaganden är klart?
Eller?

Ser att varje rättegång tycks uppdelad i avsnitt, men har inte lyssnat...

Tack, hade ingen aning om den länken ....
Senast redigerad av Remark 2019-12-22 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in