2019-09-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Nu är det vad folk i parakka säger och att polisen avspärrat 2 områden en myr och en i terängen (skogen) utanför parraka, eller vet du mer?

Kan tyvärr ej säga min källa, men kroppen ska ej vara styckad iallafall. Så möjligen annat bevismaterial, kläder, tillhörande saker till BO eller liknande som kan ha hittats på andra platsen isåfall om det är så att två platser varit avspärrade.
Citera
2019-09-06, 23:23
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Nu är det vad folk i parakka säger och att polisen avspärrat 2 områden en myr och en i terängen (skogen) utanför parraka, eller vet du mer?
Så ditt "bevis" för att han blivit styckad är att polisen spärrat av två platser... Herrejävlar vad blåst du måste vara...
Och Jo, bl.a du drar ju upp att han blivit hittad i en myr, fastän han nu tydligen inte blev det.
Citera
2019-09-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Så ditt "bevis" för att han blivit styckad är att polisen spärrat av tvål platser... Herrejävlar vad blå du måste vara...
Och Jo, bl.a du drar ju upp att han blivit hittad i myr, fastän han nu tydligen blev det.

Har du sett durre när du är så säker.
Senast redigerad av stolerik 2019-09-07 kl. 18:36.
Citera
2019-09-07, 19:16
Medlem
Citat:
Har du sett durre när du är så säker.
Under alla dessa år jag följt mordtrådar o div kriminalfall här på fl.b har jag knappast sett någonsin så mycket experter skvallergrejjer som heter "från säkra källor" so on so on från figurer med två tre inlägg o alla dessa minsann "vet" alltihop med rekord slagna i ett från nån/nåt "miffoasti" Det får en verkligen en att undra hur det står till med kiruna? Om man har teorier vilket de flesta har så skriv ffs TEORIER istället för detta ständiga "från säker källa" osv. Jag TROR de tre verkar hålla käften om allt polisen inte presenterar som bevis för att komma undan mord. för åklagaren har bevisbördan på sig så när var hur och VEM som orsakat BOs död kan om de kniper käft göra att de klarar sig undan mord helt o endast döms för brott mot griftefriden. O vad vet vi om hur det ligger till? Åkl. har knappast något kort om ingen av dem pratar. Men klarar de sig verkar då ingen av dem ha nån större framtid i kiruna när alla känner alla där.
Citera
2019-09-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durandal88
Men klarar de sig verkar då ingen av dem ha nån större framtid i kiruna när alla känner alla där.

Ingen stod i kö för att anställa någon av de inblandade, det är inte spjutspetskompetens vi talar om. Men å andra sidan, mördare och bankrånare lever till synes normala liv efter avtjänat straff på många ställen, även i Kiruna
Citera
2019-09-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durandal88
Under alla dessa år jag följt mordtrådar o div kriminalfall här på fl.b har jag knappast sett någonsin så mycket experter skvallergrejjer som heter "från säkra källor" so on so on från figurer med två tre inlägg o alla dessa minsann "vet" alltihop med rekord slagna i ett från nån/nåt "miffoasti" Det får en verkligen en att undra hur det står till med kiruna? Om man har teorier vilket de flesta har så skriv ffs TEORIER istället för detta ständiga "från säker källa" osv. Jag TROR de tre verkar hålla käften om allt polisen inte presenterar som bevis för att komma undan mord. för åklagaren har bevisbördan på sig så när var hur och VEM som orsakat BOs död kan om de kniper käft göra att de klarar sig undan mord helt o endast döms för brott mot griftefriden. O vad vet vi om hur det ligger till? Åkl. har knappast något kort om ingen av dem pratar. Men klarar de sig verkar då ingen av dem ha nån större framtid i kiruna när alla känner alla där.

Haha, så du tror seriöst att det är antalet inlägg man gjort som betyder om man har rätt eller inte? Snacka om härskarteknik de' luxe. Det var bland det mest korkade jag läst på ett bra tag.

Skulle nog snarare ta inlägg från nya medlemmar mer seriöst än de som spridit sin skit i massor av trådar. Kan ju även vara så att man vill skydda sin identitet, men det har du väl inte tänkt på.
Citera
2019-09-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slrtbrtfst
Ingen stod i kö för att anställa någon av de inblandade, det är inte spjutspetskompetens vi talar om. Men å andra sidan, mördare och bankrånare lever till synes normala liv efter avtjänat straff på många ställen, även i Kiruna

Fast nu har ju två av dem jobb, tredje oklart.
Citera
2019-09-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slrtbrtfst

Finns även dem som kört ihjäl folk i fyllan och vipps efter avslutat fängelsestraff fått anställning och verkar innan för grindarna med fortsatt tveksamt beteende. Men det är så det fungerar i Kiruna så nog har dessa 3 jobb när de är klar med sin datautbildning och pyttipanna i fängelset.
Citera
2019-09-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisDun
Haha, så du tror seriöst att det är antalet inlägg man gjort som betyder om man har rätt eller inte? Snacka om härskarteknik de' luxe. Det var bland det mest korkade jag läst på ett bra tag.

Skulle nog snarare ta inlägg från nya medlemmar mer seriöst än de som spridit sin skit i massor av trådar. Kan ju även vara så att man vill skydda sin identitet, men det har du väl inte tänkt på.
Ojdå här var det visst någon krösamajja som tog åt sig o skaffade sej en användare....Fram med nån komisk skvallerteori istället! Betydligt mer intressant än en massa "det är synd om mig" lipande.
Senast redigerad av Durandal88 2019-09-09 kl. 22:03.
Citera
2019-09-11, 14:30
Medlem
Det sägs i den här tråden att den mördade Joakim Durhan var ett rötägg. Men jag kände en gång en annan Durhan, som hette Dan i förnamn. Jag och Dan Durhan var skolkamrater kring 1960, då vi var 14 år gamla. Dan var en sympatisk och fredlig person, och var troligen släkt med med 'rötägget' Joakim. Dan Durhan är nu 73 år gammal, som jag är, och är den ende i Sverige som heter Dan Durhan. Dan bor nu i Västerbottens inland, i Vebomark, hur han nu har hamnat där. Jag känner ingen annan än Dan av Durhans släkt i Kiruna, men jag har alltid haft föreställningen, och har den nu, att Durhans i Kiruna inte har boveri och banditism i sin släkt av tradition.
Senast redigerad av Sikfiskaren 2019-09-11 kl. 14:42.
Citera
2019-09-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Ingen som känner de mgm? Har de fulla restriktioner? El har de fått prata med sina familjer i telefon?/flickvän el dyl...

Om ngt kommit fram? Eller om dem,innan de greps hann uttala sig ngt om det inträffade/att han var försvunnen vid det tillfället..,,vad de trodde hänt mm..,

Finns deras anhöriga på FB? Intressant nu när de är gripna vad de har å säga?....
37 åringen har iaf inte kontaktat sin pojkvän
Citera
2019-09-11, 19:43
Medlem
DoNotDives avatar
BO var bränd och inrullad i en matta, enl Bo's nära anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in